{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
965 visninger | Oprettet:

Overvågning. {{forumTopicSubject}}

Jeg så en udsendelse for et par dage siden om overvågning i England og Amerika. Det var ret interessant,

Angående kriminalitet var det forrygende hvad det udrettede, Alle biler der kørte ind i London, for eksempel, fik aflæst deres nummerplader,
Dette afstedkom at man kunne konfrontere folk, som man havde mistanke til med hvor de havde været, hvis der skete noget kriminelt som eventuelt et røveri, et bil uheld eller andet.

I alle gader er der kameraer der kan styres via et center, på den måde kan man forfølge eventuelle overfalds mænd. det er ofte lykkedes at retsforfølge sådanne bøller, mange voldtægter er også blevet opklaret, bare ved at bevise at den kriminelle var netop på det sted hvor overgrebet fandt sted.


I Amerika bruges der kryds tjek på mobil tårne, sådan er mange mennesker blevet fundet, både de uskyldige og de knap så uskyldige.
GPS i bilerne kan også løse mange kriminelle sager, men også her kan man finde forsvundne personer.
Der er hvert år mange børn der forsvinder i Amerika, Derfor er forældre begyndt at indoperere en lille sender i deres børn.

Det var så nogle af de ting der hjælper med at opklare kriminalitet, Men er det i orden at overvåge mennesker hele tiden. Der er visse ting man må acceptere for at det skal rette op på visse ting, der kommer os alle til gode, men er det okay????

Jeg personligt har ikke noget imod det, jeg gør ikke noget kriminelt, så der er ingen grund til at protestere, jeg mener formålet helliger midlet,
Men kunne vi finde os i det her i Danmark ????



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvågning.
  • #1   3. dec 2015 Det er okay med mig.Der er alligevel ingen der gider og sidde og fælge min færden.!!

  • #2   3. dec 2015 Ja, jeg vil sige, at det godt kan være lidt uhyggeligt, men desværre en nødvendighed i 2015 smiley

  • #3   3. dec 2015 Hvis I lige allesammen sender mig jeres kode til jeres email, giver mig nøglen til jeres postkasse og opdaterer mig hver tiende minut om hvor I befinder jer er den bare fjong! smiley Så skal jeg nok fortælle jer hvis I melder jeg ind på nogle skumle internetsider, læse jeres private mails om penge, kærlighed og dødsfald i familien samt læse jeres post fra staten så jeg er med på hvor meget i tjener. Og når jeg er igang så tænker jeg lige at tage en kopi af jeres næste NemID I får tilsendt, så jeg kan se hvad I køber ind i Netto og hvor mange penge i spiller væk nede i SuperSpar smiley

    Jeg mener, der er jo ikke nogen af jer, der har noget at skjule, så I har vel ingen problemer med at jeg snager I alle jeres personlige foretagener, vel? smiley


  • #4   3. dec 2015 Det kan misbruges af fjender, privat og samfundsmæssigt.

  • #5   3. dec 2015 Aj Aj Big D.. Den var lidt letkøbt den svada, selvfølgelig skal vi have vores privatliv i fred, vores hjem er fredet område. der bestemmer vi selv hvem vi vil indvie i vores koder og Emails.
    Det var i det offentlige rum det kan være en hjælp i og med forbryderne har lidt svært med at gemme sig. og hvis man ikke derude i det sociale rum har noget at skjule, ja så kan det ikke gøre så meget, når man bliver observeret.


  • Bonderøven af jylland.
    Bonderøven af jylland. Tilmeldt:
    dec 2014

    Følgere: 3 Svar: 392
    #6   3. dec 2015 Big D de info bliver kun brugt i tilfælde af der opstår en sag hvor de info kan bruges. Og ikke som du vil. Hvis der sker en skade så vil de kunne gå ind på den dato og se hvad der er sket. Så det er jo intet med de kigger i data men til senere brug hvis der er behov for det.

  • #7   3. dec 2015 Njarh ikke så urealistisk endda, enhver hacker kan have alt info hurtigere end du kan stave til ..hacking...

  • Bonderøven af jylland.
    Bonderøven af jylland. Tilmeldt:
    dec 2014

    Følgere: 3 Svar: 392
    #8   3. dec 2015 Kirstine12 hvad vil en hacker med video data af biler?

  • #9   3. dec 2015 Alle data blir solgt, brugt eller misbrugt feks. til markedsføring.

  • Bonderøven af jylland.
    Bonderøven af jylland. Tilmeldt:
    dec 2014

    Følgere: 3 Svar: 392
    #10   3. dec 2015 Hvad skal folk med data på en bil der har kørt rundt inde i byen? det kan de ikke bruge til noget som helst heller ikke markedsføring

  • #11   3. dec 2015 Da jeg stadig havde en hjemmeside, fik jeg et program så jeg kunne se hvor besøgende kom fra i verden.
    Jeg blev ret bestyrtet da jeg opdagende, at jeg blev beluret fra stort set hele verden. Det undrede mig dog hvad der var så spændende på sådan en ret almindelig hyggeside.
    Så jeg spurgte mig for på et forum jeg var på dengang.

    Bare rolig blev der svaret.. Det er bare nogle robotter der søger uafbrudt rundt i verden på enkelte ord eller sætninger der måske kunne lede til noget farligt.


  • #12   3. dec 2015 Overvågning er meget udtalt og koncentreret fra USA hvor de har et stort spion netværk som hedder Ehcleon som spionere både mobil og internet for specielle søgeord - så når nogen i Danmark skriver i deres mail: terrorist, bomber,dynamit eller andre ord som er relateret til terrorisme så bliver de personer sorteret og undersøgt.

    Så faktisk kunne man drille dem ved konstant at skrive det til en anden som er med på spøgen og se om man får besøg at PET - men tror det ikke for de kan ikke en gang finde ud af om den røde ladeport er blevet malet blå.


  • #13   4. dec 2015 Jeg havde sikkert fortalt om min Fars bijob, . Han sprænte sten, som generede på naboers marker.
    Måske også om dengang politiet kom for at kontrollere hans tilladelse, og han havde noget aerolit liggende.
    Det havde han. For øjnene af betjentene smed han det direkte i kakkeloven, hvor de brændte lystigt.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 344 Svar: 3.355
    #14   4. dec 2015 Overvågning er godt, når det kan forhindre eller opklare en forbrydelse.
    Men....
    Selvom man ikke har noget at skjule, så er det efterhånden gået meget vidt, og bliver brugt på måder som jeg mener krænker privatlivet.

    Prøv at Google dit eget navn, og se hvad der kommer frem? Måske bliver man overrasket!


  • #15   4. dec 2015 Ja FB beskeder man troede var gemt væk, kom ved en misforståelse frem offentligt! F...!

  • #16   6. dec 2015 Prøv at Google dit eget navn, og se hvad der kommer frem? Måske bliver man overrasket!
    Ja, du har jo selv sagt ja til det i tidernes morgen, hvad nyt er det i det?
    Alle de oplysninger du giver til FB og Google+, så ved de hvem person er... smiley


  • #17   15. dec 2015 #6

    Ja selvfølgelig, selvfølgelig! Det vil jeg bestemt også have sagt, hvis jeg var tvunget til at fortælle fortælle hele verden at jeg overvågede jer, men vil du så vælge at stole blindt på din data, som du ingen indsigt har i, ikke bliver misbrugt? smiley

    En ting, der måske ikke blev nævnt i programmet Kisser så, eller Kisser måske missede er at du i Amerika ikke bare bliver overvåget i det offentlige rum, men de har verdens mest komplekse setup til at opsnappe alt om folk. Alle mobilsamtaler, internet-browsing, online køb, køb i butikker med kort.. alt dette bliver gemt og bundet op på dig som person.. Er okay? Altså, så længe de ikke kigger på det?


  • #18   15. dec 2015 Big D. jeg må indrømme at hvis de gider følge med i min hverdag så er det dem vel undt, for så må de kede sig gudsjammerligt. Vi har alle lov til en mening, og jeg vælger at se det fra en anden side end dig. Godt at forbrydere og terrorister kan opsnappes i tide. Og at det kan hjælpe med til at finde forsvundne mennesker, ved at følge it sporet de afsætter. Det er positivt.

Kommentér på:
Overvågning.

Annonce