{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
382 visninger | Oprettet:

Pløk? {{forumTopicSubject}}

WHO klassificerer nu den nye coronavariant fra det sydlige Afrika som en variant 'af bekymring'.

Det skriver WHO på sin hjemmeside.

Ikke en kæft har snakket om at de 6 lande som er bannet til indrejse i England har effekt på Danmark. Her i Danmark kan de sorte vælte ind i fly og smitte og smitte alle i lufthavnen . Så flytrafikken er mere vigtig end folks sundhed.

De kan også vælte ind over vores grænseovergange uden en kæft gør noget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pløk?
  • #1   26. nov 2021 Polysl ja men det er grundet en Gø og Gokke grænsepolitik smiley

  • #3   27. nov 2021 Alis C en opgradering af sundhedsvæsnet det sker ikke i dette årtusinde smiley

  • #4   27. nov 2021 Alis

    Vi taler ikke om at lukke hele verden ned, men om at beskytte vores grænser med folk som vælter ind.


  • #5   27. nov 2021 Selvfølgelig bør man stoppe indrejse fra disse lande, bare for nogle uger.



  • #6   27. nov 2021 Når godt 10% af 600 flyrejsende, (2 fly), er smittede, uanset hvilken slags corona, så bør man da straks sørge for igen at teste INDEN folk stiger på flyet.



  • #8   27. nov 2021 Cris7 ja se bare de 60 der var smittet på de 2 fly og det er helt galt.

  • #9   27. nov 2021 Alis C tror de fleste politiker gerne vil se en opgradering - men der mangler det at lytte til befolkningen er sikker på at der ikke vil være et eneste supersygehus hvis borgerne var blevet spurgt - det er noget ligesom alla ned lukningerne af de små samfund skoler - nærsygehuse og andet - det bliver til en ommer smiley

  • #10   27. nov 2021 Ja, det kan godt være at politikkere gerne ser en opgradering, men i 'deres verden' handler det KUN om at give en pose penge i sidste minut.

    Istedet burde hele strukturen ændres, til gavn for dem som arbejder i sundhedsvæsnet, så det ikke kun for dem bliver lettere, men også til gavn for patienter. Ikke mindst ville man kunne få mere for pengene.



  • #11   27. nov 2021 Cris 7 enig smiley

  • #12   28. nov 2021 Problemet er at IT infrastrukturen sejler i det offentlige, Man bruger for meget tid på registrering.

    Politiet har for mange år siden erkendt at det sejler, så man har ansat civile operatører til at klare det arbejde.

    Det offentlige har den mening at man godt kan være 2 steder på samme tid - jeg ved så ikke hvilken univers de lever i men det er da total pløk.


  • #14   28. nov 2021 Alis

    Nu snakker vi om strukturen og udvikling af IT, og det har intet med Schlüter at gøre, det er bare dårlig håndværk. Skrammel IT lodset ud i det offentlige, for her er der jo penge nok som du jo har påpeget.

    Vi har så dårlig IT infrastruktur som overhales af et afrikansk land.

    Jeg kan liste op i flere A4 ark om det bras som er lavet. Vi må bare indse vi ikke er gode nok, jeg er dygtig til at programmere i Delphi, PHP, ASP, men jeg kender mine begrænsninger om mere komplicerede systemer, dem ville jeg ikk røre med en ildtang.

    Det er der så mange som ikke er, med det skrammel der lukket ud i det offentlige system.


  • #16   28. nov 2021 Alis

    Nej - det drejer sig om it platformen som er blevet kritiseret, samt at der er så meget dokumentation - det vil sige at sygeplejersker skal bruge en masse tid på registrering. Det kan nemt bruges af ikke uddannede som man har gjort hos politi.

    men sygehuse vil gerne ses som den forsømte lille hundehvalp som hyler op. Det er også noget de har brugt under pandemien. Løsningen er så simpel som at klø sig i røven.


  • #17   28. nov 2021 Polysl de spørgsmål vil jeg lade vores sygeplejersker svare på smiley

  • #18   29. nov 2021 Leon

    Det har været i nyheder på tv2 i flere år, man har også kritiseret det møg som dumhedsplatformen som er en klods om benet - som ikke virker efter hensigten. I bund og grund er det simpelt, da det er en database - men den virker så ikke på tværs i nogle tilfælde. Man har så ikke tage højde for at nogle systemer ikke kan tale sammen. Så det er faktisk bare en lappeløsning. til en ½ milliard.

    rent politisk er man splittet om at skrotte det lort, men indtil videre er der ikke et flertal. Måske set i lyset af mange andre skrottede IT fantasier. Man er åbenbart tilfreds med at : så virker det, så virker det ikke.....indtastede data forsvinder ud i himmelrummet - samme så man med IT systemet i jobcenter hvor man ikke kunne gemme data. WTF?

    Hvor hyre de IT folk henne? børnehaven?


  • #19   29. nov 2021 Polysl når det er den og ja har hørt om det og det har du jo mere forstand på end jeg har men ja hvis ting ikke køre og så er en klods om benet på dem der skal bruge det gør det sygeplejerskernes ekstra bøvlet + fordyre det hele - men det er jo også politiker som ikke ved hvad det handler om der taget beslutninger om sådan ting smiley

  • #21   30. nov 2021 Alis

    Sygeplejersker har i mange år kritiseret det store arbejde med registrering, selv en sygehus administrator har kritiseret al den registrering som tager tiden fra patienter. Hvad der kræves er nytænkning og en ny IT struktur med PDA.

    PT må de forlade en patient for at lave en registrering, Via en PDA er de ikke nødt til at forlade patienten.

    Så hvis man holder sig til olde kolle system, så kan de hyre 1000 sygeplejesker og så er der så bare flere som er væk fra patienter for at lave administrationsarbejde.

    Så det offentlige er en som prøver at holde sig i live, ved at bruge en masse tid på ingenting. Vi ser det hos jobcenter, offentlige administration, hvor der kan gå flere år i sager inden de kommer med et resultat.

    Hvad der er behov for at man slanker det offentlige tunge apparat, med ny teknik.


  • #22   30. nov 2021 Polysl slanker den offentlige tunge sektor med ny teknik - fortæl fortæl jeg må høre hvordan smiley

  • #23   30. nov 2021 Som en sygeplejerske sagde, Før var der 2 til at lede 10, nu er der 10 til at lede 2!

    Det er jo det som også er problemet, alt for mange unødvendige stillinger.

    Der er også alt for mange halvtids-ansatte, nogle pga. familieliv hvilket er forståligt, men også for at kunne arbejde på private hospitaler samtidig.

    Ikke mindst fyrede man lægesekretærere, som virkelig havde et godt overblik. Ikke mindst nedskrev lægernes digtatale ting om hver patient. Så lægerne havde mere tid til det som de skulle, nemlig være læge.

    Det er også dyrt at få sygeplejersker fra vikarbureauer, hvor man for længe siden skulle have sørget for flere kunne uddanne sig.

    Der er mange flere ting man kunne gøre enklere, og anderledes.

    Men det er ikke en eller anden arbejdsgruppe på Borgen som kan ændre noget. Det er sygeplejerskerne som skal komme med råd og vejledning, for det er dem som kender mest til foreholdene og arbejdsgangene.


  • #24   1. dec 2021 Cris
    Absolut enig...


  • #25   1. dec 2021 Leon

    Hvis man kigger på strukturen i det offentlige speciel sygehuse, så går der meget tid med registrering og for lidt tid til patienter.

    Hvad jeg kunne tænke mig ville fylde alt for meget til at nogen gider læse det nok mere end 10 A4 ark - men lad os skære det lidt ned.

    PDA

    sygeplejsker skal alle have en, som de på stuen kan registrerer, det vil betyde at man registrerer imens man er på stuen - hos patienter og ikke skal ind i et andet rum med pc'er.

    Når en sygeplejeske har et ansvar for en gruppe af patienter eller en enkel, så skal PDA'en indtastes at pågældende er ansvarlig, dvs. at sker der ændringer i en patient tilstand så bliver sygeplejersken notificeret. På den måde har sygeplejer et frirum - på en måde.

    Så behøver sygeplejersker ikke at gå i et rum med pc'er for at sidde og lave en masse registreringen.

    Men man er slet ikke interesseret i at slanke det offentlige med teknik, hjemmehjælp har i mange år brugt PDA - så det er da mærkelig at man ikke bruger det på sygehuse.


  • #26   1. dec 2021 Polysl jeg tror jeg forstår mindre spildtid smiley

  • #28   2. dec 2021 Alis

    Det offentlige har den mærkelige ide at man kan ansætte sig ud af problemer, men fakta er at der så bare er flere blyant tabere som søger efter en som kan spidse deres blyant.

    Så må man da lige ansætte blyantspidsere - de stakler skal da ikke rende rundt og lede efter en blyantspidser.

    Teknik er for at gøre det nemmere, men det ønsker kommuner og stat ikke, hvorfor ikke? jo den kunne sætte stop for ansættelse i det offentlige.

    Teknikken er der...


  • #29   2. dec 2021 Alis C hvis du ikke havde taget talen ind om højrefløjen vil din tale #27 være et super godt svar smiley

  • #30   11. dec 2021 sygeplejsker skal alle have en, som de på stuen kan registrerer, det vil betyde at man registrerer imens man er på stuen - hos patienter og ikke skal ind i et andet rum med pc'er. Jr. polysl. PDA.

    Polysl - det kan ikke lade sig gøre, har du ikke set, hvordan sygeplejersker arbejder og fsv også andre i sundhedssektoren, de arbejder med handsker, hvordan tror du, det er, at skrive på sådan en med handsker på og desuden er der også hygiejnen at tage hensyn til.


Kommentér på:
Pløk?

Annonce