{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.270 visninger | Oprettet:

Jay
Jay
Følger: 1 Emner: 84 Svar: 275

Bil og kontanthjælp. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er på kontanthjælp, og må derfor ikke eje noget som helst, men har efterhånden behov for en bil.
Mit spørgsmål er, om mine forældre må købe en bil som jeg låner? Altså bilen vil komme til at stå i deres navn, men forsikringen i mit?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil og kontanthjælp.
  • #1   28. sep 2012 ja.

• #2   28. sep 2012 du må godt eje en bil til max 10000 mener jeg for jeg har haft bil på kontant hjælp

• #4   28. sep 2012 Jeg har haft 4 biler i den tid jeg har været på KH. Men har det heller ik mere...

• nicki j
    nicki j Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 37
    #5   28. sep 2012 det er ikke rigtigt det med de 10000kr.

Alt formue under 30000 (bil,motorcykel.knallert osv.) må gerne beholdes selvom man er på kontanthjælp da det menes at man vil tabe penge på alt salg af køretøjer under 30000

• #6   28. sep 2012 jeg fik afvide jeg ikke måtte have et køretøj for over 5.000 i værdi når jeg skulle søge KH men når jeg så fik det måtte jeg havde et køretøj for maks 10.000 smiley

• nicki j
    nicki j Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 37
    #7   28. sep 2012 mærkeligt :s i lolland kommune siger de 30000

• #8   28. sep 2012 det er sådan set ikke helt rigtigt det nogen af jer skriver smiley

reglerne hedder sig, at du ikke må eje en genstand der overstiger en værdi af 10000 kr. MEN MEN, hvis du f.eks skylder 50.000 i banken, og køber en bil til 20.000 kr. så vil de heller ikke kunne påtvinge dig at sælge bilen, da de alligevel ikke ville kunne få noget som helst ud ud det.. men er du derimod gældfri og så køber en bil til de penge, så bliver du påtvunget at sælge den, og så bruge de penge du får for den i til at betale udgifter og leve for. og så udregner de så hvor langt de penge rækker kontra din kontant hjælp smiley

• #9   28. sep 2012 er ellers mange der køre rundt i dyre biler på kontanthjælp i dag.
    fik selv at vide 10.000kr af kommunen engang.
    vilket mange ikke overholde.
    men har enlig aldrig set nogen skulle sælge bilen for små beløb man skylder væk.

• #10   28. sep 2012 har også fået 30000 af vide

• kasper .
    kasper . Tilmeldt:
    nov 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
    #11   28. sep 2012 har selv modtaget kontanthjælp i næsten 2 år nu og kører da rundt i golf vr6 til 20.000-30.000kr,- uden nogen som helst kommentarer for komunnen. biller i den prisklasse vil ikke gå under en formue som sådan da der er tab, udgifter osv ved det. men hvis du spørg din sagsbehandler vil hun stensikkert syntes det en dårlig ide.

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.033
    #12   28. sep 2012 Synes det er vildt, at man må have f.eks. en vr6'er, når man har været på kontanthjælp i 2 år? Så gør man jo ikke rigtig noget for at komme i job? Hmm.
    Hvem betaler så din benzin, forsikring, vægtafgift, vedligeholdelse, reparationer, nye vinterdæk osv? Der er vel ikke et behov for bil, når man er på kontanthjælp? Hmm.

• MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

Emner: 4 Svar: 853
    #13   28. sep 2012 Nu er en vr6'er jo ingenting værd mere, så hvorfor skulle de ikke have råd til en på kontanthjælp,
    Forsikring er ikke så dyr på dem, da ansvar er nok da den ikke er noget værd.

• #14   28. sep 2012 min nabo de køre i bmw E46 2.3
    fin bil ikke noget der
    har set biler som audi a3 a4 osv.

tror ikke på en pind med de priser de oplyser.
    hvorfor køre næsten alle så rundt i lidt dyre biler end de 10.000kr klassen.
    de gør ikke noget ved det om det er en bil til 80.000kr

den må de længere ud på landet med hehe.

• Alice A
    Alice A Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 190
    #15   28. sep 2012 Ja, detmå du godt.
    Dine forældre er ejere men du er bruger fuldt lovligtsedr½

• Jay
    Jay Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 84 Svar: 275
    #17   28. sep 2012 Tak for svar.. Især til de sidste par stykker der forstod spørgsmålet smiley

• #18   29. sep 2012 du har vel ikke noget at bruge bil til når nu du ikke skal køre på job...

• #19   29. sep 2012 Darkwing. Det kunne jo være nemmere at finde job når man har en bil stillet til rådighed. fremsyn er jo ikke en synd.

• kasper .
    kasper . Tilmeldt:
    nov 2009

#20   30. sep 2012 darwing dock: det rager vel os dig hvad manden skal bruge sin bil til? om han så var fuldtidskriminel og udelukkende skulle bruge den til rambuktyverier ville det stadig ikke komme dig ved. han spørger ikke hvad din holdning er til det han spørg om det kan lade sig gøre din nød

• #21   30. sep 2012 kasper .

Ja det rager mig åbenbart... hvem spurgte om din holdning?

• kasper .
    kasper . Tilmeldt:
    nov 2009

#22   30. sep 2012 jeg svarede på hans spørgsmål ved ikke om du har forstået ideen med at stille et spørgsmål på et forum?? eller skal du bare sidde på nettet hele dagen lang og lege jeg er bare bedre end alle andre. svaaaaaaaaaaaaaaaaaaans, jeg ude

• #23   30. sep 2012 Kasper - amatør smiley

• #24   30. sep 2012 debatten kunne være så god hvis ordenlig og passende sprogbrug blev brugt og personangreb udeblev

• Caspar H
    Caspar H Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #25   3. maj 2013 Hej smiley

Hvad skal en på kontant-hjælp bruge en bil til......

Personen kan være dårligt stillet ( Fysisk ) og har der ved brug for et transportmiddel
    Personen kan være på kontant hjælp men i ny og næ tage et vikar job så vidt det muligt og istedet for at bruge ca.3 timer på transport ( offenligt ) nøjes med 1 - 1.5 timer.
    Jeg er sikker på at der kan være flere begrundelser men alt ialt er det en frihed vi har og frihed er nok ikke en område vi bør tilbageholde

Hvad angår folk der udnytter systemet....ja det er et helt andet emne.

Jeg undskylder for at ytre mig kryptisk og håber på forståelse.

Hvad angår ( Formue ) er det 10.000,00 kr

Men....
    og dem er der mange af smiley
    og ja det er de samme regler der er sat for alle Landets Kommuner

PS.
    De fleste af os har ikke valgt at være på kontant-hjælp og at nedgøre folk bare fordi de er uheldige er nok ikke så smart da dette også kan overkomme dig og mensker har det med at huske dem de ikke kunne lide blot et venligt råd tag det til jer ell. lad være det er 100% jeres valg og derefter også jeres ansvar

Mvh.

Kommentér på:
Bil og kontanthjælp.

Annonce