{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.769 visninger | Oprettet:

medicin der kan få en til at slappe af {{forumTopicSubject}}

mig og min kærete var sammen i 2 et halvt år og så sluttede hun det her for en måned siden vi har den samme venne kreds, hun var jomfru da jeg mødte hende men mit problem er bare at jeg savner hende for vildt og kan virkelig ikke se i øjnene at hun skal ud og være sammen med andre fyre nu, det virkelig svært fordi jeg er en meget jaloux person og har et meget slemt temprament og når jeg tænker på det for jeg virkelig tvangstanker til og gøre noget dumt og det er virkelig ikke rart, inde i min krop er det som om der bare skal noget vrede ud, men ja så mit spørgmål er bare om der måske var noget beroligene midicin der kunne gøre så man ligesom kunne styre sig selv når man får den vrede, håber i kan forstå noget af teksten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  medicin der kan få en til at slappe af
  • #1   2. jun 2008 Jeg har det på samme måde som dig.. Men, ved ikke lige om man kan få noget medicin for det - andet end anti depressions medicin ... ellers - ryg noget skunk/pot eller sådan. smiley

  • #2   2. jun 2008 okay smiley men ryger ikke hash mere mine forældre rev hovedet af mig sidst og blir helt skør af det smiley men hva er det der anti depressions medicin?

  • #4   2. jun 2008 det var nok en god idé at tage en snak med din læge inden der sker endnu et jalousidrab

  • #5   2. jun 2008 jeg forstår dig helt fuld ud, for har det på nøjagtig samme måde og er i den helt samme situation.

    jeg har været til min læge og søgt hjælp, og han har anbefalet mig en psykolog, da jeg går fuldstændig amok engang imellem, og får nogle syge tanke! og gør også noget mod mig selv.. så tag til lægen. det er umiddelbart det eneste.
    jeg ved ik om det hjælper, men det må næsten være løsningen..


  • #6   2. jun 2008 du er 16 år knægt - det er ikke dødens pølse at din kæreste forlader dig.. du har masser af tid til at finde en ny..

  • #7   2. jun 2008 damp medicin ..

  • #8   2. jun 2008 Jeg kan udmærket nikke genkendende til din situation. Det er altid hårdt når man holder af personen... Min personlige holdning er at man bare er nødt til at tage smerterne som de er. Evt. prøve at få tankerne på noget andet. Dyrke noget sport, møde nogle nye mennesker (Piger?) eller hænge ud med drengene og lave en masse fede ting. Nu er der jo sommer og mulighederne er mange.
    Håber du kommer helskindet igennem, bare husk at det ikke er enden, men en start på en ny episode i dit liv.


  • #9   2. jun 2008 En af mine veninder tog det anti depressions medicin, fordi at hun prøvede på at begå selvmord /: men hun blev helt kold, helt forandret.. hun var bare ligeglad med alt næsten.. Såå.. det må siges, at det virker.. smiley

  • #10   2. jun 2008 altså ja men som i siger med at være sammen med venner det er jeg os men problemet ligger så der at alle mine venner kender min x næsten ligeså godt som jeg gør jeg kan ikke få tid til og komme over hende, er bare helt smadret inden i for tiden, men ja tror jeg tar til lægen fordi altså det kan sq være lige meget hvor gammel man er man får den samme smerte uanset hvad.

  • #11   2. jun 2008 jamen jeg træner os på fulde drøn hver anden dag men det hjælper sq intet

  • #12   2. jun 2008 AfterShocK^(19) .

    det må jeg prøve så ! smiley skal man ha recept på det?


  • #13   2. jun 2008 patrick F - Snak lige med din læge først.. smiley Hun var altså også mega langt nede jo.. Og hun snakker også med en psykolog.. Men ja, selvfølgelig skal man have recept til det. (:

  • #14   2. jun 2008 ja okay men har lige ringet til min læge han er på forlænget weekend, det jo bare typisk !

  • #15   2. jun 2008 men har ellers hørt at man kunne tage op på kumunen og snakke med en der ?

  • #16   2. jun 2008 ja forstår dig godt, og ja det er det sværeste fordi det ligger dypt i ens hoved og altså hun har ikke været sammen med nogle endnu men altså ved ikke hvordan jeg reagere når hun har været,

  • #18   2. jun 2008 hva fanden er lykke piller ? smiley

  • #19   2. jun 2008 jamen en joint får en til og slappe af nogle timer jeg har det sådan her konstant

  • #20   2. jun 2008 Patrick:

    For en god ordens skyld vil jeg da lige informere dig om at du IKKE får nogen antidepressiva udskrevet på recept af din læge pga ovenstående. Du er ikke derpessiv i ordets egentlige betydning og det kan din læge også fortælle dig!
    Hvis du skulle have noget som helst medicin så ville det nærmere blive noget hen i retning af en beroligende tablet ( stesolid eller lignende), men tro mig... Dér er du heller ikke!

    Du skal i det hele taget ikke have medicin for det dér - da det er et ganske almindeligt fænomen for én som pludseligt har mistet en kæreste som man holder meget af.
    Gør som der bliver sagt længere oppe - dyrk noget motion og få brugt noget energi dér. Hop i byen med gutterne -få i det hele taget tankerne hen på noget andet, det er sgu det eneste der hjælper..

    og herre gud du er jo kun 16, så der skal nok komme en endnu dejligere pige forbi en dag, bare vent og se



    Iøvrigt er det en Psykiater og ikke en psykolog der tager sig af tvangstanker! Tvangstanker er en medicinsk lidelse og deri hører også at vedkommende der har tankerne høre "virkelige" stemmer som messende fortæller hvad man skal gøre/ikke gøre. Tvangstamker er en psykisk sygdom i langt de fleste tilfælde ofte en del af skitzofreni


  • #21   2. jun 2008 thomas K
    du har sq nok ret men føler virkelig os jeg er ved og blive skizo fordi sidder og snakker med mig selv, altså jeg føler virkelig jeg er ved at blive skør, og prøver hele tiden og fjerne mine tanker men de er der uanset hvad, ved ikke hvordan jeg kommer til at tænke på andre ting, altså jeg kan dårligt nok arbejde fordi jeg falder ind i en tåge hvor jeg bare står og tænker og har nederen på! orker intet for tiden er helt ude og skide


  • #23   2. jun 2008 Administratoren . jaja det os rigtigt nok men ja man kan fandme ikke gøre sig klog på de skide kællinger !

  • #24   2. jun 2008 Camilla smiley .
    ja okay skal op til min læge i morgen så må jeg lige prøve og snakke med ham ! men altså ja ved ikke hvordan jeg skal vende mig af med alt det her


  • #26   2. jun 2008 En snak med din læge ville nok være en fin idé så...

    Nu er det jo som sagt ikke for at banalisere din sindstemning, men det du beskriver er nu meget normalt i forbindelse med et brud med en kæreste.... man er ikke rigit sig selv og bevæger sig meget i en tåget verden... Men trøst dig i det mindste med at det går over stille og roligt, men det kan sagtens tage noget tid

    Det er uhyre vigtigt at du ikke begynder at mediciner dig med piller som du får forærende af velmenende bystanders - for det kommer der ikke noget godt ud af. for det første ved du ikke hvad det er og for det andet er det som sagt ikke vejen du skal gå da det som sagt er normale følesler du gennemgår! Der er kun én vej for dem og det er at de bearbejdes stille og roligt omend det kan være "smertefuldt".


    Ta forbi din læge hvis du har det rigtig skidt og få en snak med ham / hende om det og hvis det der vurderes at du har behovet så skal du såmænd nok få henvist en psykolog at tale med (men mellem os sagt så vi det være spild af dine penge i den her situation.... psykologer er dygtige mnage gange, men kærestesorger kan man ghodt komme sig over uden en psykolog)(


  • #28   2. jun 2008 Administratoren .ja men træner os alt hva jeg kan men det hjlæper ikke.

    Camilla smiley . jamen altså jeg træner os og prøver at være så meget sammen med venner som muligt men hun er der stadig i mit hoved, kan ikke finde udvejen og så måske finde en ny pige det ville føles forkert

    thomas K
    men ja altså det meste er nok kæreste sårer men den vrede jeg har kan ikke beskrives føler bare jeg skal ud med noget som jeg ikke ved hva er, kan ikke styre det for tiden det kan nemt gå ud over alle mennekser men det ønsker jeg heller ikke, altså og det med vreden og temparamenten jeg har er ikke kun nu det har jeg altid haft, nogle gange kan jeg godt bare gå i fuldstændigt i selvsving


  • #30   2. jun 2008 Du kan godt få noget medicin som dæmper dig ned .

    gå til lægen og snak, det er det eneste jeg kan sige .

    mange fra min familie har fået noget beroligende da der har været mange dødsfald desværre .

    så kan du nok godt


  • #31   2. jun 2008 camilla. men ja altså det hjlæper os lidt på mig men har hende stadig hehe det er virkeligt svært og forklare fordi at det var ikke bare et af de typiske forhold med mig og hende, vi boede sammen HVER DAG vi lavede så mange ting sammen, og det var måske os bare lidt dumt fordi man bliver alt for uafhæning desværre men det er så svært og venne sig af med hende det er det virkelig

  • #32   2. jun 2008 ja okay skal man ha recept på alt sådan noget orker bare ikke og sidde og tale med en læge

  • #33   2. jun 2008 Den del med tempramentet kender jeg også fra mig selv... jeg kan også have et voldsomt humør til tider og den slags bliver jo bare forstærket af den sindstilstand du er i lige nu...

    Som sgat synes jeg du kan tage forbi din læge, hvis du mener den er så gal med humøret og så få en rolig snak med ham ( det kan jo også være rart at snakke med én som ikke er involveret og som er helt neutral).

    Men det er desværre som også Camilla påpeger noget tiden skal gøre bedre og selvom det ser ud som en umulighed lige nu så vil du kunne grine af det her om et par måneder og om nogle år vil det være en sjov historie...

    - vi har været der de fleste af os ;o)


  • #35   2. jun 2008 Patrick:

    Det er præcis den slags råd som Gæt kommer med der er pisse farlige at følge!

    Du skal under ingen omstændigheder følge op på den slags idioti. Dolol er en smertestillende (en kunstig opioid) og kan ikke gøre en disse for dig andet fjerne din hovedpine og i værste tilfælde give dig arytmier og åndedrætsproblemer som kan være meget farlige. desuden er hallucinationer og angst også bivirkninger i sjældne tilfælde, men hvem ved om du er sjælden...?

    Selvmedicinering skal du holde dig LANGT fra og JA, det kræver recept



  • #37   2. jun 2008 Stefanie:

    Truxal er et antipsykotikum med sløvende/beroligende effekt... Derfor måske tilnavnet hashpiller (fordi man falder helt hen og bliver inaktiv)


  • #38   2. jun 2008 ja i har nok ret, det eneste jeg fiskede efter var bare og måske kunne få noget medicin der bare kunne få en til og slappe helt af !

  • #40   2. jun 2008 okay det må jeg nok ha noget af ! smiley

  • #42   2. jun 2008 tro mig det gør jeg altid prøver og sige til mig selv jeg skal slappe af men hvis jeg ikke kommer ud med vreden når den er der gemmer den sig igen og bliver meget værre næste gang ! ved ikke om du forstår mig men ja puuha ! smiley

  • #44   2. jun 2008 hehe jamen ja tror tror bare ikke det hjælper, træner meget i et styrkecenter men det synes jeg heller ikke ændre noget

  • #46   2. jun 2008 hehe håber jeg os ! smiley men ja det jo nemt og sige at det kommer men det bare al den tid man går og har det dårligt før man ser lysere på tingene

  • #48   2. jun 2008 hehe kan jeg godt forstå smiley

  • #50   2. jun 2008 hehe ja men som du siger det kommer vel med tiden ! smiley

  • #52   2. jun 2008 hehe jamen håber jeg os jeg kommer til og tænke!

    men hva er rubber?


  • #54   2. jun 2008 tag dig en smøg eller en pakke... får dig til at slappe af smiley

  • #55   2. jun 2008 hold dig fra lykkepiller-de gør dig sku mere depri end lykkelig!

  • #56   11. jun 2008 Jeg skulle sku bare en tur i byen med vennerne, så hjalp det :D'


    - jeg drak mig så stiv at jeg slog hoved ned i et toilet? det var LIGE hvad der skulle til smiley , seriøst smiley


  • #57   14. jun 2008 haha ja okay ! smiley må jeg prøve så :b

  • #58   14. jun 2008 bare husk at se efter om der er nogle spidse eller skarpe ting du kan komme til at slå hoved ned i i stedet for . tro mig .. det er ikke sjovt ! smiley

Kommentér på:
medicin der kan få en til at slappe af

Annonce