{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.098 visninger | Oprettet:

unknown *
unknown *
Følger: 1 Emner: 324 Svar: 619

Fake vare {{forumTopicSubject}}

Situationen er den, at jeg har købt en varer der blevet oplyst at den var ægte herover, og finder ud af det ikke er, det er ikke en overdrem stor sum der er snak om, men det er alligevel sure penge, sælger vil ikke tage retur, er der overhovedet noget at gøre, eller er det bare too bad for mig? Gider ikke nogle dumme svar..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fake vare
  • .. .
    .. . Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Svar: 119
    #1   24. mar 2011 privat sælger eller?

• unknown *
    unknown * Tilmeldt:
    mar 2007

#2   24. mar 2011 Hov ja, privat sælger, desværre

• #3   24. mar 2011 Hvis ikke du kan få dine penge tilbage på en fake/kopi vare, så sig til sælger han får en sidste chance inden du går til politiet.
    - Så er det ikke kun dine penge sælger skal betale tilbage smiley

• unknown *
    unknown * Tilmeldt:
    mar 2007

#4   24. mar 2011 der har ikke rigtig været noget på skrift udover annoncen og så en pb hvor vi aftalte pris.. men polititet? de vil vel ikke gøre noget for sådan en lille sag som dette, og en varer der er brugt og solgt som ægte? synes bare jeg har hørt om større sager hvor de ikke engang gør noget ved det?

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.174
    #5   24. mar 2011 Hvad er det for en vare?

• #6   24. mar 2011 Politiet skal nok gøre noget, men det kan godt tage noget tid..
    - Så kan det ikke være så fedt for sælger, at han/hun ikke ved om politiet banker på døren om en uge, eller 4 måneder..
    BTW, så går de mere op i Fake varer, end de gør når det omhandler snyd for under 1000,-
    Så du er ikke fortabt i denne sag smiley

• unknown *
    unknown * Tilmeldt:
    mar 2007

#7   24. mar 2011 En lille LV taske

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#8   24. mar 2011 Kender ikke politiets procedure, men ja. Dog skal du vide at det ikke er ulovligt at købe eller sælge en falsk vare. Det er ulovlig at sælge en falsk vare, under den forudsætning at køber tror den er ægte.. Så du skal kunne bevise at hun/han har skrevet til dig, at varen er ægte.

• .. .
    .. . Tilmeldt:
    jul 2010

#9   24. mar 2011 altså det vidst ulovligt at sælge kopi varer i dk.. så om ikke andet kan du true sælger med at melde dem...? eller melde..

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#10   24. mar 2011 .. . : Hvis du handler privat er der ingen der kan forbyde dig i at sælge en kopivarer, så længe det tydeligt fremgår af varen er falsk. Det er heller ikke ulovlig at importere kopivarer, med henblik på at benytte dem selv. Hvis man vil have sikkerhed, skal man handle på trendsales hvor de tager et gebyr for at sikre dig som køber..
    Hvis sælger har handlet i "god tro" om at tasken var ægte, så er det begrænset hvad der kan gøres... Men en LV taske koster en del. Så hvis du har fået den til billige penge, så har sælger udmærket været klar over, at varen var en kopi - Også er det ulovligt.

• unknown *
    unknown * Tilmeldt:
    mar 2007

#12   24. mar 2011 Synes bare jeg har hørt om så meget hvor politiet ikke gør noget, og noget med at det skal være beløb på over 5.000 eller 10.000 før de begynder at kigge på det, og her er det jo "bare" sølle 500 i forhold til det? og jeg har truet sælger, men der sker ikke rigtig noget. Udover det er en LV taske ret dyr ja, men den var brugt, en lille og derfor billigere model og så en del år gammel.

• .. .
    .. . Tilmeldt:
    jul 2010

#13   24. mar 2011 Rasmus... har ikke så vildt meget styr på det men mente nok der var noget om det... er ikke selv det vilde mærkedyr da jeg sys det spild a penge.... og ku aldrig finde på at handle med nogen herinde det nok desværre noget af det dummeste man kan gøre... Men tak for info:) så lærte jeg sku os noget nyt idag..

• #14   24. mar 2011 Jeg har købt en fake Canada Goose Jakke, Politiet gør ingenting ! . Snakker vi stjålne ting er det en helt anden sag, .

• unknown *
    unknown * Tilmeldt:
    mar 2007

#15   24. mar 2011 Og jeg går ud fra at du har givet lidt mere end 500 Jonas? hvad gjorde du helt præcis, og hvad sagde polititet? hvad region?

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#16   24. mar 2011 Frk Smed: Det er ikke ulovligt at sælge en falsk vare under den forudsætning at køber er vidende om dette, og handlen foregår privat. Og nej, i det åbne er det ikke lovlig - Derfor Trendsales går ind og tilbyder sig som tredje part.
    Som Jonas siger, så tror jeg heller ikke de vil gøre det store... Politiet har få ressourcer i forvejen, så tror ærlig talt ikke, at de gør noget ved det, desværre.

Kommentér på:
Fake vare

Annonce