{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.359 visninger | Oprettet:

Forsikring dækker ikke indbrud {{forumTopicSubject}}

Hey bb

Jeg har haft indbrud i min bil hvor der blev stjålet en del ting .. Jeg skulle til bryllup og kom ned til bilen og så en smadret siderude.. Anlægget blev taget samt mit 500D + et dyrt objektiv smiley .. Min forsikring fortalte at min indbo forsikring skulle dække dette.. Så jeg udfyldte et online skema med hvad der var blevet taget og sendte ind, men nu siger forsikringen så at de ikke dækker noget af det alligevel.. Kan de godt det?!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring dækker ikke indbrud
  • #1   14. aug 2011 Be om en uddybelse fra dem, om hvorfor de ikke vælger at dække dit tab.

• #2   14. aug 2011 Ja jeg havde jo også fået at vide at de dækker .. Derfor udfyldte jeg papirene og sendte dem ind .. Også når de modtager papirene ringer de.. endda på en søndag .. og siger at de ikke dækker noget af det alligevel.. synes jeg sku lyder mærkeligt.. Men ringer til dem imorgen og hvis de ikke vil dække det, er det vel bare at finde et andet selskab.. har trods alt alle mine forsikringer igennem dem.. så synes sku godt de ku hjælpe lidt når man har brug for det .. men hva sådan er det vel..

• #3   14. aug 2011 Kommer jo an på hvad du har skrevet under på da du accepterede tilbuder fra dem.

Men ja de kan godt sige at de ikke vil dække hvis de ting der er stjålet har ligget så man kunne se det udefra.

• #4   14. aug 2011 Alka.. Har både bil med kasko, indbo, ulykkes forsikring osv igennem dem ..

• #5   14. aug 2011 Pisss A

Ja hun lød fanme ogås nederen.. Det var faktisk derfor jeg sagde at jeg ville ringe tilbage imorgen.. Så får jeg forhåbentlig en anden.. Men jeg er sku også en tumpe for fik selvfølgelig ikke navnet på den person der sagde de dækkede..

• #6   14. aug 2011 Hvis tingene har ligget frit fremme er der andre regler der gælder.

• #7   14. aug 2011 Jo der er. Ansvaret går fra at være din bilforsikring til din indbo.

Din indbo forsikringer indeholder så nogle vilkår, feks en maks grænse for udstyrets værdi m.m. Det er standard termer i en indbo forsikring

• #8   14. aug 2011 Jeg synes bare det virker underligt.. Altså hvis min bil er låst er det vel egentlig ligegyldigt.. De siger at de dækker hvis det havde lagt i en aflåst boks i bilen, men hvad er pointen i det ? For om det er i en aflåst boks i bilen eller i en aflåst bil burde da komme ud på et ..

• #9   14. aug 2011 Altså lad os så sige det havde lagt i en aflåst boks i bilen.. Så havde de sku da bare taget boksen også var det kommet ud på et ..

• #10   14. aug 2011 Ikke destomindre er det en standard term hos alle selvskaber.

• #11   14. aug 2011 Handske rum eller bagage rum havde været ok. Forskellen er at det er synligt ude fra

• MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

Emner: 4 Svar: 853
    #12   14. aug 2011 Ping Pong Duck Lee !
    havde det ligget i en boks, så kunne det ikke ses udefra, og dermed er fristelsen mindre for tyven, og tyveriet ville være undgået

• #13   14. aug 2011 Hvadså med mit anlæg ? Det lå jo i bagagerummet og var ikke synligt udefra ?

• #14   14. aug 2011 Pisss A

Kan ikke lige umiddelbart finde noget detaljeret om Alka's indbo forsikring .. smiley

• #15   14. aug 2011 Piss A : Det er ganske enkelt ikke korrekt

Det øjeblik noget er fastmonteret, er det din bilforsikring der dækker. Derfor er anlæg et bilforsikrings anliggende. Har man et særligt dyrt anlæg, skal der tegnes en ekstra forsikring da de kun dækker elektronik op til en hvis grænse.

Løsøre dækkes som jeg skrev af indbo forsikringen. Helt almindelige termer for en indbo forsikring gør at der naturligvis er et max loft, men ud over det, er der ofte også loft for feks værdien af smykker, osv. Dette er naturligvis for at dæmme op omkring forsikrings svindel

• #16   14. aug 2011 Jeg fik mit anlæg dækket af min forsikring da jeg havde indbrud

Det var bla HU bas forstærker der gik lidt tid men fik en god check...

• Thomas -
    Thomas - Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #17   14. aug 2011 Så må der være forskel på selskabernes procedurer, jeg fik ikke mit anlæg dækket af indbo pga. det skulle over kaskoen, som jeg ikke havde.
    Kameraet skal over indbo, hvis det vel og mærke er i handskerum eller bagagerum (ikke synligt). Min gps blev også dækket over indbo fordi den lå i handskerummet.
    jeg har GF forsikring og havde indbrud for 14 dage siden.

• #18   14. aug 2011 Som Thomas skriver (-;

• #19   14. aug 2011 Mit kamera lå bag forsædet nede i bunden af bilen.. har 100% tonede ruder bagi bilen og kameraet samt objektiv lå i en taske.. Så burde de da dække, for det er da ikke synligt ?

• #20   14. aug 2011 Det ændrer ikke på reglerne. Værdi genstande skal være låst inde i bagage rum eller handske rum.

Du må finde din police frem, det er med garanti beskrevet

• #21   14. aug 2011 Jep .. Det kigger jeg lige på imorgen.. Tak for svarene !

Kommentér på:
Forsikring dækker ikke indbrud

Annonce