{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

Johannes H
Johannes H
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 63

Returret? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har solgt en motor for 1700, det er i morgen 14 dage siden jeg har solgt den, men i dag skriver ham der har købt den at den ikke virker, og han han har ret til handlen skal gå tilbage, men hvis jeg hverken har skrevet under på noget eller gevet nogen form kvittering gælder det da ikke?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Returret?
  • Johannes H
    Johannes H Tilmeldt:
    jun 2007

#1   5. jul 2009 ?

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 5 Følgere: 2 Svar: 35
    #2   5. jul 2009 Nej, han kan rende og hoppe.... Han har ingen sikring, hvis du ikke har skrevet under på noget...

• #3   5. jul 2009 Ved privat handel er der ingen garantier...

• #4   5. jul 2009 Ingen garanti ved privat handel - og slet ikke efter 14 dage...

• Johannes H
    Johannes H Tilmeldt:
    jun 2007

#5   5. jul 2009 super:)

• Johannes H
    Johannes H Tilmeldt:
    jun 2007

#6   5. jul 2009 godt nok, er der ikke et sted på nettet det står så jeg lig som har det på "skrift":p

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    apr 2008

#7   5. jul 2009 du skal nærmere få ham til at bevise at han har returret.... for det kan han slet ikke

• #8   5. jul 2009 det kan godt være der ingen retur ret er , men hvordan ville du have det hvis du købte en motor som ikke virkede ? det kan jo være han ikke havde tid til at sætte den i før nu altså 14 dage efter .
    men noget helt andet hvis den ikke virkede da du solgte den så kan handlen annuleres , nu siger jeg ikke du har snydt men princippet i det hvis den ikke har kørt i de 14 dage. den motor du solgte hvor længe har den stået stille ? har den været drejet engang imellem ?

• #9   5. jul 2009 havde det været mig ville jeg finde ud af hvad fejlen er til den ikke virker og så slå halv skade med regningen eller tag den motor retur . men som sagt har den kørt i de 14 dage ???

• #10   5. jul 2009 Der findes INTET der hedder returret, medmindre der "reklameres med det". Dvs, forhandler, (I princippet privat os) ikke reklamere med det, er det bare ærgeligt.
    MEN, den handel er foregået ved "købt som beset", så er der intet, men hvis du har sagt den virkede, så er du på den! En mundtlig aftale er lige så bindende som en skriftlig aftale! Den er bare sværere at bevise.

• Johannes H
    Johannes H Tilmeldt:
    jun 2007

#11   5. jul 2009 Jeg fortalte ham det som det var motoren havde stået stille længe, og jeg sagde før den kom i gang skulle den nok indstilles, og jeg fortalte ham der var helt nyt cylider på som kun havde været igang en gang før og sådan var det også. Og ham og hans far kiggede og trådte i den og godkendte den selv? så jeg syntes da ikke jeg har snydt ham.

• #12   5. jul 2009 The Dreng M
    Så er der intet at komme efter. Ikke hvis du ikke har sagt den virkede.
    Men vedr. din morale, selvom du ikke sagde det, vidste du så den var defekt, havde en god anelse?
    I Mine øjne er du ukorrekt i den handling, i og med, en motor ikke bare lige står af? Du "må et eller andet sted", have vidst den var defekt.

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    apr 2008

#13   5. jul 2009 nej de har jo selv kigget på den og godkendt den inden de købte den... så kan det jo ikke være dit problem...

• #14   5. jul 2009 så er der ikke noget at komme efter

• #15   5. jul 2009 B A T M A N
    Præcis..

Og det er facts! Jeg arbejder til hverdag med sådanne sager osv, jeg kender købeloven, specielt på dette punkt, "til punkt & prikke!"

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    apr 2008

#16   5. jul 2009 det er jo sådan set heller ikke hans moral vi skal give svar på, den styrer han jo nok selv, og den kan der jo sagtens være delte meninger om... Men nej, køber har ikke returret...

• #17   5. jul 2009
    _Red mine børn-Nej til Dræberhund-Ja til aflivning _
    FLOT??
    Og det omhandler så IKKE at der ikke står det som jeg lige har beskrevet eller hvad???? DU ER HURTIG DA smiley
    Prøv at finde 1 internetshop der IKKE skriver det.? Hvorfor mon? Gæt selv smiley

• Johannes H
    Johannes H Tilmeldt:
    jun 2007

#18   5. jul 2009 Ja okay.

Omkring det med min morale, altså jeg havde en motorblok, med dele i som virker (havde jeg selv testet) så havde jeg en en næsten ny cylinder, stempel, topstykke og karburator og satte på og det var der ikke noget i vejen med, udover at der var knækket lidt af karburator, men det har ingen indflydelse på motorens gang, og jeg viste ham det også. Så jeg syntes ikke jeg har snydt ham?

• #19   5. jul 2009 Thomas J
    Enig, men kunne give stof til eftertanke.
    Og husk den med, en mundtlig aftale ER lige så bindende! smiley

• #20   5. jul 2009 The Dreng M
    Hvis du virkelig ikke har vidst det. Og vidst defekter du kendte til, og det virkelig er sådan, og du har solgt den som, "prøv lykken".
    Så er du i GOD tro, og INGEN grund til en evt. tilbagelevering, nedskæring i pris, slå halv skade eller lign.!

• Johannes H
    Johannes H Tilmeldt:
    jun 2007

#21   5. jul 2009 Ja okay.

Det jeg foratalte ham var; indstiller og samler han det ordentligt ville den kører? Så det er lidt "tricky"?

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    apr 2008

#22   5. jul 2009 som jeg har forståt har de ikke lavet aftale om at han måtte få pengene igen, hvis den ikke virkede, og så er det jo også bare pisse svært at bevise: "Han sagde at jeg kunne få pengene tilbage" Det bliver sgu sådan lidt børnehavesladderen til moar...

• #23   5. jul 2009 _Red mine børn-Nej til Dræberhund-Ja til aflivning _

LÆS DOG FORHELVEDE HVAD JEG SKRIVER!!!!
    Indsætter lige en del af min gamle tekst:

Der findes INTET der hedder returret, medmindre der "reklameres med det". Dvs, forhandler, (I princippet privat os) ikke reklamere med det, er det bare ærgeligt.

Hvilken del af det er det du bare ikke FATTER?

• #24   5. jul 2009 The Dreng M
    Helt ærligt, fortalte du ham "mellem linjerne" at den virkede?
    Var din hensigt på daværende tidspunkt at fortælle ham, at når indstilling osv var i orden, så ville den sku spinde??

• #25   5. jul 2009 Thomas J
    Rigtigt, men lovgivningsmæssigt kan der faktisk køres en sag på denne baggrund.

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    apr 2008

#26   5. jul 2009 ja men hvem vil gide at føre en sag, hvor omkostningerne kan blive _MEGET_ større end udgiften til den omtalte motor?

• #27   5. jul 2009 Thomas,
    rigtigt, men de findes faktisk, og der tages faktisk hårdt på denne type bedrageri. Og det sker også folk får "medvind" i sådanne sager.!

• Johannes H
    Johannes H Tilmeldt:
    jun 2007

#28   5. jul 2009 Ja okay.

Jeg sagde når du samler og indstiller den "ORDENTLIGT" vil det kører?

Men hvordan kan han så bevise at den er samlet og indstillet ordentligt?

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    apr 2008

#29   5. jul 2009 ja jeg har hørt om det og fedt for dem der vinder... Men der må da også være nogle der ikke vinder og hvor fedt er det så at stå med en regning på 15.000 kr for en retssag?

bare en tanke...

• #30   5. jul 2009 _Red mine børn-Nej til Dræberhund-Ja til aflivning _
    NEJ,det er ikke det jeg siger! Det jeg siger er at der er KRAV om at DU som SÆLGER skal OPLYSE om DETTE! Derved er det et KRAV det STÅR PÅ DIN HJEMMESIDE! HOST*SPASSER*HOST!

• #31   5. jul 2009 Thomas J
    Kan sagtens se hvor du vil hen med det smiley Fortæller bare man skal "passe på med hvad man siger", da det kan give "bagslag".

• Johannes H
    Johannes H Tilmeldt:
    jun 2007

#32   5. jul 2009 Hvad skal jeg så sige til ham?

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    apr 2008

#33   5. jul 2009 Helt sikkert:) Det er vi enige i.

The Dreng M: Jeg har ikke styr på motorer, men hvis han ikke har samlet en ordentligt fra start, er den så definitivt ødelagt, eller virker den, hvis den bliver skilt ad og samlet ordentligt?

• #34   5. jul 2009 The Dreng M
    Hvad din morale gør det til.
    Og evt., hvis du virkelig ved den har været defekt. Så lad handelen gå tilbage.
    Hvad fik du for den?
    Hvis du virkelig mener du har været mest muligt ærlig, så er det en NO GO for ham,og du lader det være en gennemført handel!

• Johannes H
    Johannes H Tilmeldt:
    jun 2007

#35   5. jul 2009 Thomas J; Det er det med 2-takt motorer de kan være fuldstændig utilregenlige fordi der skal både indstilles tændings tidspunkt, og benzin tilførsel.

Stefan: Jeg er ved at have haft en 20 knallerter nu og de er alle med den motortype som jeg solgte, så jeg synes at jeg har nogenlunde forstand på dem nu, og da motoren var min havde jeg ikke bemærket nogle defekter.

Og omkring hvad jeg har givet for dem; det er at jeg tit har fået dele med til de knallerter jeg har købt, og ud af dem har jeg samlet en motor og solgt.

• #36   5. jul 2009 Jeg spurgte bare hvad han gav dig for den smiley

• Johannes H
    Johannes H Tilmeldt:
    jun 2007

#37   5. jul 2009 Nårh ; ) 1700.

• #38   5. jul 2009 Ja okay, det var også mange penge at give for en "Måske defekt motor".

• Johannes H
    Johannes H Tilmeldt:
    jun 2007

#39   5. jul 2009 Ja, men jeg synes at når ham og hans far står kigger på motoren drejer drejer, træder osv. De kunne da bare have spurgt om de måtte hører den igang?

• #40   5. jul 2009 Man forventer ikke man kan starte en motor når den ikke sidder på et stel, nu vi snakker scooter, troede før det var til bil smiley
    Men lyder på dig som om, du var klar over det.
    Så lad handelen gå tilbage hvis du ikke vil have dårlig samvittighed hvis du har vidst det.
    Har du evt dele liggende så den kan laves?

• Johannes H
    Johannes H Tilmeldt:
    jun 2007

#41   5. jul 2009 Jamen der skal ingen dele til blot indstilling, og det er et helvedes arbejde, og tror han har været lidt for hurtigt til det, og vil ikke lade handlen gå tilbage da jeg brugte de 1700 må ny mobil. Og har ikke flere penge.

• #42   5. jul 2009 The Dreng M
    Hvis det er indstilling, så FUCK HAM, det sagde du, og så må han gøre det.
    Ikke dit problem at han er en nar til det.

• Johannes H
    Johannes H Tilmeldt:
    jun 2007

#43   5. jul 2009 Fedt, fordi jeg synes det er en form for chikane da han begyndte at skrive til mig igår, fordi han skriver ihvertfald ikke pænt;p men jeg må prøve. og tusinde tak for hjælpen:D

• #44   5. jul 2009 Det havde jeg også gjort hvis du ikke havde svaret eller lign.
    Men med hensyn til handelen, har du dit på det rene.
    Han må jo bare få fingeren ud og skifte lidt dyser, ruller, trykfjeder, instille squish (Staves), og ikke mindst, stramme ballerne smiley

• Johannes H
    Johannes H Tilmeldt:
    jun 2007

#45   5. jul 2009 Heh lige præcis, men du skal have tak for hjælpen, se ved jeg det: )

• #46   5. jul 2009 Velbekomme smiley

• #47   5. jul 2009 Havde du været ærlig vedr dit salg af motor havde du ikke behøvet at oprette denne tråd......

fatter ik hvorfor folk piver når de har taget røven på andre ved at sælge dem defekte varer som slet ik virker...

• Johannes H
    Johannes H Tilmeldt:
    jun 2007

#48   5. jul 2009 *First/ultimate *: du har uden tvivl ikke læst noget som helst af hvad jeg har skrevet, det jeg har solgt kræver snilde, forstand og en ordentlig røvfuld tid, at indstille. og jeg har været så ærlig som jeg kunne.

• #49   5. jul 2009 Stefan B

Her må jeg give _Red mine børn-Nej til Dræberhund-Ja til aflivning _ ret... Det er dig som fejl fortolker det du skriver

• #50   5. jul 2009 For mig lyder det som en knallert/scooter motor. Og hvis de ikke sætter motoren rigtigt, glemmer nogle små ting eller ligene så starter den ikke bare lige sådan.. Sikkert dem der har fejlen på deres side. Og 14 efter, var det mig havde jeg fundet en løsningen vis det var inden for 5-6 dagen, men ikke 14 efter.. Den hængere de sku på.

Kommentér på:
Returret?

Annonce