{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
558 visninger | Oprettet:

Klientsamfundet {{forumTopicSubject}}

Nu har vi vendt og drejet passiv forsørgelse, socialt snyd m.m og givet vores bud på årsagerne.
Jeg faldt over dette indlæg der på bedste vis forklarer hvorfor flertallet idag er udenfor arb. markedet.

* AF THOMAS NIELSEN - 13. JULI 2017 8:31“Det er ikke en nyhed”, “Vi har vidst det i årevis”, “Vores politikere har svigtet totalt.” Sådan lyder det igen og igen i kommentarerne.

Kære venner: Har I slet ikke fattet mekanismerne bag velfærdsstaten i den totalt forvrængede udgave vi kender i dag, bedre kendt som “Klientsamfundet”?

Det fungerer på den måde, at vi har en række politiske partier og politikere i både kommuner og folketing, som rigtig gerne vil til magten. Det er deres våde drøm at blive minister eller borgmester, sidde med der hvor de store beslutninger træffes, køre i en fin bil betalt af andre.

For at blive valgt skal man som bekendt have flere stemmer end ens modstander. Og hvis man alene appelllerer til vælgerne med argumenter om hvad der er bedst for HELE Danmark, så rammer man forbi skiven. For de fleste vælgere spørger jo i sidste ende sig selv: Hvad er bedst for mig?

Så var det at nogle politikere i centrum-venstre kom på den idé, at man kunne indrette samfundet sådan, at det simpelthen belønnede folk direkte med job eller ydelser, hver gang de stemte på én. Genialt!
Ergo måtte velfærdssamfundet omdannes fra at være et system der kun hjalp dem der virkelig havde behov, og helst kun midlertidigt, til at være et system som simpelthen permanent FORSØRGER de borgere der stemmer på “de rigtige” partier, enten ved at tilbyde dem gode stillinger i den altid voksende offentlige sektor, eller ved at stille en bred vifte af såkaldte “ydelser” tll deres rådighed.

Og missionen lykkedes for Rød Blok:
Vi har i dag et samfund hvor OVER HALVDELEN af befolkningen er på direkte offentlig forsørgelse, og hvor 800.000 mennesker i den arbejdsdygtige alder ikke arbejder.
Ge-ni-alt!
For disse mennesker stemmer naturligvis langt overvejende på de partier der sikrer at det forsætter sådan. Og nu er der vælgere nok til at man gang på gang simpelthen kan stemme sig til lidt flere af de andres penge, lidt mere offentlig vækst, lidt flere “varme hænder” og naturligvis administatorer, konsulenter og DJØF’er til at holde cirkusset kørende.

Så når 85% af alle ægtepar på kontanthjælp i Københavns Kommune er ikke-vestlige, så er det simpelthen fordi det sikrer venstrefløjens integrationsborgmester genvalg.
Hvis I troede at opgaven som Integrationsborgmester var at få indvandrere og flygtninge i arbejde, så har I HELT misforstået hvad “integration” betyder i centrum-venstre:
Her betyder integration at man hurtigt og effektivt får indlemmet flygtninge og indvandrere i sit vælgerkorps, så de holder én ved magten. Og det virker!
Enhedslisten er blevet det største parti i København. Og er der noget de er gode til, så er det at bruge andres penge på at fedte for deres egne vælgere. Ge-ni-alt!
Citat slut:

Uden tårnhøj beskatning kunne dette cirkus slet ikke lade sig gøre, men spørgsmålet man bør stille sig selv er hvor meget der skal til før dette cirkus går nedenom ?
Min egen frygt er ex. 10.000 flygtninge mere der reelt betyder 30.000 incl. familiesammenføring som foreslået af de radikale og venstrefløjen.
Hvor længe kan dette cirkus fortsætte tror du ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klientsamfundet
  • #1   19. mar 2018 Det kan selvfølgelig ikke fortsætte i en uendelighed. Vi skal ikke modtage flere flygtninge, før vi har styr på dem, vi allerede har. Kassen er altså ikke bundløs, tænk hvad vi ikke kunne få af velfærd, hvis vi ikke havde den koloenorme udgift, de koster milliarder, vi snart ikke kan tælle til. Nu må det STOPPE. Danmark skal ikke have dårlig samvittighed, vi behandler vores fremmed ualmindeligt godt sammenlignet med andre lande i EU.

  • #2   19. mar 2018 Helt enig Jetset - flygtninge og især emigranter søger bevidst de skandinaviske lande fordi vi stort set ikke stiller nogen krav og alligevel skal vi lægge øre til venstrefløjens og de radikales evige brok over at vi ikke behandler dem ordentligt.
    Vores forbehold betyder heldigvis at vi ikke er med i kvoteordningen, men det accepterer dette segment ikke og fremturer med at vi har plads til mange flere.
    Import og familiesammenføring af ikke vestlige muslimske indvandrere på passiv forsørgelse er den største trussel mod vort velfærdssamfund nogensinde !
    Det er sku tankevækkende at nogen stadig støtter de partier der lader dette ske smiley


  • #3   19. mar 2018 Ja, jeg er lige ved at sige, de skulle skydes på Rådhuspladsen. Men de kan få lov til at administrere det selv, så forlader jeg Danmark, jeg gider ikke dette cirkus, vi er til grin for egne penge. Jeg har betalt mere end nok, aldrig har jeg belastet det offentlige med noget som helst - mine børn har gået i privat legestue, privat skole aldrig modtaget nogen ydelser fra det offentlige overhovedet, så de kan snart rende mig ....

    Vi kan også lave et Sct Hansbål og brænde dem der, jeg fatter det heller ikke, men nu har vi jo så også fået ca 500.000 flere vælgere, der selvfølge støtte de vanvittige vatpartier smiley - vi får aldrig Danmark tilbage, sørgeligt, den sjoveste tid, har vi oplevet, så vi må leve på minderne .... smiley


  • #5   19. mar 2018 Jeg tror nu ikke at det helt så enkelt hænger sammen på den måde. Det er også svært at skulle forklare det kort og enkelt, men jeg forsøger.

    De senere generationer af forældre har svigtet ved ikke at oplære deres børn i en god sund moral, fx. at pligt kommer før rettigheder, krav om at man skal arbejde for at få de ting man ønsker, ikke bare få, og ikke bare optage lån på lån og tro at alt er godt.

    Ikke at sørge for at deres barn får en uddannelse så hurtigt som muligt, fx. som faglært uddannet i et fag, som iøvrigt ofte giver større indtjening. Men istedet skal det videreuddannelse på videreuddannelse som ofte ikke kan bruges til ret meget i virkeligheden.

    Vi mangler i den grad faglærte arbejdere, og ikke forældre der ser ned på disse uddannelser, og tror at deres barn kan blive 'direktør' inden de er fyldt 30 år.

    Mange lærer hjemmefra at så kan de bare få kontanthjælp, det sikkerhedsnet som kun blev oprettet til nødstilfælde, men ikke skulle bruges som en fast indkomst, men at man skulle tage et hvilket som helst job til man evt. fandt det rigtige.

    Alt for mange unge er vokset op med at de føler sig for 'fine' til at tage et job i Netto, eller lign. Men det er immervæk mere værdigt arbejde end at skulke på kontanthjælp.

    Og jo Ole, det er et problem, for udlændinge dræner i den grad statskassen, for alt for mange har aldrig lagt en skattekrone selv. Desuden så får de alt for mange børn, for børnetilskuddet betales også af statskassen. Mange børn, større lejligheder mere i boligtilskud. Ikke mindst arbejder sort internt.

    Vi har alle sammen en forpligtigelse til at yde for samfundet, gøre vores bedste og ikke bare kræve ind.

    Der bliver konstant lavet nye love og regler for at ramme de mennesker som misbruger systemet, hvilket er meget galt og ubalanceret. For det rammer alle.









  • #6   19. mar 2018 #4 - hvis jeg har fået offentlige ydelser eller modtaget fra den fælles kasse, så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad og hvor meget. Jeg har aldrig modtaget en eneste krone.

    Og det statstilskud mine børn har fået, har jeg betalt via skatten og udover det har jeg yderligere bidraget med 15%.

    Det andet du skriver i #4 har jeg ingen kommentarer til, men hvis du mener "flygtninge" indvandrere af enhver slags, så er det noget andet.


  • #7   19. mar 2018 #4 ole S
    33 mia. i direkte udgifter samt lige så meget eller mere i indirekte udgifter i 2016.
    Hvis ikke du tror at det beløb har nogen betydning for velfærden er du useriøs.
    Dertil kommer at flygtninge og indvandrere ikke medbringer noget arvesølv i form af tidligere generationer som har bidraget til fælleskassen.
    Flygtninge og indvandrere er en udgift fra første dag og derudover skal de i årevis have dyr bistand i form af tolke, modersmålsundervisning samt danskundervisning og når deres store familie ankommer starter møllen forfra med dem smiley


  • #8   19. mar 2018 Ole S læs lige denne artikel fra sidste år.
    https://www.b.dk/berlingske-mener/indvandringens-pris-saetter-velfaerden-under-pres


Kommentér på:
Klientsamfundet

Annonce