{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

Og du og jeg betaler. {{forumTopicSubject}}




Kvinder der ikke er tilfreds med deres krop, valfarter til udlandet for at blive opereret, uden at tænke på at kvaliteten ofte følger prisen.
De kommer tilbage, for en stor part af dem med lemlæstede bryster, hvor materien vælter ud af, på grund af sjuskeri. Maveoperationer der også skal rettes op , fyld i numsen, alt det koster efterfølgende det danske sygehus væsen en formue af dimensioner.

Så er det jeg spørger mig selv, om denne jagt på skønhed og fuldkommenhed skal betales af det offentlige. Hvis man vælger at få foretaget drastiske forskønnelser, fordi brysterne hænger lidt efter amning, Skal de kræft ramte patienter så som det sker nu sættes i vente position, når der kræves en akut operation af de skønheds opererede. Og samtidig skal du og jeg betale, dette ved kasse 1.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Og du og jeg betaler.
  • #2   11. mar 2018 De skal bagest i køen, med mindre de er ved at dø, men så skal de selv betale ved kasse 1.

  • #3   11. mar 2018 Det er en vanskelig debat Kisser.
    Vores sundhedssystem lader jo generelt ikke nogen i stikken uanset om det er selvforskyldt eller ej.
    Akutte operationer forårsaget af skønhedsoperationer i udlandet er en gråzone som ingen rigtig kender omfanget af.
    Der er minimumsgrænser for hvilke skønhedsoperationer det offentlige yder tilskud til og derfor må mange selv til lommerne og tager til udlandet hvor det er billigst.
    Ingen af disse patienter havde jo forudset komplikationerne og er derved ikke selvforskyldte i mine øjne.
    Umiddelbart mener jeg ikke vi kan vende ryggen til denne type patienter, men omvendt mener jeg også det er forkert hvis det går ud over kræftramte på venteliste så jeg er splittet på spørgsmålet smiley


  • #4   11. mar 2018 Rigtigt godt emne Kisser.

    Jeg er iforvejen uforstående overfor at så mange ønsker disse operationer, eller overhovedet tør!
    Især i udlandet, hvor der ikke stilles de store krav til hvem der udfører dem, deres uddannelse, kliniske forhold m.m.

    Det er en lavbuget chance og risiko at tage, som ikke efterfølgende på nogen måde burde belaste vores sundhedssystem, og tage tid og penge fra syge der har brug det.


  • #5   11. mar 2018 Iøvrigt mener jeg også at det burde gælde de alt for mange, som fylder hudklinikker for at få fjernet deres tatoveringer. Hvis de har råd til at få dem lavet, så burde de også selv have råd til at få dem fjernet.

  • #6   11. mar 2018

    # 3. Ingen af disse patienter havde jo forudset komplikationerne og er derved ikke selvforskyldte i mine øjne.

    Et hvert menneske der er udstyret med den mindste forstand ved at der ved enhver operation er en risiko. Og når de frivilligt går ind til en operation som udelukkende gælder at forskønne dem og give dem mere selvværd, så er den risiko, en de alene må tage. Det er ikke rimeligt at jeg skal betale for deres forfængelighed. Eller at de penge der går til det, ikke kan findes til andre mere tiltrængte behandlinger, kassen er ikke utømmelig. Så det vil altid gå ud over andre behandlinger, så som at Claus onkel ikke kan komme til, fordi der er nogen der har ladet sig operere hos en 2. rangs kirurg.



  • #7   11. mar 2018 Hvor skal vi sætte grænser?

    Folk står på ski og kommer til skade og transporteres hjem til behandling
    Folk klatre i bjerge og kommer til skade og transporteres hjem til behandling
    Folk dykker og kommer til skade og transporteres hjem
    bil/motorcykel uheld og transporteres hjem.

    Ovenstående er bevist handlinger som køb af rejse og udlejning af motor køretøj, at man så ikke køre efter forholdende eller som ovenstående ikke er gode til at bedømme risici så hænger Danmark på regningen på samme måde som en bryst operation.

    Den slags skulle være obligatorisk dækket af en særskilt forsikring så danske sygehuse får deres udgifter dækket - men det løser jo ikke problemet med at ved akutte tilfælde at andre må om i køen.


  • #8   11. mar 2018 Ingen af disse patienter havde jo forudset komplikationerne og er derved ikke selvforskyldte i mine øjne. jvf. Cody

    Alle véd at der kan opstå komplikationer ved selv den mindste operation. Det er der intet nyt i.

    Det er et eget valg man tager, når man vil skønhedsopereres, og derfor må man også være indstillet på den konsekvens det kan have.



  • #9   11. mar 2018 En af grundende til fejloperationer i udlandet går galt, er dårlig hygiejne, sa mt lægens manglende uddannelse, selvfølgelig vil de tjene penge på de uvidende danskere..... smiley

  • #12   12. mar 2018
    #10.
    Nok til at lægerne har slået alarm og bragt det op i medierne, og så må det virkeligt være et problem for dem. Og hvis de vælger et højt profileret hospital er det logisk at der ikke er så mange som skal reopereres, Det er især fra Litaun der er problemer.

    #7
    Der er noget der hedder ulykker og noget der hed at det er selvforskyldt.


  • #15   12. mar 2018 Googlede lige....det er en industri. Det ser godt ud, men der er mange klamphuggere der sparer på personale og elendig narkose....med efterfølgende problemer...

    http://kirurgirejser.dk/behandlinger/kosmetisk-plastikkirurgi-i-litauen/461-2/


  • #19   12. mar 2018 Mener heller ikke, at danske tandlæger er så vilde med rette op på udenlandske tandlægers fejl vedr implantater, broer, kroner etc, selvom de naturligvis får patienternes egenbetaling, og kun en del er på det offentliges regning.

  • #22   12. mar 2018 # 14,

    det er da noget af en udtalelse 'nok til' - hvor mange drejer det sig om 1, 2, 10, 15, 100 eller tusindvis? ifølge Anella.
    Det er en ikke særlig rar måde at diskutere på Anella, ikke en jeg bryder mig om, jeg kan ikke lide at man taler ned til folk, hvad enten min udtalelse er mangelfuld og ikke har statistisk belæg, så vil jeg bede dig om at lade som om det ikke er et uvidende barn du taler til men et ligeværdigt individ, som har en mening om et emne, som muligvis ikke er på linje med din. Men jeg har ikke lyst til at debattere om hvor mange eller hvor de kommer fra de patienter der fylder op og blokerer for seriøst syge kræft patienter, min mening med dette indlæg var at tilkendegive min utilfredshed med tingenes tilstand, og så i øvrigt få nogle meninger frem om hvad andre mener. Det er ikke for at fremføre et statistisk bevis på tingenes tilstand.


  • #23   12. mar 2018 #21 ole S
    Helt enig og hvor sætter man grænsen ?
    En bjergbestiger der købte sin sele billigt i udlandet og kommer til skade fordi selen sprang, skal han heller ikke behandles ?
    Vore system hjælper alle behandlingskrævende personer og sådan synes jeg det skal vedblive mad at være smiley


  • #25   12. mar 2018
    Måske fordi alt ikke kan gøres op i tal og statistikker, men det kan derimod måles i et barometer hvor der står Rimeligt eller ikke Rimeligt.


  • #27   12. mar 2018 Jeg er hård på det område. Alle de operationer, der bliver foretaget i udlandet med tilstødende komplikationer, må de sq selv betale, det skal ikke gå på den offentlige sygesikring, og de skal slet ikke optage plads for de livstruende danske borger, der ikke er selvforskyldt i deres sygdom.

    Men jeg kan godt inddele 3 grupper: Skønhedsoperationer i udlandet. Livsstilssygdomme. Uforskyldt sygdomme. De 2 førstnævnte er nok selvforskyldt. Vi er godt informeret om, hvad der kan føre til livs truende.

    Vi vælger selv. Jeg har en kollega, der tog chancen i Litauen, det gik grueligt galt, hun er på selvmordets rand, hun var 100 x pænere før ....


  • #29   12. mar 2018 Tråden handler om frivillige skønhedsoperationer, det er det, jeg forholder mig til og nej, efterfølgende komplikationer, skal ikke på det offentlige regning og tage plads for livstruende sygdom, det må være rimeligt, at de selvforskyldtes komplikationer, kommer bagerst i køen og får en regning.

  • #31   12. mar 2018 Det skal de da selv, de betaler også selv for deres skønhedsoperationer, det skal ikke gå på det offentlige regning.

  • #32   12. mar 2018 Cody N "3 helt enig smiley

  • #34   17. mar 2018 Ja jeg går ind for at forsikringen for skønhedsoperationer skal være et krav både lavet her og i udlandet. læger skal afgøre om det har skønhedsmæssig eller helbredsmæssig karakter.
    Uanset antal for fænomenet vil øges i antal i fremtiden. Vi må sætte ind i god tid.


  • #35   17. mar 2018 Ja Kirstine. Såvel som man skal lave en forsikring når man tager på skiferie eller, Charterrejser, hvis man skal transporteres hjem til en ordentlig læge behandling.

  • #36   17. mar 2018 Yes Kisser, det samme skulle gælde for fodbold og elitesportskader, der er miliarder på spil i branchen. De har rigeligt råd. Dårlig stil at sende regningerne for skaderne videre til skatteborgerne.

  • #37   17. mar 2018 En mislyket operation i Danmark kan til hver en tid betales af det offentlige, det kræver at der bliver indgivet en klage, men det gælder naturligvis ikke hvis det er en privat klinik.

Kommentér på:
Og du og jeg betaler.

Annonce