{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

Seriøst ?
Seriøst ?
Tilmeldt:
28. okt 2007
Følger: 1 Emner: 76 Svar: 175

Hvad skal min ven gøre? {{forumTopicSubject}}

MIn ven har et problem derhjemme. Han er den helt still og rolige type som har fed personlighed og er en god ven. Hans eneste problem er hans mor og far. De brokker sig altid om at der er rodet på hans værelse og at han aldrig ryder op. De er altid på nakken af ham og han gør altid noget "forkert" derhjemme. Han bliver også slået af faren ( ikke så han får virkelig tæsk, men et par slag har jeg da set ). Mig og mine venner tror at faren slår ham fordi faren ikke ved hvad han skal stille op med Daniel. De ting faren slår ham for, er fordi han smækker med døren og kalde dem grimme navne. Og det gør han i forsvar fordi de hele tiden hakker på ham og husker ham på dvs ting.

Han har mest lyst til at flytte hjemmefra, og det vil forældrene også have. men han ved ikke hvordan han skal gøre det.. han har kun et par 1000.-. om måneden, og der rækker jo ikke lige til hans eget sted

Hvad kan han gøre? Gå på kommunen og hvad så ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal min ven gøre?
  • Seriøst ?
    Seriøst ? Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 76 Svar: 175
    #1   2. sep 2008 det skal lige siges at han er 18 år. så de kunne smide ham ud, og det gør de også nogen gange, hvor han så bor hos mig i et stykke tid..

  • #2   2. sep 2008 Hvis han er over 18 skal kommunen da hjælpe ham, hvis han går ned og sige rhan er smidt ud hjemmefra?

  • #3   2. sep 2008 Forældrene skal bare skrive under på han er smidt ud, så SKAL kommunen hjælpe ham uanset hvad. ellers kunne du måske spørge forældrene hvorfor de slår ham osv. så de blir konfronteret (kan ikke stave tl det med det

  • #4   2. sep 2008 komunen vil ikke hjlpe en med sådanne sagernår man er blevet 18 han får sikkert afvide at han kan tage et arbejde og flytte for der er mange andre der har brug for mere hjælp end ham. og for det andet må han sku da tage sig sammen han er fanme 18 år og der jeg var 18 var der fanme ikke nogen der skulle slå på mig. eller er det en politi anmældese af faren hvis han vil det

  • #5   2. sep 2008 sorry lidt støv i tastaturet idag:-)

  • #6   2. sep 2008 ja.. tror nu heller ik der er meget hjælp at hente på kommunen..

  • Seriøst ?
    Seriøst ? Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 76 Svar: 175
    #7   2. sep 2008 Han går i gymnasiet nu ..

    til kl 16:00 hverdag.. han arbejder 3-4 dage om ugen


  • Seriøst ?
    Seriøst ? Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 76 Svar: 175
    #8   2. sep 2008 han gør alt for at tjene. men han får sølle 1000 kr i SU .. og ca 3000 i løn

  • #9   2. sep 2008 ja men når han flytter får han uddeboende su og med de forhold til familien sku det gerne komme op på 5000 og så må han jo tage su lån det er 2500kr så rundt regnet efter skat er det vel 6000 ud

  • #11   2. sep 2008 Seriøst ?
    Allerede for de 4000 kr burde han kunne få kollegieværelse.
    Men su bliver jo større når han er udeboende.

    Hvis det er så slemt derhjemme, som du skriver forstår jeg ikke hvorfor han ikke bare undersøger mulighederne, så svært er det heller ikke at gå ind på su ' s hjemmeside, eller ringe til dem.
    Og kollegieværelse eller lejlighed er heller ikke så svært at søge.


Kommentér på:
Hvad skal min ven gøre?

Annonce