{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.089 visninger | Oprettet:

Hjælp med uddannelse. {{forumTopicSubject}}

Tja, jeg er igang med Elektriker grundforløbet (er færdig på næste fredag, hvis jeg består....)

MEN, jeg har virkelig tit tænkt på at droppe ud, og især de seneste 14 dage.

Jeg har rigtig mange ting jeg rigtig gerne vil, jeg interrasere mig stortset for ALT. lige fra mode til Design, til motorer især 2 hjuler!
MEN har også overvejet at tage Gymnasiet KUN fordi min ALLER største drøm er at blive Jagerpilot eller bare officer i Hæren.

men jeg er virkelig i tvivl. :@!!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp med uddannelse.
  • #1   8. jan 2008 færdiggør det for filan. der er jo ingen der siger man SKAL arbejde som det man e uddannet til. og jo flere uddannelser, jo flere chancer og muligheder har du i erhvervslivet

• #2   8. jan 2008 Elbæk
    Staten betaler de 2 mio kr uddannelsen koster at gennemføre.

Pernille
    Jeg ser udemærket din pointe, men altså jeg har ingen planer om at ville arbejde som elektriker efter uddannelsen er endt. (vil nemlig ind til mili og have en "pause", det er mere for at have en grund uddannelse) men en elektriker uddannelse er jo en PISSE god uddannelse, massere af arbejde, mange muligheder for at læse vidre f.eks installatør eller Ingeniør, rigtig god løn.

er bare bange for jeg vil side om 40 år og sige til mig selv - HVORFOR gav du det ikke en chance og gik efter drømmen? - jeg tror på vi selv skaber vores skæbne.

• #3   8. jan 2008 du kan jo godt tage en uddannelse mere ?

• #4   8. jan 2008 nu er det sådan at det er staten der betaler for, at man bliver jagerpilot, derfor man er bundet til hæren i så mange år efter sin uddannelse. men det er slet ikke bare noget man sådan lige bliver, men det ved du vel godt.

vil os sige at du skal gøre det færdig du er i gang med, så har man da altid noget at falde tilbage på, hvis drømme nu ikke lykkes

• #5   8. jan 2008 Anne, det er helt rigtigt, men jeg bliver self. til jeg er færdig med grundforløbet og tager derefter.

men nu til noget helt andet, kan man hvis det er tage noget så man kommer op på gymnasielt niveo (stavefejl er gratis) uden at sidde på sin flade røv i 3 år. jeg er nemlig meget aktiv, ser gerne der sker en del omkring mig + jeg elsker at udfordre mig selv smiley

• Carsten O
    Carsten O Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 19
    #6   8. jan 2008 Bliv elektriker, så kan du alt (:
    Se selv Bs smiley ?

Intet er umuligt for, GUD & ELEKTRIKKERE!!

• #7   8. jan 2008 Martin M
    Yep, ved stortset alt om Jagerpilot uddannelsen smiley har været drøm siden jeg var 4 mener jeg :D, præcis derfor jeg har valgt at tage en erhversuddannelse.

• #8   8. jan 2008 Jeg er nogenlunde samme planer som dig.
    Jeg er førsteårs på hh, når jeg er færdig der- Vil jeg i mili, jeg melder mig selv, hvis det er noget jeg synes om(som jeg tror det er) tager jeg en officeruddannelse inden for militæret, jeg har ingen ide om om det skal være i flyvevåbnet eller flåden eller bare landtropperne, da alle tingene frister mig på forskellige områder.

Når jeg så er uddannet officer, kan jeg jo arbejde videre for militæreret, eller jeg kan komme ud i erhvervslivet, og få en god stilling. En officer uddannelse ser jo også rigtig godt ud på cv'et.

1 ting er sikkert, jeg skal ikke læse mere efter hh'en.

Jeg synes du skal satse på at blive jagerpilot, hvis du opfylder alle krav, mht højde, vægt, syn, hørelse, har du mindst lige så stor chance som alle andre for at blive det smiley

• Carsten O
    Carsten O Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 19
    #9   8. jan 2008 Ps er selv igang med grundforløbet, og de mangler en masse arbejdskræft inde for elektrikerfaget, plus der er gode kugler i det (: så ville nok blive elektriker, mange af mine andre venner står nu og ikke kan finde en lærerplads som fx tømrer, snedker, motorcykel mekanikker pga alle vil være det og der er mangel på lærerpladser.

• #10   8. jan 2008 det jo ik dyrt at blive jager pilot. men det er rigtig rigtig svært for man MÅ bare ik ha den mindste skavank min onkel var faktisk på et slags grundforløb hvis man kan kalde det det. men han røg ud fordi han ik lige ku høre en minimal lyd. men man er vist også bundet for 12 år eller sådan noget når man bliver jager

• #11   8. jan 2008 Jacob
    Problemet er såmænd bare at man skal have en gymnasiel uddannelse for at blive officer, men jeg MENER at have hørt at Hæren tilbyder et "kursus" hvor man kommer op på de krav, som det kræver.

og ja, en officer på CV = Credit! $$

• #12   8. jan 2008 Lasse G: men vi lige sige, at du nok skal kunne klarer tre år på gym eller hh. har selv alt for meget krudt i røven og har nu taget en HH 3 år, en HA 3 år og er ved at tage en cma 2 år. du skal bare ud og rører dig efter du har fået fri

• #13   8. jan 2008 Lasse G: kan godt være mili siger det med officer, men fakta er, at de faktisk ikke kan bruges til ret meget ude i erhverslivet desværre for dem

• #14   8. jan 2008 kasper J

Det er ca 2 udaf 500 der bliver det. Men det skal satme ikke stoppe mig smiley tværtimod smiley Har dyrket Taekwondo på elite plan så har virkelig lært meget, og de 12 år - jeg ville tilbringe 50 i en f16 ;D (selvom de får Eurofighter "snart")

• #15   8. jan 2008 man kan vel få nogle kurser inde i hæren hvis man ik har en gym uddannelse. ved min onkel er major eller kaptajn i flyvevåbenet og han har ik gym eller hh eller noget andet han råg derind da han var 18 og har været der lige sidden

• #16   8. jan 2008 Kasper J, at man er bundet til jagerkorpset er jo det sidste man skal tænke på. Det ved man jo, og hvis det er ens kæmpe drøm at blive jagerpilot, så er 12 år ikke meget- De fleste bliver jo i jagerkorpset hele deres liv.

Lasse G- Det vidste jeg faktisk ikke man skulle. Men så er det jo godt for mig at jeg er igang med den 3 årige hh.
    Og ja præcis, ikk nok med at når du er uddannet officer i hæren har du en god stiling hvor du tjener en go løn, men hvis du vil videre i erhverslivet, som jeg satser på da jeg går på hh, går på linjen marketing og innovation- Så "venter" der jo næsten en lederstilling til mig når jeg kommer ud. smiley

• #17   8. jan 2008 Martin M- Du siger man ikke kan bruge officer uddannelsen ret meget ude i erhverslivet, det er pjat.
    Officer er jo en leder uddannelse, på højde med alle andre leder uddannelser, som højtuddannede folk tager.

• #18   8. jan 2008 Martin
    Kunne se du ville være stats aut. revisor, har en kammerat der er uddannet cand.merc.aud (eller har graderne hedder det vel:P )

men jeg har ikke 10. klasse, så jeg kan jo ikke tage HH smiley

• #19   8. jan 2008 dorh. tænkte på HF smiley

• #20   8. jan 2008 Jacob: er sku bange for at må skuffe dig lidt med den lederstilling, det er altså uhyggelig sjælendet man tager officer ind til sådanne stillinger. for det første har du ikke noget erhverserfaring, samt den måde som man gør det i mili, kan ikke bruges i en virksomhed

• #21   8. jan 2008 Lasse G: du behøver ikke en 10 klasse for at komme på HH, har hellerselv taget sådan en

• #22   8. jan 2008 jeps officer uddannelsen kan du fandeme få mange topstillinger med det ik en ringe en og ha

• #23   8. jan 2008 Jacob: det er desværre ikke pjat, ved godt hvad jeg snakker om på det pkt. dengang jeg selv overvejret mili hørte vi os den der, men fakta er bare at erhverslivet ikke synes de kan bruge sådanne folk. det skal være en anderledes virksomhed du skal ind i så

• #24   8. jan 2008 Martin M

Vil nu ikke give dig helt ret, som officer får du et KÆMPE ansvar, du lære at omgås og "bestemme" over folk. rigtig mange officere får leder poster i erhverslivet. smiley

Jacob - hvordan er HH ? er det sådan noget med VIRKELIG mange lektier, matematik på højt plan osv ?

• #25   8. jan 2008 Martin M- Nej der er selvfølgelig mange andre faktorer der spiller ind end lige netop at der står "office i mili" på CV'et.
    Men uddannelsen er en leder uddannelse, og det er klart du ikke hopper direkte fra militæret til en leder stilling.
    Men som du selv siger når en officer får noget erhverserfaring, kan han "hurtigt" tage en spring til en høj stilling imo smiley

• #26   8. jan 2008 Lasse G: ja du lærer det alt dette, men bare ikke på en måde, som virksomhederne synes at de kan bruge. da mili er mere kræft og tri og retning. det er bestemt ikke en evne som erhverslivet efterlyser

• #27   8. jan 2008 Lasse G, nu er jeg første års.
    Neej det er slet ikke mange lektier smiley Der er sågar drenge i min klasse der har overlevet nu uden at lave lektier en eneste gang.

Matematik C niveau har jeg, og jeg synes det er vildt svært, men det er vidst kun mig, for alle andre synes det er forholdsvis nemt smiley Det burde til at være finde ud af, for de fleste(undtagen mig), matematikken skulle dog blive rigtig svær på a og b niveau. smiley

Men medmindre du dumpede 9 klasse eksamen, så burde en hh ikke være det vildt store problem hvis bare du vælger den linje, du mener du kan klare dig bedst i smiley

• #28   8. jan 2008 Lasse: hvis du vil ind til mærks vil den kunne bruges, da den gammel mærks gik meget op i det. men selv mærks er ved at blive lavet om, så der er den heller ikke så bevendt længer

• #29   8. jan 2008 Lasse G, de andre fag som Afsætning, virksomhedsøkonomi, m.m. har du jo på begynder niveau, så du starter helt fra startet, så hvis du følger med fra starten er det intet problem.

• Stewart S
    Stewart S Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 121
    #30   8. jan 2008 Hvis du kan, så gør din uddannelse som elektriker færdig. Søg derefter ind ved militæret og derfra kan du så gå videre efter evne og lyst. Uanset hvad, tror jeg ikke du vil ikke fortryde at tage en erhvervsuddannelse. Er det ikke muligt at gå sergentvejen til jagerpilot?

• #31   8. jan 2008 Martin M alt respekt for dig, men jeg synes det er uacceptabelt du ikke kan stave mærsk ordentligt smiley

• #32   8. jan 2008 Lasse G: nu er det mange år siden jeg gik på HH og den er lavet meget om. men dengang jeg fik der,der lavede jeg ikke lektier i tre år, udover det vi skulle aflever samt læste lidt i dansk, da man ellers ikke kunne være med på klasse når de snakkede om div bøger

• #33   8. jan 2008 man kan også sige du er 16 så du velfærdi som trikker om 3 års tid eller sådan noget. og så ska du igennem rekrudt tidden og efter der vil de 100% ha dig fordi du har den uddannelse i

• #34   8. jan 2008 Jacob : ja oki mærsk

• #35   8. jan 2008 du kan jo alligevel ik komme ind før du er 18

• #36   8. jan 2008 Martin M- Præcis, jeg synes faktisk HH er nemmere end jeg havde regnet med , godt nok har jeg ikke gået her ret længe, men jeg synes heller ikke vi har ret mange timer.

Nu ved jeg godt, at os HH'ere er modstandere af Gym, er vi ihvertfald hernede, men jeg tror at det er noget hårdere at klare sig igennem gym smiley

• #37   8. jan 2008 Jacob - Jeg har på D lige nu, men syntes virkelig det er svært, jeg fik 9 i både mundt. og skrift. Mat i 9. klasse (både eksamen- og årskarater) Men på grundforløbet har vi KUN 10 uger til at få et D, så der er virkelig knald på smiley

Banqer,
    du kan vidst tage det kursus jeg har snakket om tidl. men ellers ikke. man skal på officer skole

• #38   8. jan 2008 Well... Tak for snakken, jeg vil se bubber og BS nu :]

• #39   8. jan 2008 Tog en test på Jobindex

* undervisning
    * coaching
    * børne- og ungdomsområdet
    * sygepleje
    * salgsvirksomhed
    * personlig service

Følgende kendte personer har typen ESFP: Pablo Picasso, Elvis Presley, Bill Clinton

Så jeg vil være Amr. President smiley

• #40   8. jan 2008 Ser også bubs nu, så jeg svare efter

Kommentér på:
Hjælp med uddannelse.

Annonce