{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.829 visninger | Oprettet:

Falske varer - told {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg blev snuppet i tolden med 50 falsk zippo lightere, og har fået et brev om at de vil undersøge om det er falske ligtere, og hvis det er vil de blive destrueret.
Udover det vil de sagsøge mig hvis ikke jeg indgår et forlig med dem.
Ville høre hvor meget sådan et forlig kunne lyde på ?
Ville være godt tilfreds hvis jeg kunne holde forliget nede på 100 kr pr lighter, men hvor meget tror i zippo vil forlange i et forlig?
Gider ikke høre useriøse kommen tarer om at det er for dumt det jeg har hørt, DETTE ER IKKE et emne til jeres HOLDNINGER! - Jeg kvitterer med en udstemme hvis i begynder at diskutere om det er rigtigt eller forkert.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Falske varer - told
  • #1   14. apr 2011 hørt=gjort

  • #2   14. apr 2011 Kan jeg bilde dem ind at jeg ikke var klar over at der var zippo logoer på ?
    Og derved nøjes med at de bare destruerer varene?


  • #3   14. apr 2011 Jeg blev taget for 5 Gucci dogtags. De sagde dog at der var 10, men det passer ikke.

    Fik en bøde på 25.000kr - fik dog sat den ned til 15.000.


  • #4   14. apr 2011 De giver ikke noget for at du siger, at du ikke vidste de var falske. De ved godt folk spiller uvidende.

  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180
    #5   14. apr 2011 Undskyld mig lige et øjeblik. Men det er ikke ulovligt at importere en kopivare, med mindre det er med henblik på at sælge videre.

    Awe P: I dit tilfælde lyder 50 dog af rimelig meget og tvivler på du kan komme udenom det.
    Rasmus M: 5? Det burde du bestemt ikke have en bøde får. Du er i din ret til at importere en falsk vare


  • #6   14. apr 2011 Rasmus B
    Sidder med brevet i hånden, og de skriver at det er ulovligt at importerer varemærkekopier ind i EU, uanset om det er til eget forbrug eller ej. Så han har på ingen måde ret til at importere kopivarer til sig selv.


  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180
    #7   14. apr 2011 (link fjernet)

    Det er ikke ulovligt at importere kopivarer til danmark så længe det er til privatbrug. Har været igennem det pis der, og jeg vandt sagen. De har ikke noget juridisk at holde det op mod. Der står intet sted i loven at man ikke må købe eller eje en kopivare, så længe det er til en selv..
    Det eneste de har ret til er at kontakte rettighedshaver, også kan de tage stilling til hvad der skal ske. Told og Skat kan og må ikke beslaglægge kopivarer så længe du kan bevise at det er til eget brug. I dit tilfælde med 50 lightere, tror jeg dog det bliver svært


  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180
    #8   14. apr 2011 Og kan lige citere fra en artikel i Politiken.

    "Falske Louis Vuitton-tasker eller Ray-Ban-briller kan lovligt indføres til Danmark, men du risikerer at blive sagsøgt af firmaerne bag de ægte varer."

    Så så længe det er til eget forbrug så er det i orden at indføre det. Dog skal man være OBS på at det er ulovligt at krænke rettigheden til den enkelte vare. Told og Skat's eneste job her er at kontakte rettighedshaveren, frigive varen så du kan få den hjem - og er du uheldig, så hører du fra Gucci, Louis Vuitton eller lign. Men det er ikke told og skat's sag


  • Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 487
    #9   14. apr 2011 I Danmark kan du som forbruger lovligt både købe og bruge kopivarer. Du kan også frit medbringe kopivarer til Danmark efter en rejse til et andet EU-land.

    Ved hjemkomst fra et land uden for EU kan du medbringe kopivarer, hvis de har en samlet værdi af under 1.350 kr., forudsat det er til privat forbrug og varerne indføres som en del af dit personlige rejsegods.

    Overstiger værdien 1.350 kr., risikerer du at skulle betale moms og afgifter, og du risikerer, at tolderen tilbageholder kopivaren og underretter rettighedshaveren om, at du har forsøgt at indføre en kopivare. Hvis rettighedshaveren mener, at forsøget på at indføre kopivarerne til Danmark er sket som et led i erhvervsmæssig handel, kan han vælge at anlægge en retssag imod dig og kræve konfiskation og erstatning.


    Angående din usyldighed (VURDERING)
    Hvis du har købt en vare, som mod forventning viser sig at være en kopi, afhænger dine rettigheder af, hvad du blev lovet i forbindelse med købet, samt hvilke omstændigheder aftalen i øvrigt blev indgået under.

    Hvis du har købt varen på gaden eller et marked, og prisen på varen var meget lav, kan du normalt ikke forvente, at varen er original, uanset hvor tro en kopi, der er tale om.

    Hvis kopivarerene bliver sendt til dig med fragt eller post skal der betales moms, når varernes værdi overstiger 80 kr. Hvis varernes værdi overstiger 1.150 kr. skal du betale told. (+bøde)


    ERSTATNING
    - Mit bud er at hvis dine varer ikke har kostet dig mere end 1.000 dkr så kan bøden ikke bilve meget større end 10.000 dkr.



  • #10   14. apr 2011 Gav omkring 120 $ for dem dvs 6-700 kr for 50 stk

  • Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 487
    #11   14. apr 2011 Zippo lightere originale ligger mellem 200-500 kr. så du kan nok slippe af sted med en bøde på 2.000-5.000 kr. hvis du spiller dine kort rigtigt.

    - Når du er i det prisleje 6-700 kr så må du havde vidst at de var falske, så du kan lige så godt spare dig sagsomkostninger, rettergang osv og så ringe ind og sige, ja jeg har dummet mig, kan vi finde en løsning.

    smiley


  • #12   15. apr 2011 Du får bare en lille bøde...

    - Næste gang så køb sodavand i Tyskland og sælg til dine forældres venner, det tjener du nok mere på hehe


Kommentér på:
Falske varer - told

Annonce