{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
446 visninger | Oprettet:

Smertestillende medicin der virker {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg står i den situation at jeg blev opereret sidste år i ryggen og har kraftig brug for div smertestillende. Jeg skal gen erhverve mit kørekort( som jeg lever af ) men af en eller anden mærkelig grund vil færdselspolitiet ikke godkende min lægeattest da der står jeg får smertestillende- på trods af loven siger at maximum lovlige dosis er 500 mg pr døgn (JEG TAGER 50 mg)
- jeg har sigerosiå fravalgt medicinen nu, da jeg ikke kan undvære mit kørekort. Jeg render rundt med nogle ekstreme smerter ( hvilket jeg mener er mere uforsvarligt end at køre på medicin, som jeg desuden ikke bliver det mindste sløj/døsig eller lign)

Hvilket håndkøbs medicin virker bedst?

Mvh Andreas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smertestillende medicin der virker
  • #2   6. jun 2017 Kodimagnyl i brusetablet virker ret hurtigt da den går direkte i blodet, meget hurtigere end tablet. Har selv brugt dem i mange år når ryggen slår knuder.

    Men man skal passe på for de kan ikke bare bruges hverdag og fremad for det kan forstærke din lidelse med flere smerter som der står i indlægs sedlen.

    Der er også nogen som kombinerer det med Kodimagnyl + Panodil brus, men jeg ville rådføre mig med min læge.

    Men mener ikke Kodimagnyl brus findes mere, for jeg kunne ikke få det på mit apotek hvor de sagde det ikke produceres længere andet som tablet.

    Nu er det fuld lovligt at indtage receptfri medicin, dog skal man være opmærksom på hvad de indeholder hvor man faktisk kunne få et positiv reaktion hvis du bliver stoppet af politiet og får en narkotest.

    //Citat fra https://www.narkotikatest.dk/shop/frontpage.html

    Når medicin som ikke er narkotikaklassificeret, giver et positivt resultat på en narkotest, kaldes det krydsreaktion. Det er ikke en fejl på narkotesten, at den reagerer på forskellige typer medicin, men det er selvfølgelig noget man skal være opmærksom på. Det er kun få parametre, hvor medicin kan krydsreagere, så det kommer helt an på hvilken type narkotest (parameter) man anvender.

    Et helt klassisk eksempel på krydsreaktion er Kodimagnyl, som reagerer på en opiattest. Kodimagnyl indeholder kodein, og opiattesten sporer på hele gruppen af opioider (heroin, kodein og morfin).

    //citat slut


  • #3   6. jun 2017 Nu gad jeg jo godt vide hvad du får ordineret, snakker vi om morfin?

    Hvis du har fået morfin, kan du godt glemme de velmenende råd der er kommet her, for de vil i så fald kun hjælpe dig minimalt.

    Der er ingen der kan forbyde dig at prøve at få lægen til at udskrive Tramadol til dig, eller substituonerne, Dolol, Tradolan, Mandolgin..... De har en rød advarselstrekant, men det betyder blot du skal være agtpågivende når du kører bil.

    Polysl.

    Kodigmagnyl brus eksisterer ikke mere, ej heller Pamol, men Panodil Brus eksisterer endnu.


Kommentér på:
Smertestillende medicin der virker

Annonce