Droppe Uddannelse og starte Gymnasiale {{forumTopicSubject}}
Jeg over vejer at droppe ud af teknisk skole som automekaniker. Og starte næste gang det er muligt på htx.
Jeg ved jeg får STORE problemer med at få lære plads som mekaniker.
Jeg fik her til sommer 12 i matematik, 2 gange. Altså færdigheds og problem regnings eksamen.
Og htx er jo nok det jeg primært er mest til da jeg er "god" til IT og matematik.
Jeg er glad nok for teknisk skole, altså jeg syntes det er lidt meget fri tid og "hygge" over tingene.
I kan nok godt høre jeg virkelig er i et problem.. Men er der nogle der kan råde mig eller fortælle deres ligene historie ?
Jeg har en aftale med min skole vejleder i morgen
dec 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 221
Ikke noget jeg har fortrudt på noget tidspunkt
feb 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 96
Men de fleste venter med at tage lærling ind når de har taget grundforløbet. For at se dine karaktere og se om du vil lave noget.
jun 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 36 Svar: 120
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 9 Svar: 770
dec 2008
Jeg blev da også optaget på Universitet i første hug på HF...
Vælg det du føler for, og det der passer rigtigt til dig
Man skal altid huske og gøre det man SELV vil....sku da ikke hvad alle andre fortæller dig du skal gøre
dec 2008
Det er ikke korrekt -
"HF giver adgang til alle videregående uddannelser. Du skal dog være opmærksom på, at nogle videregående uddannelser kræver bestemte fag og bestemte niveauer i fagene, for at du kan blive optaget direkte fra HF."
Så HF er adgangsgivende til de samme ting som en HHX eller STX...at man muligvis skal supplere noget for at komme ind på drømmestudiet er noget andet, der findes jo f.eks også HF+.
Hvad man gør er jo så forskelligt - jeg vil blot lade vide at uanset hvad han vælger - skal han ikke lade sig presse - jeg valgte f.eks HF, og jeg mangler så sandelig ikke penge eller anderkendelse den dag idag - det har så noget og gøre med nogen andre personlige kompentancer, men bare for at vise at det sagtens kan lade sig gøre at blive sucessfuld, selvom man ikke er den mest højtuddannede ..
Bare af ren nysgerighed, hvorfor synes du så du ville være bedere tjent med en HHX eller STX frem for en HF?
Jeg spørger bare af ren nysgerighed, måske skulle du lave noget Økonomisk eller hvad?
dec 2008
Derfor forstår jeg ikke valget med HHX eller STX frem for HF? eller Gymnasiet for den sags skyld?
dec 2008
Det her med at sidde og være lidt snoppet og påstå man er klogere ved at vælge en STX eller HHX frem for noget andet, er i mine øre en ren omgang snot og fyre af...
Ens viden afhænger ikke af udannelsesstedet eller skolen, men hvad man selv ligger for døren..
Vi husker jo nok alle sammen, det program i fjernsynet med Elitegymnasiet (altså dem der påstår de er så kloge åh så kloge) - og at de rent faktisk i den samme test som en almindelige standart klasse fra et almindelige gymnasie, i snit scorede 0,2 point mindre?
Så i min verden, afhænger viden bare ikke af om man tager HF, STX eller Landbrugsskolen - da det ikke kan gøres op på den måde...
Jeg vil da også være fræk nok og våge at påstå, at størstedelen af min klasse fra Teknisk-skole (ja det trist) - ville i en simpel test, både på logisk viden, men også parat viden, være folk fra STX eller HHX ligeværdige eller overlegne...
Derfor synes jeg det noget fis og sidde og lukke ud at man er klogere eller for mere ud af det ene end det andet - alt er et individuelt spørgsmål..
Og det gider jeg så ikke diskutere mere herfra - hvis i selv tror på og mener at der er langt mere prestige i at vælge en HHX eller STX, fordi man bliver klogere, så må det være jeres hovedpine..
Vi var her for at hjælpe Christian med at finde ud af hvad han skulle gøre, og derfor kommentere jeg ikke mere her, før Christian igen selv melder sig på banen for at spørge om noget..
Ha en fortsat god dag til alle de både kloge og dumme mennesker der sidder der ude
dec 2008
HF: Hf-eksamen giver adgang til at søge optagelse på alle videregående uddannelse. Du skal være opmærksom på, at de fag og niveauer, du vælger, kan få indflydelse på, hvilke uddannelser du direkte kan optages på.
STX: stx-eksamen giver adgang til at søge optagelse på alle videregående uddannelse. Du skal være opmærksom på, at de fag og niveauer, du vælger, kan få indflydelse på, hvilke uddannelser du direkte kan optages på.
Kan ikke se noget forskel mellem disse to uddannelser :=)
jun 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 36 Svar: 120
Jeg er kommet ind på HTX i århus midt
dec 2008
Og til Camillia...
Whats the fucking diference??
En STX giver måske heller ikke adgang til læge?? - Men så måske Advokat...
Man må jo læse efter det man går efter - thats my point
dec 2008
Vi diskutere bare ikke det samme - man kunne f.eks også vælge og tage en 2årig HF, og så vælge en intensivt kemi/matematik kursus på til A, på 3 måneder...Så har man sku fået det samme som en STX...bare hurtigere
Så lad os nu diskutere det samme, istedet for hvem der har højst neavu..
dec 2008
Så snæversynet....Det trist...Men det lære man måske på STX?
Droppe Uddannelse og starte Gymnasiale