{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.324 visninger | Oprettet:

kur {{forumTopicSubject}}

hej baboom.

er der nogle af jer, der har kendskab til en speciel slankekur? jeg vil gerne tabe mig. jeg har været sammen med min kæreste i 26 måneder, og jeg har formået at tage næsten 20 kilo på. jeg kørte galt i foråret 2009, hvor jeg ikke måtte lave nogen form for motion osv. før det, spillede jeg både fodbold og håndbold, og har gjort det i 11 år.
jeg har derudover fået at vide af min læge, at jeg ikke må dyrke motion, fordi jeg har hybermobile led, og det er noget med, det skader mine led helt vildt, hvis jeg dyrker sport (som fodbold og håndbold), og så til sidst, fx i knæene, slider knoglerne på hinanden. eller sådan noget.. har også knæskader pga fodbold og håndbold. jeg har tænkt på at begynde til svømning, da det cirka er det eneste, jeg må.
men er der nogle af jer, der kender en rigtig god og effektiv kur? jeg har været inde og læse om dukan-kuren, men jeg tror, den bliver meget svær, da jeg bor hjemme, og det er normalt min mor, der laver mad..
jeg går rigtig meget, og cykler gerne, hvis jeg skal nogle steder, hvor jeg ikke gider gå..
jeg håber, i kan hjælpe mig! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kur
  • #1   21. nov 2011 det er ganske enkelt spis 600g grøntsager om dagen ca 250-300g magert kød en enkelt skive rugbrod til morgenmad med magert pålæg og 1 æg 2-3 stykker frugt om dagen og div grønt ind imellem måltiderne.

og drop så alt hvidt brød slikl, sodavand ja alle de ting du godt ved ikke er sunde. og så når dagen kommer hvor du siger til dig selv nu har jeg sku fortjent en pizza så STOP lige op og tænk har jeg fortjent at være fed?

det har jeg tabt mig 11´kg på på 7 uger

• #2   21. nov 2011 Glem alt om "kure".

Der skal en livsstils ændring til. Det handler ikke om at leve af broccoli, eller om at sulte sig selv. Det handler om at tilføre dit liv nogle nye sunde vaner, og en forøget aktivitet.

• #3   21. nov 2011 kasper..
    jeg vil lige sige, jeg ikke spiser hverken slik, chips, eller drikker sodavand.. jeg kan ikke rigtig lide sodavand, og slik sker så sjældent, at det ikke er værd at tage med i regnskabet..
    jeg spiser mange æbler, bananer, gulerødder, majs og ærter til mine måltider. jeg er en rigtig kødæder, så det får jeg en del af. smiley
    11 kilo på 7 uger? hold da op.. det er sku da godt gået!!!!!!

• #4   21. nov 2011 blackic..
    jeg sulter bestemt ikke mig selv.. er ikke en af de piger, der tænker "hey, nu vil jeg tabe mig, så jeg spiser ikke det næste stykke tid" .. jeg kan godt finde ud af at spise ordentligt, og lever bestemt ikke af broccoli. jeg spiser, hvad der kommer på bordet, men visse ting (fx sovs) tager jeg ikke store mængder af..

• #5   21. nov 2011 Jammen hvad er problemet så?

Hvordan har din vægt udvikling set ud de sidste 5 måneder feks?

• #6   21. nov 2011 blackic..
    den har svinget meget.. op og ned.. men lige pt døjer jeg med, jeg ikke kan holde mad nede, hvilket jeg ikke har gjort i flere måneder. skal derfor til undersøgelse på sygehuset, da min mor tror, jeg har fået en form for mad-allergi.. så lige pt er det meget svært at sige, hvordan den har udviklet sig..

• #7   21. nov 2011 Det skal der styr på før du begynder at overveje kure eller andet.

Dit heldbred er naturligvis langt vigtigere end mild overvægt

• #8   21. nov 2011 blackic..
    ja, det ved jeg godt.. venter også bare på, det bliver den 12. december, så jeg kan komme på sygehuset. for lægerne kan intet finde ud af.
    men stadigvæk kan jeg sagtens overveje diverse kure m.m.

• #9   21. nov 2011 Som sagt, glem kure (-:

Det er ikke en kur der er løsningen på dine problemer. Du skal få en mere helstøbt kost viden. Det virker som du har fat i nogle gode ting, men jeg vil tro at du skærer nogle hjørner her og der, hvilket er roden til dine problemer.

Ligeledes skal du have indarbejdet noget motion

• #10   21. nov 2011 jeg vil gerne dyrke motion. som sagt, har jeg spillet fodbold og håndbold i 11 år, men er blevet bedt om at stoppe af min læge. og derfor er jeg i gang med at undersøge svømning, da det næsten er det eneste, jeg kan gøre.. udover at gå og cykle, selvfølgelig - men det gør jeg også bare tit. problemet er nok, at min mor laver for fed mad.. hun kan sagtens lave fedtfattigt mad, og gør det somme tider - det sker bare for sjældent. når jeg bor hjemme, synes jeg ikke, jeg kan tillade mig at sige, jeg ikke vil spise det mad, min mor laver, og selv lave mad. jeg har tit sagt til hende, jeg gerne vil have, hun laver fedtfattigt mad med masser grøntsager, fordi jeg vil smide nogle kilo, hvilket hun så gør.. men efter et par uger, vender hun tilbage til gamle vaner.. så uanset hvor meget motion jeg dyrker, vil jeg jo stadigvæk få fedtholdigt mad..
    min bror går meget op i sin kost, han vejer sin mad hver dag og udregner kalorier.. jeg gjorde det i en periode, imens vi samtidig havde om kost i biologi. jeg får alt for få kalorier på en dag, og kiloerne burde rende af mig, men det gør de bare ikke rigtig.. jeg skal nærmest bare tænke på en kage, så har jeg taget 3 kilo på..

• #11   21. nov 2011 min mor tror, jeg har mælkeallergi (grundet mit opkast og overdrevet forbrug af mælk), hvor jeg så holder mig fra mælkeprodukter nu. dvs hun ikke steger kød i margarine. så lidt sundere er det da blevet.. hun bruger kun olie, hvis kødet ikke kan steges i sig selv, eller hvad man siger..

• #12   21. nov 2011 At gå er også et totalt undervurdet redskab.

For en sjat år siden tabte jeg mig 17kg. Motionen bestod blad i 45min "power" walk hver morgen inden morgenmad og arbejde. Det er helt super.

Dit problem er at "tit og ofte" er to helt ubrugelige begreber når det kommer til kost og motion. Det skal være konsekvent, ellers kommer du aldrig ud af den onde cirkel.

At din mor laver fedmad er ingen undskyldning. Lur mig om du ikke selv bestemmer hvad du spiser, og hvor meget du spiser. Typisk er mad i sig selv ikke fed, men tilbehøret.

Du kunne evt bistå til processen ved at have et par ugentlige mad dage selv.

Hvis du fastholder at du får alt for få kalorier og ikke taber dig, er problemet jo et andet. Biologien dikterer at hvis man er i kalorie underskud, så taber man sig.

• #13   21. nov 2011 lige pt bestemmer jeg ikke selv, hvad jeg spiser, fordi jeg har det maveproblem, og min mor laver potioner til mig, og holder øje med, hvad jeg spiser. men derudover, jo, så bestemmer jeg det selv. men somme tider putter/puttede hun margarine ved kartoflerne når de koger, så de ik koger over. hun steger/stegte kød i margarine, lavede meget fedtholdigt sovs. det er sjældent, hun laver grøntsager til. jeg undlod sovsen (gør så ikke mere, da jeg er forsøgskanin). jeg er kødæder og elsker kartofler, så de ting kommer jeg aldrig til at holde mig fra..
    maddage har jeg haft, inden jeg kom på gymnasiet og fik arbejde. jeg mener, jeg skal passe min skole m. lektier og mit arbejde.. jeg kommer fra arbejde kl 19.30 om aftenen, og der har mine forældre spist. normalt kommer jeg hjem 15.45 fra skole, og så har jeg et par timers lektier der skal laves. og derfor har jeg lige pt ikke tid til at lave aftensmad, kun i weekenderne, hvilket jeg sommetider også gør..

ifølge min biologilærer, får jeg alt for få kaloerier om dagen.. noget med, jeg skal have 10.000 som kvinde, men får lige knap 8000 om dagen. (kan ikke helt huske tallene præcis).. jeg skal ikke gøre mig klog på dette, da jeg gerne indrømmer, jeg er en idiot til biologi..

• #14   21. nov 2011 Arhh skal vi nu ikke lige.

Vi andre passer fuldtids job, træning, hus, og hvad vi ellers har, og får jo alligevel mad. Den virkelighed vil jo ramme dig før eller siden.

Konen går også i skole, og har lektier m.m og hun får også lavet mad.

Så jeg æder den ikke helt.

Din biologi lære er tilsyneladende på stoffer. Dit kalorie indtag skal ligge på noget der ligner 2000 om dagen. Hvis du får 8000 så forstår jeg godt hvis du tager på konstant.

• #15   21. nov 2011 ja, men når vi har faste spisetider hjemme hos mig, er det sku svært. mine forældre skal jo også have mad, det er ikke kun til mig selv, jeg laver.. og det tager jo også tid at lave mad..
    kan også være, det var noget andet.. har lige været inde og tjekke.. og det var kJ, i stedet for kalorier.. jeg får 7191 kJ om dagen, og man skal have 9000.

• #16   21. nov 2011 Det lyder mere som om du kommer med undskyldninger for dig selv, i stedet for .. Ja bare gøre det? Enten så spiser du noget HELT FORKERT eller også er dine portioner alt for store?
    Og som der bliver sagt: hvis din biologi lærer siger du skal have 10000 kalorier om dagen, så er der sgu ikke noget at sige til at du tager på! smiley
    Jeg er også selv i gang med at tabe mig, og jeg PRØVER at holde mit kalorieindtag nede på omkring de 1300-1500.
    Hvad spiser du til morgenmad?

• #17   21. nov 2011 Der er forskel på kalorier (kcal) og kilojoule (kJ).. 1 kcal svarer til 4,2 kJ. Så er det vist på plads!

Jeg vejer min mad og tæller kalorier (i mit tilfælde regner jeg så bare i kJ, da kcal er en "gammeldags" enhed for energitæthed) og det har jeg gjort hver eneste dag siden 1. september sidste år og jeg har også derved tabt 25 kg.. Lige pt. vejer jeg 64-65 kg og er 167 cm høj og hvis jeg spiste 7179 kJ om dagen uden at røre mig, ville jeg kun lige akkurat holde vægten, men jeg ville ikke tabe mig.. Jeg ved selvfølgelig ikke hvor høj du er eller hvad du vejer, men man skal altså være enten en meget høj eller en meget tung kvinde, hvis man skal have et ligevægtsindtag på 9000 kJ om dagen uden at have et højt aktivitetsniveau..

• #18   21. nov 2011 Jeg mente selvfølgelig 7191 kJ

• #19   22. nov 2011 louise l; jeg spiser ikke morgenmad. og det med kalorier var forkert, det var kJ i stedet for.. og nej, kommer ikke med undskyldninger for mig selv.. hvorfor skulle jeg gøre det? kan sku da ligeså godt være ærlig på området?

ditte f; min bror har lært mig at regne kcal ud, og det gik også rigtig fint, da jeg var ovre ved ham.. men da jeg kom hjem igen, glemte jeg det lidt igen.. jeg er cirka 165 cm høj. jeg ved pt ikke, hvad jeg vejer. for som jeg har skrevet i en anden kommentar, har jeg problemer med at holde mad nede, og vejer mig hver 14. dag, fordi min vægt svinger så voldsomt, så skal lave et skema til sygehuset, når jeg kommer derop.

• #20   22. nov 2011 JEG synes det lyder som undskyldninger? Jeg bor også stadig hjemme og spiser det der bliver serveret? Men hvis det er noget med meget fedt så lad vær med at spis det eller spis en meget lille portion? Vægtøgningen kommer jo ikke ud af den blå luft?

• #21   22. nov 2011 louise l; okay, men er det ik. og som jeg har skrevet, så pt bestemmer jeg ik selv, hvor meget jeg spiser, eller hvad jeg spiser.

• #22   22. nov 2011 Men er det så ikke lidt dumt at spørge om slankekur osv. hvis du har det problem med maden lige p.t? Det skulle der måske være helt styr på inden der her?

• #23   22. nov 2011 som jeg har skrevet, kan jeg godt tage det op til overvejelse, og så efter jeg har fundet ud af, hvad der sker, så begynde på det.. man behøver da ik lige i samme sekund, man begynder på det, tage overvejelserne op, om hvad man skal gøre osv.. vil da hellere have det "forberedt" og vide, hvad jeg skal gøre, inden jeg begynder..

• #24   22. nov 2011 En anden ting; du ser overhovedet ikke tyk eller bare den mindste smule overvægtig ud på dine billeder.. Hvis det er efter 20 kg vægtøgning, synes jeg du skal bibeholde din nuværende vægt, for så har du da godt nok været skindmager før!

• #25   23. nov 2011 ditte f;
    sådan ser jeg ikke ud mere.. har ikke lige nogle nye billeder, men kan da godt tage nogen..

Kommentér på:
kur

Annonce