{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan får man kyssesyge ?
  • #2   17. sep 2007 Du kan få det igennem alt der har været i kontankt med den smittedes mund/spyt.. U name it... Og det er jo tit personer som har det, slet ikke er klar over det.. Så det kan muligvis være en forklarelig årsag??.-)

  • #3   17. sep 2007 andreaaaaa.. hvad har du NU rodet dig ud i? griner

    xD


  • #6   17. sep 2007 Bimmer~Tøzen griner jamen vagtlægen tror jeg har fået kyssesyge muligvis pga noget i min hals som hverken er halsbetændelse el halsvirus så skal have taget en blodprøve i morgen... synes ikke jeg videre heldig

  • #7   17. sep 2007 Mikkel & Tiina N vagtlægen sagde altså til mig hvis det er kyssesyge jeg har fået får man det kun 1 gang i livet

  • #8   17. sep 2007 Miie B har læst det på netdoktor, men jeg har altså ikke haft kontakt til nogen, derfor jeg ikke lige forstår det.

  • #10   17. sep 2007 Ham Den Fraekke * kræft i halsen ??? hvorfor H skulle jeg havde det, tror nok osse jeg var indlagt på stedet hvis det skulle være noget mere alvorligt..


  • #11   17. sep 2007 Miie B> Selvom man har haft det sindsygt mange gange kan man stadig godt få det... Bare ikke sikkert det går i "udbrud"... Kyssesyge (monokukleose, eller hvordan det nu lige staves) er meget smitsomt, og jo bakterien findes i spyt f.eks... Men man kan også få det af bakterier gennem luften...

    Efter sygdommen og under selvfølgelig, må man ikke lave fysisk hårdt arbejde, anstrenge sig.. Heller ikke i et par mdr efter, da kroppen stadig er mærket af det... Kyssesyge kan sidde i kroppen i rigtig lang tid.. nogen bliver virkelig syge, og andre mærker næsten ikke de har det...

    Jeg tabte mig, f,eks 9 kg da jeg havde det... i ca 3 mdr... Var ikke i skole i 3 uger... Heldigvis er det lang tid siden nu smiley


  • #12   17. sep 2007 Julie P hmmm

  • #13   17. sep 2007 Og virussen ligger ikke i kroppen for altid... Det er anti-stofferne der gør det smiley Så er det vist på plads...

  • #15   17. sep 2007 Steffen N puha jeg håber min læge kan fortælle mig i morgen at det ikke er kyssesyge

  • #16   17. sep 2007 Andrea P> det er langt fra alle som bliver ramt som jeg gjorde... Så bare rolig... Hvis du ikke har det skidt nu, og ikke mærker noget til det, så bliver det nok ikke værre... Med mindre du da har dårligt immunforsvar og din krop ikke kan producere anti-stoffer hurtigt nok... :s

  • #17   17. sep 2007 Steffen N jeg har haft det skidt/træt hele weekenden og troede bare det var en hals virus der gik væk, men så vågnede jeg kl 15 i dag og kunne bare ikke få ordenlig luft pga alt det i svælget/halsen.. så kiggede jeg i spejlet og så jeg bare hvid i begge sider af svælget ØV

    sikrede mig lige hos vagtlægen der ikke er chancer for det lukker helt sammen men det skulle der ikke være


  • #19   17. sep 2007 Andrea P> Nej du behøver ikke være bange for det lukker helt sammen... Men hvis det kun er i halsen, så er det nok bare en halsvirus... Vil jeg da tro... Men kan jo ikke sige noget med sikkerhed... Men en blodprøve siger jo det hele... Få ham samtiddigt til at checke om du har højt nok blodtal, hvis de ikke gør det... det kan forklare hvorfor du er så træt...

  • #20   17. sep 2007 Julie P jeg må få min læge til at se på det imorgen, kan bare forstå det i halsen ikke er normalt..

    havde du noget siddene i halsen ?


  • #21   17. sep 2007 Miie B> Hvis man kun kan få det EN gang, hvorfor bliver man så ikke vaccineret mod dem, som f.eks røde hunde eller skoldkopper? det er anti-stoffet som sidder i kroppen ja, men hvis dit immun forsvar ikke virker ordentligt, så kan du sagtens få det igen... F.eks folk med AIDS... Det er ikke AIDS som de dør f, men følgesygdommene de får, pga deres immun forsvar bliver nedbrudt...

  • #22   17. sep 2007 andrea.. ved mig startede det oz som en 'halsbetændelse' det vil sige symptomerne er de samme..

    man KAN kun få det en gang i livet og så er man imun lissom med røde hunde og skoldkopper


  • #23   17. sep 2007

    Steffen N det hverken hals virus el halsbetændelse.. lægen sagde man ser det hos folk der smittet med kyssesyge... han lavede en test.






  • #25   17. sep 2007 Julie P nu jeg forvirret havde du el havde du ikke de hvide belægger i svælget /halsen ?

  • #26   17. sep 2007 Andrea P> Nåh okay, forstod du kun havde snakket med vagtlægen... Men så er det jo ikke hals virus... Men det kan være kyssesyge jo så, din læge har jo meget mere forstand på at stille diagnose end vi har herinde jo... Men se hvad blodprøven siger...

    Miie B> Nej, det er det jo ikke... Men kroppen hænger nu sådan sammen med anti-stoffer og immunforsvar... smiley Så man kan altså gdt få det flere gange...


  • #27   17. sep 2007 Steffen N jeg var sgu hos vagtlægen, og blive podet i halsen... også snakkede han bare om jeg muligvis havde kyssesyge.. pga det i min hals ses hos folk med kyssesyge, så skulle gerne op hos egen læge imorgen..
    det kan så osse skyldes andre sygdomme i kroppen men dem er jeg lige tjekket for så det tror jeg ikke rigtigt.. også undre det mig bare hvordan jeg har fået fanget en kyssesyge hvis det viser sig at være det..


  • #29   17. sep 2007 Steffen N altså jeg fik osse forklaret man kun får kyssesyge 1 gang i livet.

  • #30   17. sep 2007 Miie B> Hvor tår det så man kun kna få det EN gang siden du er så sikker? Hvis man kun kan få alle sygdomme EN gang, hvorfor bliver man så ikke bare vaccineret mod dem? Nej, man kan få det flere gange... det er bare yderst sjældent! Men det kan man...

    Men hvis du er så sikker i din sag, så må det jo stå et sted?


  • #31   17. sep 2007 Julie P på den måde... Jeg bliver vel klogere i morgen el noget

  • #32   17. sep 2007 Jeg må give mig... I har ret tøser! Min fejl...

    http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/kyssesyge.htm

    Men hvad er det så man kan blive smittet med flere gange som ligner kyssesyge?


  • #34   17. sep 2007 Julie P> Fandt det selv...

  • #37   17. sep 2007 Shit man kunne da tjene KASSEN hvis man kunne finde en vaccine mod Eppstein bar virus smiley

  • #38   17. sep 2007 Da jeg var ramt af kyssesyge, ville jeg en milliard gange hellere have alm influenza!

  • #40   17. sep 2007 Julie P takker hopper i seng og satser på det væk imorgen Griner

  • #41   17. sep 2007 Julie P> Jeg "levede" af væske den første uge... der gik satme længe før jeg kunne begynde at spise noget, uden det kom op igen...

    andrea P> God bedring!


Kommentér på:
Hvordan får man kyssesyge ?

Annonce