{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
525 visninger | Oprettet:

Igang med træningen igen. {{forumTopicSubject}}

Hey, søger nogle der ved lidt om det eller har prøvet noget lignende før, ved ikke om de findes herinde, men prøver nu alligevel.

Kopierer bare mit indlæg fra bodyhouse:

Hej, jeg er en knægt der lige er fyldt 18.
For et års tid siden fik jeg en skade i højre håndled, det indebar at jeg næsten ikke kunne bruge min hånd i 3-4 måneder, ting som at børste tænder, løfte en taske osv gjorde ondt. Jeg havde på dette tidspunkt trænet i ca 2 måneder, var gået hårdt til den, men ikke bøjet i håndleddene osv. Lægerne mente det var seneskedehindebetændelse men kunne bare ikke få det til at passe med det varede så længe. Ca 6måneder efter det opstod begyndte jeg så småt at træne igen, men det varede ikke mere end en uge så var helvedet tilbage med fuld styrke, stoppede selvfølgelig igen lige derefter.

Nu et år efter det hele startede og 6 måneder efter jeg sidst mærkede noget til det vil jeg meget gerne igang igen, har lige fået håndleddet skannet og de siger at der ikke er noget at se hverken i leddet eller på knoglerne (har haft det brækket før). Jeg har meget små håndled og har derfor anskaffet mig håndledsbind (aserve) og har tænkt mig at begynde at spise fiskeolie piller da det skulle "smøre".

Har i nogle gode råd til hvad jeg kan gøre for at komme "sikkert" igang så det ikke sker igen, der er ikke noget jeg hellere vil end at komme igang med at træne igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Igang med træningen igen.
  • ole b
    ole b Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 60
    #2   6. aug 2008 først vil jeg lige sige at seneskedehinde betændelse er en bitch at komme af med , jeg havde det næsten 10mdr. i mit ene skinneben. Det tager rigtigt lang tid at komme sig ovenpå det. Så du skal for alt i verden ikke overtræne/overanstrenge dit led.

    Jeg vil foreslå du starter ud med få kg og mange reps. Derved vil du opnå at din styrke og fleksibilitet stiger og du får mere styr over din træning. Om du så vil ligeså stille udfase de få kg er op til dig selv, man kan sagtens få noget ud af det , det er bare et spørgsmål om hvad dit mål er og om hvordan du syntes du træner bedst.

    Husk at en rigtigt god tommelfinger regel er at skifte dit progra ud ca. hver 3 mdr. det giver dig både bedre resultater, det gør det også lidt sjovere at træne noget nyt, istedet for det samme hele tiden.
    god træning og pas på dig selv smiley


  • #3   7. aug 2008 De der haandledsbind er gode at bruge i starten, men pas paa de ikke bliver en vane for dig at bruge. Du skal ogsaa have styrket dine haandled igen. En lille smipel oevelse som du kan lave er fingerrolls. En anden ting er at tage en side fra en avis og kroelle den sammen til en kugle og saa sidder du og klemmer den i haanden. Ja, ved det ikke umiddelbart er haandleddet, men de muskler som "styrker" haandleddet er de muskler som er i fingrene, og de gaar albuen, ned over haandleddet og helt ud til de yderste led i fingrene.

    Begynd forsigtig, du skulle noedig faa din skade til at komme igen.

    God traening.


Kommentér på:
Igang med træningen igen.

Annonce