{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.036 visninger | Oprettet:

Rasmus B
Rasmus B
Tilmeldt:
28. okt 2008
Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180

Ansvar / Kasko {{forumTopicSubject}}

Står og vil ud og have mig en bil. Er 23 og har haft bil i flere år sammen med kæresten. Det er desværre hende som har stået på forsikringspapirene da hun er ældre og havde mere anciennitet. Hvor går grænsen sådan prismæssigt for at det kan betale sig at have Kasko på en bil, fremfor kun en ansvar.
Undlader at skrive beløbet på bilen jeg kigger på, så folk svarer objektiv. Selv vil jeg dog mene at en ansvars ville være nok, men er ikke vildt meget inde i det med forsikringer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ansvar / Kasko
  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180
    #2   15. maj 2013 For at gøre det let så.
    Eksempelvis:

    Jeg skal give 10.000 i kasko, og 4 i selvrisiko.
    Altså mener du at bilens pris skal være 104.000 før det kan betale sig?
    Har jeg forstået ret?


  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180
    #4   15. maj 2013 Det var også bare for at tage et rundt tal. Men har kigget på en lille Citroén C1 som står i 49.000. Jeg har ingen anelse om hvad jeg skal give for hverken ansvar eller Kasko - har ikke lige undersøgt det endnu. Ville bare gerne vide hvad jeg skulle ringe på når jeg kontakter de forskellige selskaber smiley Og nej, regner bestemt ikke med at smadre den. Har kørt skadesfri i 4 år. Har dog ingen anciennitet på papiret, da det økonomisk bedre kunne betale sig at ekskæresten stod som forsikringstager smiley

  • #5   15. maj 2013 Bor du sammen med din kæreste?
    Da mig og kæresten købte en nummer 2 bil til hende for år tilbage ville jeg tegne den i mit navn fordi jeg havde 5 års anciennitet og hun havde intet.
    Fik så at vide at fordi vi var sammenboende delte vi anciennitet. Så hun startede lige med 5års anciennitet som 18årig;-);-)
    Prøv at spørge dit forsikringsselskab.


  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180
    #6   15. maj 2013 Det har jeg så ikke tjekket smiley Men det lyder da lidt lovende. Jeg boede sammen med hende hele perioden vi havde bil. Fra jeg var 19 til jeg var 23. Er stadig 23, men er gået fra hinanden og bor ikke sammen længere. smiley

  • #7   15. maj 2013 Nu er det godt nok 14år siden, men det skader da ikke at høre dem ad.

  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180
    #8   15. maj 2013 Jeg har lige siddet og læst på diverse and fora, og der er der lidt forskellige meninger - men flere har fået overført deres anciennitet fordi de med deres x'er har haft folkeregisteradresse i over 2 år. Men det afhang lidt om man havde andre forsikringer at forhandle med (hvilket jeg har) og lidt andet. Men tak for tippet ;o)

  • #9   15. maj 2013 ring og snak med selskabet det er MEGET forskelligt..

    i mit nuværende selskab giver jeg lige over 10 klik i ansvar på min 206 1.6 s16 og 8 klik for min saxo 1.4 (jeg falder så i næste måned på ancienniteten). Jeg overvejede at skifte selskab, da jeg ville falde til 5.5 klik på 206'en til gengæld ville saxoen stige væsentligt i pris (da der ifølge dem er mange unge som melder skader på saxo'en)

    og når jeg har ringet og fået tilbud har jeg været ude for at der var ca 1000 kr forskel på kasko og ansvar på nogle biler, men 8000 kroners forskel mellem kasko og ansvar på andre biler...


  • #10   15. maj 2013 men brug et par timer på at ringe rundt.. det er røvsygt, til gengæld vil jeg næsten love dig at det kan betale sig....

  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #11   16. maj 2013 Da kæresten flyttede ind hos mig, fik hun også min anciennitet, uden problemer, så jeg vil tro du kan tegne forsikring i eget navn med samme anciennitet som din kæreste havde, da i har boet sammen, og det ikke er så længe siden i flyttede fra hinanden (der er 1-2 års forældelse på anciennitet hos mange selskaber).

    Dertil kommer svaret på spørgsmålet, jeg ville helt klart tegne kasko på en bil til 100.000 kr, uden tvivl, men jeg ville også tegne det på billigere biler.
    Som jeg ser det, så skal man ikke tegne kasko, hvis bilen repræsenterer en værdi mindre end du er villig til at tabe, det vil sige, hvis kasko koster 10.000 kr, og bilen koster 50.000 kr, men ansvarsforsikringen koster måske 8.000 kr med 4.000 kr i selvrisiko, så ville jeg klart tegne kasko, for der går lang tid inden differencen bliver tjent ind, og jeg ville ikke syntes at jeg havde råd til at tabe 50.000 kr.

    Noget helt andet er at hvis man skal låne penge til bilen, så kræver kreditorer at der er kasko på bilen.

    Min grænse ville nok gå ved omkring 15-20.000 kr, set ud fra at jeg kan kaskoforsikre en bil til 1.000-1.500 kr/år mere end hvad jeg skal give i ren ansvar.


  • Rasmus S
    Rasmus S Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 59
    #12   16. maj 2013 en bil til 50.000 ville jeg højst sandsynelig også have kasko på, kender folk på mc til over 100.000 der kører rundt bare med ansvar, men det er jo noget folk selv bestemmer. med mindre at kasko delen koster 10-15.000 så ville jeg da helt klart have kasko på den vogn:-) men som brian siger så vil de fleste kreditorer have pant i bilen hvis man skal ud og låne og så er kasko påkrævet:-)

  • Rasmus S
    Rasmus S Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 59
    #14   17. maj 2013 jep, altid kasko på det du ikke har råd til at miste:-) jeg gir hvert fald gladelig et par tusinde kroner for at være sikker:-)

  • #15   17. maj 2013 Jeg ville kun vælge kasko på så billig en bil, hvis prisen var yderst fornuftig, max 2000,- ekstra.

    Kunne heller ikke finde på at låne til så billig en bil, så pant vil der for mig ikke blive tale om.

    Mvh Nik


  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #16   18. maj 2013 Er 50-100.000 kr en billig bil?

    Men stadig tænk på hvad du har råd til at miste. Det må være det afgørende smiley
    Forsikringens pris er det værd hvis det skulle ske at bilen blev skadet. Men undersøg markedet, forsikringspriser varierer meget.


  • #17   18. maj 2013 @Brian D.

    Ja det vil jeg mene det er.. 50000,- er kun rigtig mange penge, hvis de er lånt smiley


  • Rasmus S
    Rasmus S Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 59
    #18   18. maj 2013 eller hvis de skal spares sammen, nøj det tager lang tid:-P

  • Anders C
    Anders C Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 34 Svar: 911
    #19   18. maj 2013 Jeg plejer ganske enkelt at gå efter om jeg kan undværre bilen, undværre de penge bilen er værd, hvis uheldet skulle være ude.


    Koster bilen 10.000 og har du ikke råd til at undvære pengene / bilen hvis uheldet er ude -> Kasko



    Koster bilen 250.000 og har du penge til at stå ud af ørene, -> Ingen kasko.

    Det er simpelt.


  • #20   18. maj 2013 Jeg ser ikke spørgsmålet helt så simpelt.. Hvis man er så fattig at 20000,- er et beløb der er svært at spare sammen, og meget svært at sige farvel til. Så er det svært at blive bedre stillet økonomisk, hvis man poster alle sine sparrepenge i et forsikringsselskab. Så ville jeg klart vente med at investerer i noget som man sikkert rent praktisk ikke har råd til..

    Når man bliver lidt ældre, og har noget anciennitet, så bliver præmien meget mere spiselig og derfor et mere fornuftigt valg.

    Men som ung menneske, bør man efter min bedste overbevisning, sparre sammen til en billig spand, som man køber kontant, og kører kun på ansvar.


  • Rasmus S
    Rasmus S Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 59
    #21   18. maj 2013 helt enig i at hvis man ikke har råd, så køb hellere en billig spand til 5-10.000.
    men nogle mennesker vil ikke nøjes;-)
    jeg var også ude og låne penge til min mc da jeg købte den.
    22 år og så kasko på en racer maskine, som den føste maskine. det kostede 15.000 det første år. men sådan er det når man ikke vil nøjes og ikke kan vente:-)
    men har ikke fortrudt et sekund:-D


Kommentér på:
Ansvar / Kasko

Annonce