{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
951 visninger | Oprettet:

Ansvar. {{forumTopicSubject}}




Jeg så for et par dage siden en diskussion i fjernsynet i tv avisen på Tv 2.
Det drejede sig om evnesvage der havde et udviklings niveau som 1. årige. Der var lavet en ny ordning, den åbne dørs strategi, vil jeg kalde det. Nu kunne patienter "læs" (,spædbørn )med et intellekt som en 18 måneders baby, frit gå ud af døren og færdes i det fri. Intet holder dem tilbage.
I udsendelsen ser man ,en ansvars bevidst søster styrte af sted efter broderen, der kan smage frihedens sødme,og som uberørt fortsætter sin opdagelses rejse i det fri. Forestil jer denne scene og skift så den voksne broder ud med et lille barn der lige har lært at gå. kan i se billedet for jer, og kan i så forestille jer et spektakulært ramaskrig der ville være.

Hvis denne regel om at der skal være åbne døre i alle institutioner,Selvfølgelig undtaget de Kriminelle, så kan det have mange tragedier til følge. Den dag det bliver indført overalt i landet skal alle de højt siddende håndtag der er installeret i vuggestuer og børnehaver fjernes, for som jeg ser det, hvad er så forskellen på et spædbarn og en voksen med samme intellekt alders mæssigt. Skal vi skærme børnene så skal vi også skærme de Voksen svage.
Og her mener jeg også demente personer, som man dagligt hører er forsvundet fra deres plejehjem, Alt andet er ansvarsløst.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ansvar.
  • #1   17. jan 2018 Jeg har også tænkt meget på dette og kan ikke forstå, at folk bag skrivebord sidder og finder på sådan noget. Da jeg arbejdede som sosu brugte vi meget tid på at cykle rundt efter demente beboere, mens ens makker var alene imens med rigtig mange beboere, men man var jo bange for der skete beboeren noget.

  • Busmann
    Busmann Online Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 13 Følgere: 8 Emner: 4 Svar: 246
    #2   17. jan 2018 Det drejer sig bla. om terrassedøre ud fra deres værelser, der har været låst hos dem, der ikke selv kan administrere det. Jer fatter ikke, at det ikke er nok, at de kan gå til hoveddøren, hvor personalet har chancen for at hjælpe dem tilbage til deres værelser.

    Det kan kun være tilsynspersoner, der ikke fatter en bjælde af, hvilke personer det drejer sig om. - De holder sit til, at det er en grundlovssikret ret, at man kan gå ud og blive slået ihjel.

    Desværre er det nok nødvendigt, at der "kommer lig på bordet", før der er politikere, der kan se, at det er nødvendigt med en justeret lovgivning.

    Det bevirker, at der er nogle, der bliver kørt ned i trafikken, fordi de ikke har fornemmelse for farerne derude.
    Det har allerede været tilfælde med demente borgere, der er gået ud, og er frosset ihjel, til stor sorg og frustration for de pårørende.




  • #3   17. jan 2018 Ja jeg kan kun sige at frihed er godt på mange områder - men jeg må kalde de skrivebordsgeneraler for meget dumme - men de tager vel hvis de har småbørn og sætter dem ud på en hovedvej og jeg er faktisk rystet når jeg læser om sådan tanke om åben dør politik smiley

  • #4   18. jan 2018 Ja det er ren idioti, jeg forstår ikke at nogen kan være så tom hjernet, og så stod tals kvinden og sagde at der "bare" skulle nomineres flere hænder," HALLO" er der noget der ikke stemmer. Tværtimod skæres der ned i alle service fag, smiley smiley

  • #8   18. jan 2018 Mener det er et påfund fra etisk råd at ingen må låses inde men skal have fri adgang.

    Næste gang en er væk så ring til etisk råd og lade dem tage sig af den forsvundne så tror jeg der kommer andre boller på suppen.

    Nogle steder har man lavet optiske bedrag som sorte måtter som får den demente til at tro det er et dybt hul. smiley


  • #10   18. jan 2018 Rasmus

    en god måde at finde en på 79 år er at den lokale politi søger statister til Ludvig Holberg "Erasmus Montanus"

    Når han kommer så kaster en masse betjente over ham og lægger ham i benlås og håndjern og en stribet fangedragt..så kan han fandme lære det. smiley


  • #11   18. jan 2018 Det er helt ude i hampen, min søster har også passet demente, de kvikke fik hurtigt lært at åbne døren og væk var de. smiley smiley smiley smiley smiley
    Kan heller ikke forstå at alle frit kan gå ind og stjæle fra demente, det samme på hospitaler. Vi har allerede problemer med psykisk syge der gør livet surt for naboerne i boligblokken.... smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley


  • #12   18. jan 2018 Kæmper selv med disse problemer på grund af min datter, men støder hele tiden på samme svar at det høre ind under magtmisbrug, de må ikke låse døre, stoppe et mennesker der ødelægger ting selv knive må ikke låses inde mere det siger den nye lov. De mennesker der sidder og beslutter den slags ting ved ikke hvad de har med at gøre, jeg mener der er stor forskel på magtmisbrug og så på at beskytte mennesker som er afhængige af at andre passer på dem og sørger for deres sikkerhed når de ikke selv kan. Kan fortælle at nogen steder på bosteder er borgerne overladt til sig selv om natten hvor nattevagterne kun kigger ind til borgerne med mellemrum, mennesker der har brug for tryghed bliver svigtet af vores system på grund af at der skal spares, er selv blevet oplyst om det ved et møde med et byrådsmedlem bla omkring min egen datter. Vi har som forældre kontaktet en hel del mennesker i kommunen selv borgmesteren har vi kontaktet, de har forståelse for vores bekrymringer, men pengene rækker ikke. Jeg må sige der skal flere pårørende på banen hvis mange nok råber op, vil de være nødtvunget til at lave ændringer på dette område. Jeg opgiver aldrig kampen om min datters sikkerhed og trivsel

  • #13   18. jan 2018 # 12. Mus, Det må være forfærdeligt at stå på sidelinjen og ikke kunne gøre noget, Der er for mange skrivebords idioter, <<<<<<Nogen gange skulle man tro at de kun meler deres egen kage, og lukker øjnene for virkeligheden og det man kalder hverdags liv for os andre. Jeg føler med dig,

  • #14   18. jan 2018 kisser D. Det er ubeskriveligt som forældre at se på ens barn bliver udsat for omsorgssvigt af systemet, forstår ikke at de må, spørger dem også til møderne hva nu hvis det var dit barn og svaret er at de ville reagere på samme måde som vi gør eller så snakker de uden om, nogen forstår andre tro jeg er bange for at miste deres job hvis de prøver at gøre en forskel de må jo ikke selv bruge flere penge på borgerne, der er et hvis beløb til hvert bosted og det skal dække alt også lønninger til personale. Det der er problemet er at der er for lidt personale. På bosteder forbygger man ikke, ligesom at der bliver ikke sat lysregulering op før der er sket en ulykke, men tusind tak for din omsorg kisser D. Tro mig vi giver ikke op.

  • #15   19. jan 2018 # 14. Hvor er jeg glad for at der er nogen der kæmper for deres sag, Det vigtigste i livet er vores børn. jeg kan slet ikke forestille mig hvordan det må være for dig, det er udelukkende op af bakke, Varme tanker til dig og din datter, Mus. God kamp. smiley

  • #16   19. jan 2018 kisser D.. ja det hårdt, men som du siger vores børn er det vigtigste og det for mig til at kæmpe videre og ikke gi op, samtidig sidder der beboere der ingen har så prøver vi så godt vi kan at tale deres sag også, jeg kan ikke være ligeglad. Endnu en gang tak for dine tanker og omsorg det varmer ❤️

  • #17   19. jan 2018 Det manglede da bare, hvis der ikke var nogen som dig/jer der kæmpede imod uretfærdighed så stod det slemt til, smiley

  • #18   21. jan 2018 Der har fornylig været tale om at indoperere en chip, så de demente kan spores, jeg synes godt om ideen, det handler ikke om kontrol, men at forhindre en pinefuld død.

    Jeg har også læst et sted, at nogle havde en ide om, at male dørene til udgangen, som et maleri, de demente ville ikke gå ud af den, det kunne da også være en god ide.


  • #19   21. jan 2018 Ja det ville være meget rimeligt at man havde chips, som man kunne bruge en g.p.s. på. Det med maleriet er en virkelig god ide,

  • #20   22. jan 2018 Det kan godt være at man ikke må, men jeg har besøgt fire steder i Næstved og omegn der alle havde låste døre på en eller anden måde, skovmaleri og to håndtag gik igen, et sted var der el dør lås og kontakten gemt godt a vejen.
    Derudover var vinduerne forsynet med smarte hasper der krævede en del snilde for at finde ud af.
    Så i øvrigt gad jeg vide hvad brandvæsenet egentlig siger i hele denne debat.
    Der er næppe nogen løsning der kan tilfredsstille alle parter.
    Gad vide om en GPS løsning ikke er det tætteste man kan komme en rimelig løsning.


  • #22   22. jan 2018 Heller ikke smart, hvis det er en tyveri-sikring der hyler når de går ud... smiley

  • #23   22. jan 2018 Uanset hvad, så er det jo en form for frihedsberøvelse, men hvad skal så alternativet være, at de skal have lov til at færdes i det fri og forvolde alverdens ulykker både på dem selv og andre trafikanter, de har ikke reflekser på, når de har tænkt sig at gå tur.

    Men skal vi ikke tænke på, at der er tale om mennesker, der er blevet umyndiggjort og det er der en grund til.

    Jeg synes det er OK, at andre tager over om deres liv og sikkerhed.


  • #25   22. jan 2018 Jeg glemte helt at fortælle at man overholder loven ved nok at have alle døre låst, men enhver der ønsker at komme ud åbner man døren for og lader den demente gå, men ikke uden at en af de ansatte diskret følger efter.
    Da det ikke sker så tit er det begrænset hvor meget at det belaster de ansatte.
    Måske ikke helt så dum en måde at omgå loven på, og alligevel give de demente den frihed de selv ønsker.


  • #26   23. jan 2018 Den løsning er der overhovedet ikke personale til,
    måske for 15 år siden, men idag NEJ....... smiley smiley smiley


  • #28   23. jan 2018 Kig på teksten i Hotel California. by Eagle....

    sidste vers.....

    Last thing I remember
    I was running for the door
    I had to find the passage back to the place I was before
    "Relax, " said the night man
    "We are programmed to receive
    You can check-out any time you like
    But you can never leave!"


  • #29   23. jan 2018 Vedr. no 25
    Det er ikke 15 års gamle oplysninger men 2 år.


  • #30   23. jan 2018 Det et spørgsmål om at tage ansvar for dem der ikke selv kan, man kan ikke lade stå til. Nogen nævner den personlige frihed, men hvis disse personer er på 1års stadie rent intellektuelt så er det da vores ansvar at beskytte dem. De har ingen anelse om at de bliver overvåget, så der er af den grund ingen krænkelse af dem, kun et spørgsmål om at sørge for at de ikke kommer til skade.

  • #31   23. jan 2018 rasmus #27

    Politiet har lige oprettet en dåse afdeling som tager fat på alle dem som samler dåser ind.

    De har fået udvidet beføjelser at dykke ned i din indkøbskurv og kontrollere at alle dåser er med pant. Skulle der befinde sig dåser uden pant så bliver du anhold for udenlandsk aktivitet og smidt i arresten hvor du kan sidde og lime kalender til slutning af 2018. Skat er også inde i det forløb med at 2 betjente vender bunden i vejret på dig for at rasle et par kroner ud af dig imens der køre Porche og Bmv forbi på svenske plader.


  • #33   24. jan 2018 Måske kan ironi forekomme i nogle af Rasmus indlæg, men det må henhøre under en skrive fejl, Han er jo ikke just kendt for humor, smiley smiley (ironien kender ingen grænser) smiley smiley smiley

  • #35   26. jan 2018 Jeg bøjer mig i støvet for dine argumenter, Rasmus, dem kan man ikke sidde overhørig, for efter tiden vil jeg først aflevere mine pant flasker efter mørkets frembrud, og iøvrigt bære en maskering i form af en elefanthue, så der ingen chance er for identitets afsløring. smiley smiley smiley

  • #36   26. jan 2018 Godt, Kisser, du skal være helgarderet smiley smiley

  • #37   26. jan 2018 ja i min alder skal man helgardere, jeg er ikke så god til at løbe, he he, smiley smiley

  • #38   26. jan 2018 Det er nemmere at nakke den sølle dansker som har trukket sin træsko fra i skat, skat har ikke ressourcer til den store efterforskning.

  • #39   26. jan 2018 Men store fisk har masser af ressourcer smiley

  • #40   26. jan 2018 Og jetset og Polysl, det er lige netop det de benytter sig af, Skiderikkerne, UPS, ( undskyld mit Franske.)


  • #42   26. jan 2018 bare se at komme efter dem der bare sidder og pimper billig vodka...:)

  • #43   26. jan 2018 Ja, Rasmus, men har det ikke altid været sådan - har vi masser af midler, så har vi også masser af muligheder.

    Men nogle store fisk har de så fanget gennem historien.


  • #44   26. jan 2018 joda Jetset

    Men Efi har jo sat punktum for de store sager, så nu må man manuelt sidde og gennemgå sagerne.

    Så imens man fylder fængsler op med skattelov overtrædelser så ligger de andre og fiser rundt i audi og porche og griner hvergang de passere arresten.


  • #45   26. jan 2018 Vi har desværre fået sådan et samfund, at det er umuligt at nå alle sager, hvad er det, som fylder op i vores samfund og koster milliarder - det er bare mere end sørgeligt smiley smiley

  • #47   26. jan 2018 #46 smiley smiley smiley smiley smiley

  • #49   26. jan 2018 #48 - det synes jeg slet ikke godt om smiley smiley smiley

  • #51   27. jan 2018 Se hvor Sverige er endt....... smiley smiley smiley

  • #52   27. jan 2018 Sverige ligger som redt smiley - og der kan vi se, at en vis dames teori slet ikke holder i Byretten smiley smiley smiley

  • #53   27. jan 2018 Sverige er tabt det er nu muslimers højborg i Norden - det er på tide at broen fjernes..

  • #54   27. jan 2018 Ikke nogen støtte fra EU smiley smiley smiley

Kommentér på:
Ansvar.

Annonce