11. aug 2007 Følger: 14 Følgere: 14 Fotoprofiler: 1 Emner: 108 Svar: 862
Købelov - returret {{forumTopicSubject}}
Hej Folkens.
Jeg leder til dagligt en butik, men er nu kommet i tvivl omkring købeloven, og synes ikke at jeg får uddybende svar ved at læse lovgivningen på nettet. Måske i kan hjælpe.
Jeg havde lige før en kunde som købte et strygejern for nogle måneder siden.
Det virkede ikke mere.
Jeg har stadig den model i butikken, og er i øvrigt ikke en jeg har fået en eneste reklamation på.
Kunden ville ikke have et nyt, men pengene igen. Dette gør vi normalt ikke når 14 dages perioden er overskredet, og vi samtidig kan tilbyde kunden et nyt magen til med fornyet garanti,
Kunden var meget utilfreds og nærmest tilsvinede min måde at håndtere sagen på, og var i det hele taget ubehagelig at høre på, på trods af at jeg ikke sætter reglerne og bare følger de anvisninger der bliver mig givet fra min chef.
Hun fik dog pengene tilbage, fordi jeg ikke skal stå og diskutere med hende.
Nu tænker jeg bare. Må jeg egentlig gerne nægte at udbetale pengene tilbage når jeg kan tilbyde en ny vare, eller et tilgodebevis?
Jeg følger bare de regler vi kører med, men er i tvivl om de gælder?
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 9 Fotoprofiler: 1 Emner: 18 Svar: 93
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 4 Svar: 1.012
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 4 Svar: 1.012
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 335
I det hele taget handler det bare om hvor serviceminded man gider være som butik, og at holde kunderne glade så de kommer og handler igen - så bestemmer man jo selv hvad prisen er.
feb 2007
Emner: 4 Svar: 853
Det er en reklamationssag og der kan man godt få pengene retur, men det er op til butikken, eller de vil ombytte eller sende det til rep
(link fjernet)
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 14 Fotoprofiler: 1 Emner: 108 Svar: 862
Og hun kunne have fået præcis den samme vare!
Jeg må ikke gøre mig uvenner med kunden, og min tid som bartender har gjort mig meget tolerant.
Jeg synes bare det er utroligt med kunder som dels skal gøre mig til idioten, og dels skal stå og svine varen og servicen til overfor mine kunder er uacceptabelt, hvad enten jeg havde ret eller ej.
Thez: Jep, det er en ekstra service at butikken tilbyder returret og penge retur, og det er noget de fleste har. Dog kan man ikke pille ved reklamtionsretten, og den slipper vi ikke for
aug 2007
Tak for linket
aug 2007
Og det skal man, for ikke alle er lige ærlige!
For nyligt havde jeg en dame som havde købt en OBH invito kaffemaskine. Hun kom ind et stykke tid efter og var rasende, for kaffen var kold! Jeg spørger hende om hun vil definere kold for mig, og hun fortæller mig at kaffen er ligeså kold, som det vand hun hældte i til start.
Jeg fortæller hende at jeg er nødt til at prøve den, for at se om et varmelegeme er gået. Igen ikke en maskine jeg har prøvet at have reklamtion på.
Jeg går ud og prøver at køre et par kopper vand igennem, og vandet bliver brændende varmt.
Jeg går ind til hende og fortæller hende at vandet altså er varmt, imens man kan se dampen kommer op fra den kop jeg har taget med ind.
Jamen hun ville ikke have den for det var ikke varmt! Jeg spørger hende om hvilken maskine hun havde før, og hun havde haft en melitta. Ja med en melitta, moccamaster osv. er den færdige kaffe en smule varmere end f.eks en obh. Men hun stod hårdnakket og påstod at kaffen var iskold, og hun ville have sine penge retur! Hun var gal - bla. også fordi hun skulle vente på at jeg havde kørt vand igennem.
Hun fik pengene retur, fordi jeg ikke gad høre mere på hende. Jeg vil jo også gerne vedvare et godt ry om butikken i byen.
Men puha, hvorfor alle de besværlige kunder??!!!!!
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 129
Hvis en fejl opstår på varen har du 2 gange (efter hvad jeg lige kan huske) til at forsøge at reparere varen inden for en fornuftigt tidsperiode, og efter det har kunden ret til at få ombyttet sin vare eller få pengene igen.
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 7 Svar: 301
Returret er nethandel, og kun noget du skal give, hvis du vil
aug 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Fotoprofiler: 1 Emner: 1 Svar: 168
Med venlig hilsen
Henrik
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 12 Svar: 867
feb 2007
Emner: 4 Svar: 853
Denne sag handler ikke om returret,
Det er en reklamationssag, og ikke en returretssag det her.
Når varen ikke virker efter hensigten, så er det en reklamation.
aug 2007
Uanset om man har returret eller ej, skal kunden kunne komme ind og lave en reklamation på en vare, som ikke virker. Jeg var bare i tvivl om hun kunne kræve pengene tilbage selvom jeg kunne tilbyde hende en ny vare. Vi giver normalt ikke penge tilbage efter 14 dagesperioden er overskredet, selvom varen er i stykker. Jeg skulle bare vide om der var et punkt i købeloven der sagde at vi var helt forkert på den, hvilket der så ikke er
aug 2007
Købelov - returret