{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
710 visninger | Oprettet:

' Hvilken mad ? {{forumTopicSubject}}

' Heej alle sammen !
Jeg har altid hold meget øje med hva' jeg spiser , og set hva' jeg ikk kunne tåle , hva' der var usundt osv osv.

Men man siger jo , at man skal spise 600 g frugt og grønt om dagen . Men når jeg spiser det , føler jeg ekstremt oppustet ? Nogle siger frugt feder , da der er sukker i .
Det er da ikk rigtigt , er det ? s: .
Er der andet godt og spise ? Jeg spiser mange rejer og laks , da det er jo også er sundt .
Hva' med lidt snack , nødder er ikk godt jo ? Er der andet man kan gå og nippe lidt af ? (: Nogle ideér ?

Mvh. Mia
På forhånd tak .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ' Hvilken mad ?
  • #1   5. jan 2008 du må spise ca 25g nødder om dagen uden det feder

  • #3   5. jan 2008 muffe G :
    Okaay , er det alle nødder ?


  • #4   5. jan 2008 Christina M :
    Mange tak .


  • #5   5. jan 2008 Mølle :
    Tro mig jeg kender alt til , hva' jeg skal spise (:
    Jeg løber ca. 8 km om ugen , dog ikk hver uge .
    Så rider jeg to heste om ugen , 2 - 3 gange .
    Jeg går 2 km .
    Og cykler lidt over en 1 km .


  • #6   5. jan 2008 Nødder er der ikke noget i vejen for at spise, og det kommer an på hvilken frugt du spiser. Jeg spiser mange nødder og bananer fordi jeg træner meget, og gerne vil tage lidt på i vægt.

    Men som snack, så nogen tørrede bananer... Det er sgu ligesom chips for mig smiley


  • #8   5. jan 2008 Yes, mandler er super... Men ikke for mange Jordnødder/peanuts...

  • #10   5. jan 2008 SK N :
    Uha , dem kan jeg ikk lide , jeg har prøvede dem .
    Men lidt alla dem , bare ikk dem d: - men samme form for snack .
    Jeg spiser mest klementiner ( staves ? ) , æbler , gulrerødder og pære . Er det godt ?
    Mandler , de feder ikk ? Dem kan jeg godt spise som snack , hvis jeg er lidt lækker sulten ? Da jeg ellers snupper et stykke slik eller to , men vil helst være fri . Men jeg ved ikk , hva' jeg skal spise ?


  • Tosse 2
    Tosse 2 Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 46 Svar: 1.406
    #11   5. jan 2008 Du fokuserer for meget på få ting, og glemmer gelheden.
    Det gælder om at spise sundt og varieret.
    Frugt, grønt og nødder bliver man ikke sund af.

    Du bevæger dig meget, jvf. dit tidligere indlæg, så spis også varieret.
    Som snack kan du f.eks tage et stykke fiber knækbrød sammen med en clementin ell. andet. Der folder på energien fra frugten i længere tid.

    Helt at undgå fedt er ikke godt. Vegetabilsk fedt har din krop brug for. Byt stegemagarine ud med olie, spis nødder, fisk osv. så bliver du dækket.
    Til aften kan du af tyngt kød, spise hvad der svarer til en knyttet hånd. Til kødet kan du få alle de grønsager du lyster, men du skal passe på med ris, pasta og kartofler. Det er der for meget stivelse i. Af dem må du maks spise hvad der svarer til 1/2 knyttet hånd.

    Morgenmaden skal bestå af frugt og fibre. Havregryn med mælk og et stykke frugt eller et glas god juice, og så er man godt kørende. Og gerne et æg ind i mellem.

    De kostplaner der er fattige på fedt og proteiner er ikke gode. Det gælder om at holde sin forbrænding oppe, og sammen med motion gøres det ved en fornuftig oh varieret kost.

    Følger du de råd, er der også plads til julemad og påskefrokost med god samvittighed, samt et stykke chokolade når man har lyst. (bare man ikke har lyst til det hver dag.)


Kommentér på:
' Hvilken mad ?

Annonce