{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.056 visninger | Oprettet:

Fakta - Tilbud, hvad sparer man?! {{forumTopicSubject}}

Daws i stuerne smiley

Jeg vil lige komme med
1: En lille bitte smule brok
2: En lille bitte opfordring!
3. Et spørgsmål. (Ikke bette)

Og for spændingens skyld, tager jeg den i omvendt rækkefølge!

Jeg ved ikke om i har lagt mærke til det. Men hvis man handler ind i Fakta i dagens Danmark, kan man jo typisk se om der er rabat på skidtet, hvis prisskiltet er gult i stedet for den ellers så klassiske hvide farve. Hvis man så tænker "Hvor MEGET sparer jeg mon?" Så kan man stå og tænke længe smiley For det står der nemlig ikke mere!
Mit spørgsmål her så: Må man godt bare lade være med at skrive, hvor meget man sparer? (Tydeligvis ja... Medmindre Fakta ikke har styr på deres shit, men det kan sgu da stadigvæk træls?)

Forleden købte jeg en blok feta i fakta (Åh jo...). Der var et GULT kæmpe skilt på hele pallen med prisen på. Igen tænkte jeg "Gad vide, hvor meget jeg sparer, hvis jeg køber den?" Efter længere overvejelse besluttede jeg at det kunne være lige meget, bare jeg sparede noget. Da jeg tjekkede bonnen sparede jeg ikke en skid... (På trods af et gult STORT skilt). Så blev jeg vred på Fakta.

Min opfordring til jer er så følgende, som jeg har tænkt mig at begynde på... Hvis i er i tvivl om, hvor meget i sparer, så find en og spørg. Enten kigger de på skiltet bagved det gule skilt. Er det ikke dér, bliver de nødt til at finde en scanner eller gå til kassen...Hvilket de forhåbentlig synes er lige så træls, som jeg synes det er at blive taget i røven! Det er jo fuldstændig umuligt ellers, at have bare en LILLE idé om, hvor meget ens eget tilbudsræs og sparen rent bærer frugt!... Før efter man har fået bonnen selvfølgelig.

Det kan godt være det virker som en lille ting, set i bakspejlet smiley Men for pokker. Det er mine penge, jeg er glad for dem, og det er virkelig at tage røven på folk! Hvis et gult skilt ikke betyder RABAT i forhold til de hvide, hvilken chance har vi så?
Håber folk nyder efteråret, ellers smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fakta - Tilbud, hvad sparer man?!
  • #1   10. nov 2012 Det var måske lidt meget at forvente af folk på en lørdag aften.


  • #2   10. nov 2012 gul pris, er det ikke bare en fast lavpris? De reklamer for kimiminipris eller hvad de kalder det, med gul pris. Der siger de et eller andet med at de bare garantere det er den billigste pris.
    Tilbud skal der altid skrives før pris på. Nogen skriver dog en falsk høj fastpris, således at tilbudsprisen kan blive den reelle pris i virkeligheden (det er vidst ikke helt lovligt dog)


  • #3   10. nov 2012 farverne gul og rød er jo ofte associeret med tilbud men de må jo farve deres som de vil så længe at man kan se prisen vil jeg tro
    (link fjernet)


  • #5   10. nov 2012 Hej Jacob

    Nu arbejder jeg selv i en detailbutik. Og det er som relt at man spare flere penge hvis man køber noget hvor der står et "Stort gult skilt" Fordi det er et af deres gode tilbud den uge fx. Men hvis man kigger på de små hvide skilte så er det næsten det sammen man spare på dem som på de store gule skilte.
    Og det med hvor meget man spare på den enkelt vare det må man vist godt. For jeg satte nemmelig de små hvide skilte op i Onsdags og spurgte min medarbejder om jeg skulle sætte dem op med hvor meget man spare, hvor han sagde "Nej det er lige meget" Selv om de 2 skilte var ens ud over den forskel på hvor meget man spare på ens vare. smiley


  • #6   10. nov 2012 og så er det også pænt irriterende at de skal spørge om man spille lotto hver gang man handler

  • #7   11. nov 2012 Ølholm!
    Okay så langt så godt smiley Der er bare et problem med at køre sådan en debat overfor en kæmpekæde som Fakta! Jeg tvivler på at nogen, som faktisk fysisk arbejder i butikken, har fået nogle reale guidelines til, hvordan de skilte skal sættes op. Jeg tænker ærlig talt bare at de er ligeglade, ligesom din medarbejder tilsyneladende er! smiley Det er derfor jeg synes vi burde gå i et globalt (ifht. Danmark) kæmpe oprør og allesammen spørge, hvor meget vi sparer! smiley

    Markus! Jeg har spurgt en medarbejder, sidste gang, hvor meget jeg sparede på dén leverpostej jeg havde fået øje på! Han stirrede længe... Undrede sig over, hvor det stod, konkluderede det ikke stod der, konkluderede at der ikke var noget skilt bag det gule skilt. Efter han fandt ud af at "jeg ved det ikke" ikke var nok svar tjekkede han det ved kassen. Der var skam tilbud på, 3 kr smiley Så de viser altså at der er en rabat. Og uanset om det er i forhold til prisgaranti, så sender de stadigvæk et signal der hedder "her er noget billigt!" hvorefter et gennemsnitligt menneske ville tænke "HVOR billigt?!" hvilket jeg kun synes er et fair spørgsmål at svare på smiley Det er også derfor de er fucked, hvis i spørger en fakta-medarbejder "jamen hvor meget?" Så finder de typisk et svar for jer smiley
    - Hvis det skilt betyder "fast lav pris" så vil jeg gerne vide, hvor lav er lav? For fakta lav er typisk ikke Jacob lav, siger min erfaring mig.

    Den eneste "reference" der er til den rigtige pris er, at de skriver kiloprisen for den normale pris... Så er det jo fedt at købe leverpostej eller dåsetun smiley

    Smut - Fantastisk gentagelse dér! Næsten som et ekko! smiley (Sorry kunne ikke lade være)


  • #8   11. nov 2012 Forresten hvis i søger på Google på "Fakta gule priser". Så er det her emne det første der popper op... Så meget for info smiley

  • #10   11. nov 2012 Fantastisk smiley

  • #11   11. nov 2012 Prismarkedsføring - Forbrugerombudsmanden

    "3.3.2 Før - nu, nedsat, rabat
    Der kan annonceres eller skiltes med disse udtryk, hvis det kan dokumenteres, at en vare eller tjenesteydelse er blevet solgt eller udbudt i den pågældende virksomhed til den angivne førpris i en længere periode (se ovenfor) umiddelbart før prisnedsættelsen."

    "Forbrugerombudsmanden har således udarbejdet en vejledning om prismarkedsføring (februar 2002), hvor der opstilles retningslinier for brug af forskellige former for prismarkedsføring, eksempelvis en erhvervsdrivendes sammenligninger af sin egen pris med en førpris eller en normalpris. Disse emner er ikke omfattet af prismærkningsloven, men er dog nært beslægtede med prismærkningslovens regler."

    Summa summarum.
    Forbrugerombudsmandens vejledning anbefaler at man skilter med en førpris på tilbudsvarer. Dog står der ikke i prismærkningsloven at man SKAL skilte med førprisen jf. Markedsføring og prisoplysning Kapitel 03

    "Den pris, der skal gives oplysning om, er den pris, varen sædvanligvis sælges til i den pågældende forretning. Rabatter til bestemte kundegrupper skal ikke fremgå af prisen. Ydes derimod en generel rabat til alle forbrugere på bestemte varer, skal denne rabat være fratrukket i den pris, der skiltes med.

    Bestemmelsen er ikke til hinder for, at der gives andre prisoplysninger, eksempelvis en før-pris, så længe dette ikke medfører, at forbrugeren afskæres fra let at orientere sig om varens pris inkl. moms og afgifter. Tydelighedskravet i § 1,"


    http://dokumenter.forbrug.dk/betaenkning_markedsfoering_prisoplysning/kap03.htm

    http://dokumenter.forbrug.dk/betaenkning_markedsfoering_prisoplysning/kap13.htm

    http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Ophaevede-retningslinjer-og-vejledninger/prismarkedsfring


  • #12   11. nov 2012 Markus
    Fedt du fandt noget så specifikt! Så fik vi da løst om de SKAL. smiley

    Stadig bare fucking irriterende at de gør det!


  • #13   11. nov 2012 Jeg kan fortælle jeg har sparet mere i fakta end jeg har handlet for. Jeg køber ting når de er ved sidste holdbarheds dato og smider det i fryseren eller laver det samme dag. Og nej det fejler intet. Jeg købte 1200 gram oksefars 3-7% igår til 30 kr. Jeg vil ik sige hvilken by det er i, men kan sige jeg har sparet sindsyg mange penge smiley

  • #14   11. nov 2012 Fakta har gule priser på kampagne varer - altså ting der ikke er i fast sortiment

  • #15   11. nov 2012 Fakta er sgu også den mest møgbelortede butik jeg har handlet i.
    Dem jeg har besøgt, har altid rod, paller over alt, emballage, dårlig service, mangler det halve af det de reklamerer med osv...
    Og ja, så snyder de vel med tilbuddene også.


  • #16   11. nov 2012 Kælling, mener du ikke Netto?

  • #17   11. nov 2012 De eneste priser man ser i Netto, er dem på bandarolen.

  • #18   11. nov 2012 Jeg vælger gerne netto frem for fakta.

  • #19   11. nov 2012 Der kørte den da vist lidt af sporet hva smiley

    Darkwing: Det kan altså ikke passe. For den leverpostej jeg købte var satme en leverpostej de har haft der i lang tid smiley Det samme gælder sådan set for den feta ost, det er normale varer.

    Nu er Fakta jo fucked i forvejen, så det kan være at et gult skilt kan betyde: Der er MÅSKE rabat + Kampagne vare + Fast lav pris + Garantipris?
    Uanset hvad, så er mere end én betydning for dårligt og det er at vildlede kunder. De har det simpelthen for godt, siden de mener de kan pisse sådan på deres kunder. Ellers har de opdaget at vi er for passive og intet gør ved det smiley

    Så en konklusion fra mit vedkommende må blive: Spørg for pokker hvor meget i sparer! En eller anden dag må de sgu da blive trætte af det smiley


  • #20   11. nov 2012 Det er lidt ligesom mængderabatter.

    Der er ikke altid det vilde at sparer

    Eller også snyder de. Føtex havde engang tilbud på Cocio. tag 3 flasker for 25.

    *Max 2 flasker pr kunde.


  • #21   11. nov 2012 "Kærgården, 2 stk. - 30 kr.
    *spar 2 øre. "

    Ej den går sgu ikke.....


  • #22   11. nov 2012 Tjek den her fra SPAR

    (link fjernet)

    Stk prisen er 0,97 kr.
    en bakke koster 29 kr.
    Man spare altså 0,1 kr ved køb af 30 æg.
    Jeg ved ikke lige hvor JUHUU FLOT FUNDET SUPER TOP FANTASTISK TILBUD det er..


    profilbillede
  • #23   12. nov 2012 Markus - udover det du lige har postet ikke har noget at gøre med hvor meget man spare, men hvor meget hvert æg koster.

Kommentér på:
Fakta - Tilbud, hvad sparer man?!

Annonce