At lade en kammerat flytte ind? {{forumTopicSubject}}
Hey BaBoom,
Jeg bor lige pt i en 2 værelses lejlighed for mig selv, og det har jeg været rigtig glad for so far
Jeg har en kammerat der skal til at gå på skole i den by jeg bor i, og fordi at han bor et stykke fra byen, er vi begyndt at snakke om muligheden for at han kunne flytte ind hos mig i skoleperioden. Han vil gerne have flyttet sin adresse til min adresse, så han kan få udeboende SU. Umiddelbart er jeg selv lidt tændt på ideen, da jeg for det første vil have min bedste ven tæt på mig, men også fordi der er et økonomisk aspekt i det, da han ville være med i huslejen.
Vi er stadig på idé plan her, og mangler stadig at sætte os ned og snakke det hele igennem, overveje pro's and con's osv.
Mit spørgsmål er:
Er der nogle der ved om der gælder nogle specielle ting/regler hvis man lader en anden flytte ind i ens lejlighed?
Jeg tænker lidt at der burde være nogle par derude der har noget erfaring på det her område?
thanx in advance! ^^
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 56 Svar: 672
mar 2009
Følger: 16 Følgere: 13 Emner: 36 Svar: 1.331
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 4 Svar: 215
troll.:
yeah, det er der op til flere der har advaret mig om, men jeg ville ikke overveje at gøre det her, hvis jeg troede det ville bringe venskabet i fare! Det ville heller aldrig være værre end at han måtte flytte ud igen. Det er et rimelig kort skoleforløb han skal på, så den tjeneste ville jeg gerne gøre for en ven.
Som sagt har vi ikke snakket det hele igennem endnu (vi sætter os ned her engang i næste uge og snakker det hele igennem), så det er bare for at få styr på de praktiske ting at jeg bl.a. har oprettet den her tråd
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 13 Svar: 197
nov 2007
Følger: 29 Følgere: 26 Fotoprofiler: 1 Emner: 79 Svar: 2.415
Det med at bo med en kammerat, du kan jo ikke bare uden videre sige "så må han jo flytte ud igen" for det ska du jo lige fortælle HAM osse, det kan sku ikk altid være helt nemt
Og jeg ville ikke kunne bo sammen med en kammerat, jeg har sku brug for mit privatliv - hvis jeg vil nørde min dag væk, så vil jeg ha lov til det, hvis jeg vil gå i dame undertøj om lørdagen, så vil jeg ha lov til det osv hehe .. Jeg ska selv fra imorgen bo i samme bygning som en jeg lige har været på Bygningsmaler grundforløb med - og allerede der frygter jeg at vi går hen og får for meget a hinanden, men nu det jo bare samme BYGNING - så det funker (:
Mht. Licens så mener jeg der er et eller andet med at "par" betaler én licens og to der ikke er sammen som bor sammen betaler hver sin licens - men er ikke sikker
Håber du ku bruge øhm, et eller andet a mit shit til noget?
apr 2009
Til alle dem der snakker om venskab og at være enige osv osv - nu er det sådan at vi (min kammerat og jeg) er enige om MANGE ting, og noget af de vi blandt andet skal snakke om og planlægge er, hvordan tingene skal gøres i den periode det vil stå på. Det hele bliver skrevet ned på tekst.
Nu er det jo en 2 værelses jeg bor i, så vi får et værelse hver, så privatliv er der stadig (sammenligner det lidt med dengang jeg boede hjemme og min bror havde værelse overfor mig).
LØVEN:
vi er begge to nogle svin, så det går vidst ret lige op?
BB's Killing - !:
jeg ofrer gerne boligstøtten i det her sammenhæng.
og når du snakker licens, er det så DR licens?
apr 2009
vores venskab har klarer værre ting end at skulle bo sammen, og som sagt kan han altid flytte ud igen hvis det slet ikke virker, hvilket jeg også har tænkt mig at gøre klart overfor ham når vi skal have vores møde omkring det
okt 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 79
apr 2009
Ville hellere dele værelserne op, ellers er vi tvunget til at være i samme lokale meget af tiden. Vil gerne have muligheden for at kunne lukke døren og bare være mig selv!
apr 2009
bedre ven findes ikke, og hvis der var en jeg skulle gøre det her med, så skulle det være ham
Jeg tror selv at det ville være en oplevelse vi begge to ville have godt af (det er nok mig der får den største udfordring, for jeg har aldrig boet sammen med andre på den måde, hvorimod han har boet sammen med pige tidligere).
Men nok om alle "venne" spekulationerne!
Jeg var ude efter info om de praktiske omstændigheder!
jun 2010
Følger: 10 Følgere: 12 Emner: 28 Svar: 503
Min kæreste flyttede adressen ud til mig og han boede der sammen med mig i et års tid uden problemer.
Det eneste der sker er at du mister boligstøtten.
apr 2009
informerede du kommunen vedr. boligsituationen, eller fandt de selv ud af hvad der skete?
Gider ikke til at have fingerne i klemme nogen steder
jun 2010
Men du skal informere kommunen om det ellers risikerer du at skulle betale det tilbage.
apr 2009
ok, så skulle det ihvertfald være på plads. Tak for dit input!
apr 2009
http://www.juraeksperten.dk/klare_regler_om_fremleje_af_lejligheder.html
feb 2010
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 17 Svar: 3.037
Men kort og godt, så er det kun boligstøtten du skal have afmeldt, Inden han flytter ind. Og lige spørge udlejeren om det er Ok at din kammerat flytter ind. Du behøver ikke sige han betaler halvdelen, det kan de selv regne ud. Men jeg mener nu ikke det skulle være noget problem, men det SKAL lige meldes til udlejer.
Alt det med venskab, rengøring osv må i selv ligge og rode med
apr 2009
har lige siddet og læst min egen lejekontrakt, og der står at jeg gerne må fremleje et værelse af lejligheden. Det eneste krav er at der skal laves en kontrakt som boligselvskabet skal have en kopi af
nov 2007
BTW - SYNES GODT OM KØJESENG KOMMENTAREN ! - HAAA HAAAA !!!
jun 2010
nov 2007
jun 2010
Der betales 1 licens pr. husstand og alle husstandens apparater er dækket af licensen.
apr 2009
anyway, sådan som jeg læser det ser det ud til at Natascha W har ret, så alle der betaler mere end 1 omgang licens i en husstand bliver da vidst penetreret analt af Ole Henriksen på daglig basis!
nov 2007
At lade en kammerat flytte ind?