{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.647 visninger | Oprettet:

slankekur {{forumTopicSubject}}

Da jeg ikke har hørt noget tilbage fra gruppen om hvad i gerne vil have jeg skal vejlede om starter vi om slankekur?

Problemet i dag, er at der er så stor mængde af vejledninger til et sundt liv, slankekure m.m. Alle kan skrive om hvad der er den bedste måde at tabe sig på, uden der nødvendigvis er evidens for deres mening i børgerne.
Mange børger omhandler kurer der er på mode så so raw food, stenalderkost osv. Der er på ingen måde belæg for at nogen af disse virker.
Mange er utrolig effektive når man er på dem, men med det samme man stopper, så vil kroppen gøre alt for at komme tilbage til udgangspunktet og helst lige med 1 kg eller 2 oveni.

Proteinkurer er ligeledes effektive (men ikke i længden) + man skal overveje om man har samvittighed til den miljømæssige påvirkning af at spise så meget kød hver eneste dag.

Det vil sige. Den eneste kur der virker er at lade være med at være på kur. Vil man gerne tabe sig kræver det utroligt meget og man skal være villig til KUN at stille sig selv i første række for at det kan lykkes. Det kræver en fuldstændig omlægning af sin forestilling af valg af mad samt mængden af maden. Det er noget der skal fortsætte resten af livet, for at kroppen ikke skal vende tilbage til udgangspunktet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  slankekur
  • #1   3. okt 2012 I mine øjne er der ingen kur der virker smiley
    Personligt bruger jeg madlog.dk, hvor jeg indtaster det jeg spiser i løbet af dagen. På den måde får jeg et overblik over hvor meget jeg har spist og hvad jeg kan tillade mig at spise, for ikke at overskride et vis antal kalorier smiley

    Men har du nogle fif, der kan hjælpe med at holde den slanke linje, så tager jeg gerne imod dem smiley


  • #2   3. okt 2012 Først og fremmes er det mest "rigtige" at gøre er at følge de 8 kostråd. Det farlige med at have et antal KJ du må spise om dagen er at man godt kan være tilbøjelig til at misse nogen måltider eller fedtstoffer for at kunne spise noget andet med heller vil have.

    KJ skal være fordelt rigtig på de forskellige måltider. Man skal huske i form for fedtstoffer i form af olier, nødder (kun 15 gram), eller pesto (både olie og pesto 1 spsk). Desuden skal man indtage en meget lille mænge kulhydrater i løbet af dagen (om aften: 80 gram ris/pasta i kogt tilstand (højst 2 gange om ugen) eller 125 g kartofler). Man skal spise 6 gange om dagen, med højt 3 timer mellem hvert måltid.


Kommentér på:
slankekur

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce