{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.392 visninger | Oprettet:

Thomas
Thomas
Tilmeldt:
24. mar 2008
Følger: 1 Emner: 133 Svar: 536

Flytte sammen: økonomi derved? {{forumTopicSubject}}

Kæresten og jeg står og skal flytte sammen og til det vil jeg gerne høre hvordan I som er i forhold forholder jer til økonomien imellem jer? Jeg er studerende og hun arbejder.

Hun tjener +10k om måneden mens jeg har min su kun.

Vi er selvfølgelig blevet enige om at dele de huslige udgifter mellem os. Dvs alt lige fra vand, varme, internet til husleje osv..


Men hvad gør i ellers med mad og de resterende penge? Et par jeg kender de har det sådan at det er fælles penge når man bor sammen?

Hvordan styrer i det? Synes godt nok det er et meget følsomt emne og slet ikke sjovt at skulle snakke om smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte sammen: økonomi derved?
  • #1   12. jan 2013 Del de faste ting, lav et madbudget og hvad der er tilovers, er jeres egne.

  • #2   12. jan 2013 Vi har delt det sådan, at vi har ca. samme rådighedsbeløb tilbage hver især, når udgifterne er betalt.

  • #3   12. jan 2013 Den der tjener mest skal da også betale mest ? Mig og min kæreste har lavet det sådan at vi har lige meget til os selv om måneden jeg betaler 9000 til buget og min kæreste betaler 5300 til buget konton.

  • #5   12. jan 2013 vi er nogenlunde i samme økonomiske situation herhjemme smiley manden får ca. 12.000 ud og jeg får SU.
    Vi deler det op så vi har en budgetkonto hvor vi betaler halvdelen ind hver (til de udgifter vi har) og så har vi en madkonto hvor der også kommer et fast beløb ind fra hver (1000,- fra os hver) og så det der er tilbage bruger vi som lommepenge hver især smiley vi har altså hver vores konto og så fælles bugetkonto og madkonto.