{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
213 visninger | Oprettet:

Redaktør ansvar {{forumTopicSubject}}

Man kunne læse at undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil åbenbart har tabt sutten som blev givet i ministergave.

Hun mener at bloggere skal være indbefattet af redaktøransvar.

>Rossa lund skriver:

'Det her er altså et fejlskud, Pernille Rosenkrantz-Theil. Hvis man er selvmordstruet, skal man hjælpes, ikke straffes! Lad os styrke psykiatrien og kigge på delingstjenesternes ansvar i stedet. Håber, Fie har det bedre,' skriver hun.

konservatives politiske ordfører, Mette Abildgaard skriver:

'Wauw – sikke et svar fra den nye socialdemokratiske minister, Pernille Rosenkrantz-Theil: 'Kære selvmordstruede unge pige! Du skal kunne straffes qua dit redaktøransvar for dit offentlige selvmordsforsøg'. Sympatisk...',

Folk der vil begå selvmord er da ligeglad med redaktør ansvar, hvad rager det dem når de himler.

Til tider så bliver man i tvivl om at der i det hele taget kan måles intelligent på borgen. Det her er nok det mest dumme jeg nogensinde har hørt.

Så skriver hun at Facebook er helt uden for dansk indflydelse, ja det er da rigtigt, men de har altså algoritmer som trawler, og sammenfattet med anmeldelser sanktionerer. Skriver man på Facebook "skide sigøjner" så kan ud være sikker på at du om få timer er blokeret i mellem 3- 7 dage, ikke alene på facebook men alle de steder du bruger et medielogin. Det kan man så via noget fifleri få fjernet, men det er nok ikke lovligt her at forklare hvordan.

Men det er ekstrem med Instagram hvor der i den grad mangler konsekvens, måske de ikke har udviklet en trawler med en algoritme som kigger på hvad der skrives - hvem ve. Men det er en ret simpel procedure - måske de ikke ønsker den hårde linje som Facebook har. 2 dage gik der før indslaget blev slettet på trods af mere end 1000 anmeldelser - det siger jo lidt om moderationen ik?

Kommentarer på:  Redaktør ansvar
  • #1   10. jul Ja hun er helt væk men læg mærke til hunrækker langsomt i mod højre smiley

• #2   11. jul Jeg er faktisk i tvivl om det muligvis ikke kunne være en god idé at disse bloggere, bliver pålagt et vist ansvar for hvad de lægger ud.

Sådan en pige som Fie L, som har mange unge følgere, og dermed stor indflydelse på dem som læser hendes blogge, bør have en vis form for ansvar for hvad hun, samt andre bloggere lægger ud.

Hun har været beskyldt for at sælge ting, som folk aldrig har modtaget. Givet råd om slankekure, der er yderst skadelige m.m.

Selvom jeg ikke har set dét selvmords brev hun har skrevet, så tror jeg hun er for selvoptaget, opmærksomheds-søgende til at ville virkeliggøre den handling.

• #3   11. jul Jeg giver Cris helt ret smiley

Etiketten “selvmordstruet” er også en måde at få opmærksomhed på og den misbruges med garanti i mange tilfælde smiley

Jeg mener helt klart at bloggere som agerer belærende overfor især unge mennesker skal kunne stilles til ansvar for indholdet i sin blog smiley

Kommentér på:
Redaktør ansvar

x