{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.403 visninger | Oprettet:

Hjælp til ulykkelig kærlighed?? {{forumTopicSubject}}

Min kæreste (Ma) og jeg har været sammen i lidt over 4år, og vi har været gået fra hinanden et par gange pga. Jalousi og skænderier osv.

Det startede med at efter det første år eller halvandet, havde vi skændtes meget over en længere periode, og havde ikke lært at snakke om tingene på det tidspunkt, så jeg var meget lidt hjemme, arbejdede og ellers var jeg sammen med kammeraterne, en vi kom ved mine kammerater og jeg, havde en kæreste (Mi) og hende blev jeg dengang forelsket i imens jeg var sammen med MA, da jeg brugte mere tid med MI blev MA sur og Jaloux, forståeligt nok, jeg var så dum på det tidspunkt at jeg tvang MA til at lade MI overnatte på vores sofa fordi hun var blevet smidt ud hjemmefra i et par dage..

Siden da, har MA ikke følt hun kunne stole på mig, og hun bliver jaloux og bange for at det sker igen, hver gang jeg snakker med en pige.. Så hun har forbudt mig at snakke med andre piger, og vil helst være sammen med mig hele tiden..

I en af vores perioder, hvor vi var gået fra hinanden, fandt jeg en pige (Em) jeg var sammen med, og kærestet lidt med i en periode, men pga. mit forhold til MA kunne jeg alligevel ikke give slip på MA, så jeg valgte EM fra for MA..

MA og jeg har en datter sammen på 2år, og jeg vil gerne have det til at fungere, og det vil MA også, men hun kan ikke give slip på fortiden, hun er meget usikker på sig selv, og har ingen tillid til mig, og ikke særlig meget selvtillid.. Hun er bange for at jeg finder en anden, eller at jeg går fra hende igen.. Vi skændes hver dag, og jeg bliver mere og mere i tvivl om jeg har gjort det rigtige ved at gå tilbage til MA..

Vi har det rigtig godt sammen når vi ikke skændes, men det irriterer mig at jeg skal opgive stort set alle mine venner, samt. ALLE mine veninder, og selvom jeg har gjort det, så er tingene ikke blevet bedre.. Jeg føler at jeg skal opgive en masse ting for hende, for at hun kan få det bedre, men jeg føler ikke at jeg får noget igen, altså at tingene bliver bedre.. Føler mig mere og mere fanget i det her forhold..

Jeg har aldrig været hende utro, jeg har overvejet det, men det bliver tingene langtfra bedre af..

Ved ikke om jeg kan få hjælp herinde, om ikke andet har det hjulpet mig lidt at få lettet hjertet, i håb om at få et råd eller to med på vejen..

Er helt på bar bund ang. hvad jeg burde gøre, eller hvad jeg kan tillade mig..

Tak fordi i læste med..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til ulykkelig kærlighed??
  • #2   15. jan 2011 puha s;
    det var da godt nok træls !! smiley
    hvad med gå til nogle samtaler sammen? så i lærer at forstå hinanden osv?


  • #3   15. jan 2011 Vi har snakket om det.. Jeg har tilbudt det for hende..

    Vi snakker sammen om problemerne, og forstår hinanden, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at få hende til at stole på mig igen..

    Jeg synes at det hun vil have af mig, er for meget at forlange, jeg føler mig som fange uden at hun får noget ud af det, forbedrer sig..

    Jeg ved at jeg ikke vil blive ved med at kunne klare det her, men ved ikke hvad jeg skal gøre længere, jeg ved bare at jeg snart når en grænse, jeg ikke vil overskride, og tror ikke at det rette vil være at gå fra hende, tror heller ikke at jeg ville kunne gå fra hende igen, men det forhold her, har kørt sådan her i 3uger snart, hvor vi har skændtes hver dag, og jeg kan bare ikke holde til mere snart..


  • #5   15. jan 2011 er 100% enige med *lillelund*

  • #6   15. jan 2011 Det at få hende til at stole på dig igen, bliver meget svært. Du kan ikke
    gøre så meget andet end at respektere at hun ikke vil have at du snakker
    med andre piger - og så bevis overfor hende at du elsker hende, og ikke
    snakker med andre piger.

    Selvom du ikke føler at du får noget igen, kan det godt være hun føler at
    hun giver dig noget igen. Har du prøvet at fortælle hende, at det snart skal
    tage en drejning hvis jeres forhold skal komme til at fungere.

    Jeg kunne forstille mig at din kæreste heller ikke synes det er særlig sjovt
    at i skændes hver dag. Som du skriver vil i begge meget gerne have jeres
    forhold til at fungere, så det kan i også!


  • #7   15. jan 2011 Men selvfølgelig skal i også i fællesskab tænke på jeres 2årige barn.
    Hverdagen skal kunne fungere uden de helt store skænderier, og i
    stedet med to smilende og glade ansigter. Et barn på 2år kan hurtigt mærke
    hvis der er noget i vejen, og fortsætter det over en længere periode kan
    det skade jeres barn utrolig meget.

    Som de andre skriver kan parterapi være en løsning for jer.
    Jeg er dog selv imod det, da jeg mener at hvis man skal til at have andre
    til at hjælpe ens forhold på den måde - skal man ikke være sammen.


  • #8   15. jan 2011 * lillelund *: Er klar over det skader den bette mere end vi regner med..

    Julie: Jeg snakker ikke med andre piger og det har jeg efterhånden ikke gjort langtid, men det kan jeg leve med, men det at vi ikke kan lave noget, hver for sig, men også at hun er så kontrollerende som hun er.. Hvis jeg ikke gør som hun siger, så skændes vi over det, og når hun så ikke gør som jeg siger, så er det ikke så vigtigt for hende..

    Jeg har sagt det til hende at det er nødt til at ændre sig, fordi jeg ikke holder til det her mere.. Hun ved det, men hun ved ikke, hvordan hun skal ændre sig, det ved jeg heller ikke.. Vi må prøve par terapi.. smiley


  • #9   15. jan 2011 Julie: Det kan godt ske du har ret, ang. par terapi, men jeg mener at alt hvad der kan være en løsning skal prøves, før man giver helt op..

    Ved ikke om par terapi vil hjælpe, men det er måske et skridt i den rigtige retning, så har man idé mindste prøvet..


  • #10   15. jan 2011 ved det lyder hårdt... men der er ingen undkyldning i skal have prof. hjælp og hvis hun ikke vil det, jamen så kan du ikke gøre så meget andet...

  • #11   15. jan 2011 Først fortæller du det som om du har været utro ' fandt en og vi kærestede lidt' ?
    Altså jeg forstår godt din kæreste, fuldt ud!


  • #12   15. jan 2011 Jeg havde en anden, da vi ikke var sammen.. Læs det ordentligt..

  • #13   15. jan 2011 Trine: Jeg tror godt hun vil være med til det, så det prøver vi i første omgang.. smiley

    Hvis det ikke virker så vender jeg tilbage.. smiley


    Tak for jeres tid.. smiley


  • #14   15. jan 2011 så lidt smiley

  • #15   16. jan 2011 Jeg håber i finder en god løsning i begge bliver glade for (:

  • #16   16. jan 2011 Det håber jeg også vi gør.. smiley

    Hav en fortsat fantastisk weekend..


  • #17   16. jan 2011 først vil jeg sige at hvor er det flot at i begge to vil arbejde for at få det til og fungere!
    Min eks (som jeg har et barn med) har også lige forladt mig pga små ting og han fortalte mig intet om det han følte og tilsidst forlod han mig uden jeg vidste noget. Og han vil ikke se om vi kan prøve at få det til at fungere.
    jeg foreslår konstant parterapi, da jeg tror på det kan lykkedes, hvis man er villig til at kæmpe og mødes på midten.

    Jeg synes det er synd hvis du skal give afkald på dine venner og veninder, for MA's skyld. Jeres forhold bliver ikke bedre af at gå op og ned af hinanden, i har også brug for at få luft, hver for sig.
    MA er nødt til at se "frygten" i øjnene, for sin jalousi. Og du er nød til at forsikre hende om at det er HENDE du vil have. Fx lad hende læse dine beskeder, møde dine veninder/venner, hvis du skal i byen og hun spørger hvornår du kommer hjem, så giv hende en tid som hun kan regne med! og kom hjem på det tidspunkt du har fortalt hende det! (taler af erfaring)

    det var bare min tanke smiley håber du kan bruge det til noget og held og lykke smiley


  • #19   17. jan 2011 Grunden til jeg havde let ved at være sammen med andre, var fordi at i løbet af et år, havde det stået på at vi skændtes og diskuterede HVER dag, og så var der måske en eller to dage indimellem hvor vi var gode venner, men så mister man sgu lysten til hinanden, og mister følelserne når man bliver svinet til, og hakket ned hver gang..

    Så havde mistet kærligheden til hende, men den fandt vi så lidt igen her sidst vi fandt sammen, nu tror jeg bare vi skal prøve det parterapi og se om vi kan få gnisten helt tilbage.. smiley

    Tak for alt det gode, og self også det dårlige.. Alting er konstruktivt tror jeg.. smiley


  • elenb c
    elenb c Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #20   19. nov 2011 Hej
    jeg synes at dit forhold lyder til at være ret normalt men den trænger til et frisk pust. Det er normalt at skændes og være uenige, men det er vigtigt at kontrollere dette, hvis i kontakter mig kan jeg giver jer nogle konkrete redskaber til at klare parforholdet.
    www.vonbale.dk


Kommentér på:
Hjælp til ulykkelig kærlighed??

Annonce