{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

Da jeg var barn {{forumTopicSubject}}

TILLYKKE TIL ALLE BØRN FØDT i
1940'erne, 50'erne, 60'erne og 70'erne!!
For det første: vi overlevede, at vores mødre røg/eller drak, mens de ventede os.
De tog aspirin, spiste dressing af blåskimmelost, tun fra dåse, og de blev ikke testet for diabetes.
Og så, efter dette trauma, var vores barneseng malet I skinnende blybaseret maling.
Vi havde ingen børnesikrede låg på medicinflaskerne, døre eller skabe, og når vi kørte på vores cykler, var det uden hjelm.
Vi sad bag i bilen uden seler eller airbags.
At sidde på bagsædet I bilen - løse - var altid skægt.
Vi drak vand fra haveslangen - og ikke fra en flaske.
Vi delte sodavand fra én flaske med fire venner, og INGEN døde faktisk af det.
Vi spiste kager, franskbrød og rigtigt smør og drak Cola med sukker, men vi var ikke overvægtige, fordi …..
VI VAR ALTID UDE AT LEGE!!
Vi kunne gå hjemmefra om morgenen og lege hele dagen, så længe vi kom hjem til spisetid.
Ingen kunne få fat i os hele dagen. Og vi havde det fint.
Vi kunne bruge timer til at bygge vores egen go-cart af affaldstræ og køre ned ad bakken, bare for at finde ud af, at vi havde glemt bremsen. Efter adskillige ture ind i buske fandt vi ud af at løse det problem.
Vi havde ingen Playstations, Nintendo's, X-boxes, ingen videospil overhovedet, ikke 99 tv-kanaler, ingen videofilm, ingen surroundsound, ingen mobiltelefoner, ingen msm'er ingen pc'er, intet Internet eller Internet chatrooms......VI HAVDE VENNER og vi gik ud for at finde dem!
Vi legede med orme og mudderkager, og hverken mudder eller orm blev i os for altid.
Fandt på lege med pinde og tennisbolde, og skønt vi fik at vide, at vi kunne komme til at ramme øjnene, skete det ikke.
Vi cyklede eller gik til vennernes huse og bankede- eller ringede på, eller vi råbte bare på dem!
Vi dannede hold og havde kampe, og ikke alle kom med på holdet. De, der ikke kom med, måtte lære at leve med skuffelsen. Forestil dig det!!
At forældrene ville redde os ud af en knibe med politiet, var uhørt.
De holdt faktisk med politiet!
Denne generation har frembragt nogle af de bedste igangsættere, problemknusere og opfindere!
De sidste 50 år har været en eksplosion af innovation og nye ideer.
Vi havde frihed, fejltagelser, succes'er og ansvarlighed, og vi lærte
AT KLARE DET HELE!
Og du er en af dem!
TILLYKKE!
Måske vil du dele dette med andre, der er så heldige at have været børn før regeringen regulerede vores liv for vores egen skyld.
Og mens vi er ved det, send dette videre til dine børn, så de kan vide, hvor modige deres forældre var


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Da jeg var barn
  • #1   28. nov 2019 Kisser

    I det indlæg kan man genkede sig selv, her blev børn ikke fyldt med medicin fordi de har ADHD som bare betød at knægten/tøsen var sund men hyperaktiv. I dag har mange forældre ikke tid til opdragelse - regler og normer og grænser må de selv finde ud af - og er man indvandre så er normer, regler og grænser en by i Rusland.

    Tiden i dag er curling, MeToo, krænkelser hvor end man kigger. Man reguleres af staten i hovedet af røv og fyldes med medicin når man ikke er firkantet og kan stables.

    Dagligdagen er fup og svindel, cigarkasser istedet for kasseapparat. Psykoser vælter frem overalt så man snubler over dem hele tiden. Sunde mennesker findes ikke, de vil hellere sidde i kælderen og spille et eller andet lorte spil som koster en bondegård at bruge i forskelige discipliner. Børn leger ikke ude mere, man sidder sammen med hver deres mobil og tror de er social men de er faktisk alene i deres kunstige verden. På spisesteder sidder unge med deres mobil og stikker til maden som de slet ikke ænser, men bare er et irriterende afbræk fra forældre, som tror at man bliver mere social med en middag i byen.

    Tiden dengang man var barn, var meget ukompliceret og sund.


  • #2   28. nov 2019 Netop smiley

  • #3   28. nov 2019 Den sidder bare lige i skabet Kisser og det er svært at forestille sig at nogen fra omtalte årgange kan være uenige, men desværre er dette tilfældet i andre debat fora hvor indlæg af denne art ofte bliver latterliggjort som noget Morten Koch ævl.

    Jeg gyser ofte ved tanken om de barndomsminder som nuværende unge mennesker skal videregive til sine børn engang.
    Den kan vel stort set beskrives som siddende på sit værelse og skrive på Snapchat, Instagram og facebook dag ud og dag ind samt sniffe lattergas og æde blå piller med vennerne til hjernedød musik.

    Vores børn er heldigvis i fyrrerne og dermed vokset op inden det gik helt agurk, men alle vores børnebørn er desværre hårdt ramt af skærm afhængigheden smiley

    Tænk hvis man kunne skrue tiden tilbage og tage både børn og børnebørn med på turen - det ville sku være en øjenåbner af format smiley



  • #4   28. nov 2019 Ja Cody jeg gør det at jeg hvert år laver en kæmpestor og spændende forhindrings bane i haven, med alle mulige udfordringer og den skal børnebørnene så igennem alt efter alder, Jeg laver købmandsbutik, som dagen efter omdannes til et skydetelt med blikdåser og så skal de skyde dem ned med bolde,. Jeg sjipper og har hulahop ringe, Og de er fuldstændig optaget af det, De tænker ikke på deres digitale skærme imens. Men det er trist at det er blevet så usocialt at de sidder med deres skærm.

  • #5   28. nov 2019 Godt gået Kisser og på det område ligner du min hustru der er langt bedre til at adsprede børnebørnene end mig smiley

    Hun tager dem sågar med på shoppetur skiftevis en gange årligt til stor fortrydelse for min pengepung smiley


  • #6   29. nov 2019 Min far elskede Tyskland, så 1 gang om året tog vi til Flensburg i en lille bil kan ikke huske hvad den hed, og handlede ind i gågaden. Det som trak var den ristede kylling nede i kælderen under Hertie - simpelhen guf og med fritter og remoulade.....

  • #10   29. nov 2019 Å.R

    Kim Larsen kan ikke være mere dansk - dejlig musik...Jeg elsker så også når musikere kombinere deres musik med Opera som her....

    https://www.youtube.com/watch?v=jIWQnqiBQiA


  • #11   29. nov 2019 Polysl.

    Jeg vil nødig skuffe dig, men det har sgu ikke meget med opera at gøre.

    Var det skrigeskinken Mette Frederiksen der var med? smiley


  • #13   30. nov 2019 WAUW, som du kan sige det, Kisser, godt emne. Det var andre tider, vi var bare ude, men mon vi også havde været det, hvis vi havde haft vores eget værelse med alt, hvad vi kunne ønske os ?? - Jeg kommer fra små kår uden eget værelse, der var meget, der skulle tages hensyn til, så det var meget nemmere og gå ned i gården og lege, der var altid nogen ude.

    Men sikke en udvikling, vi kan ikke bremse en udvikling og jeg synes så vores børn har lært meget mere og med mange flere muligheder, de har gået i skole dobbelt så lang tid, som jeg eksempelvis har og haft rigtig gode muligheder for at lære meget mere.

    Så måske kan vi spørge os selv, hvad der så har været bedst ??


  • #15   1. dec 2019 Jetset

    Dengang legede babyen med indpakningen istedet for gaven. I dag siger babyen....sikke en skod gave. smiley


  • #16   1. dec 2019 Ja, og i dag kan en 2-årig betjene en Ipad, da jeg var 2 år spiste jeg jord smiley smiley

  • #17   1. dec 2019 Finken, nu skriver jeg ikke noget med lykke men muligheder mht til skolegang. Da jeg var færdig med at gå i skole, var der masser af elev- og lærepladser og i det hele taget mange forskellige jobs, modsat da mine egne børn, skulle vælge erhvervsuddannelse. Der har også i deres opvækst været meget mere alvorligere ting at tænke over, modsat i min egen opvækst samfundsmæssigt, så jeg tror, jeg har levet i den sjoveste tid, det har jeg ihvertfald hørt noget om smiley

  • #18   1. dec 2019 Jetset

    Spiste også jord og nogle gange røg der en orm med. Hvis curling moderen så det i dag så var hun røget i terapi og på den lukkede afdeling. smiley


  • #19   1. dec 2019 Og så kommer der nok også en lille bemærkning om lidt: "Så er det derfor, du har jord i hovedet" smiley smiley smiley

  • #20   1. dec 2019 jetset....se det positive i det....det er dit eget jord. smiley

Kommentér på:
Da jeg var barn

Annonce