{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.425 visninger | Oprettet:

hjælp til træning {{forumTopicSubject}}

hey alle.

ville hører om der var nogen kloge hoveder herinde der evt kunne hjælpe mig med hvordan jeg får mest muligt ud af min træning.

har selvf. de generelle "pige-ting" jeg gerne vil have trænet op, som mave, lår og triceps..

maven klarer jeg med mavebøjninger, og ellers bruger jeg meget crossfit maskinen.

mit spørgsmål til jer er så om hvilke eller hva jeg skal gøre med armene og om hva jeg ellers kan gøre for lårene..

ved godt jeg kan snakke med en personlig træner, men er fattig studerende, og kan godt finde 400 at bruge på andet end det :))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til træning
  • #1   1. aug 2011 Piger skal bare lave sqaut øvelser og løbeture efter min mening xD Og så armbøjninger... det for piger flotte arme af.


    Bare min mening


  • #2   1. aug 2011 Hvorfor er tricep en generel pigeting mener du?

  • #3   1. aug 2011 det er det som vi kalder "mormor arme" og hvis du ikke har hørt piger sige det før, så er de enten meget heldige, eller laver de øvelser jeg er på udkig efter :))

    men tak for hjælpen casper.. det lyder sku også lettere end alle de helvedes maskiner hahaha


  • #4   1. aug 2011 frisør.. squat og konditionstræning er nemlig det bedste du kan gøre smiley og det er meget bedre end alle de maskiner man sidder og hiver i uden at se fremskridt..

    armb'øjninger er en udmærket løsning, men syntes der skal i hvertfald en tricebs øvelse mere ind i "programmet" men nu ved jeg selvf'ølgelig ikke om det er hjemmetræning eller om du er medlem af center nu du siger du er fattig studerende ?


  • #5   1. aug 2011 ja jeg får helt seriøst grå hår af alle de åndsvage maskiner hahah

    jeg er medlem af center, så alt hva i har af fantastiske ideer er mere end velkomne ;))

    og det med fattig studerende var mere sagt for at der ikke skulle komme en kloge åge og sige "snak med en personlig træner" for de henviser sku kun til maskinerne..


  • Lenni  C
    Lenni C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 34
    #6   1. aug 2011 Kosten! mange som vil tabe sig, glemmer kosten. Begynder at træne men ændre ikke på en måske i forvejen ikke speciel sund kost. Hvis kosten spiller så er det så ment fint nok med et mindre varieret træningsprogram med maskiner, især som newbie.

    Men regelsættet når der skal tabes kilo/strammes op er 1, kost og 2, masser af CARDIO.


  • #7   1. aug 2011 godt du skrev tabe/strammes op, for jeg har ingen intensioner om at tabe mig.. er glad for min vægt og størrelse så det er udelukkende at få strammet op jeg vil..

  • Lenni  C
    Lenni C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 34
    #8   1. aug 2011 Det er som regel det I piger går efter:)

    Men det gælder om at sætte sig nogle mål og finde en trænings rutine som man ikke kører sur i. Hvis man eks allerede inden dagens træning overhovedet ikke "magter" noget som helst, bliver det noget af en kamp, bare det at se små resultater.

    Så start i det små, med at bare at komme igang med noget regelmæssigt træning. Derefter begynd at sæt dine mål op.


  • #9   1. aug 2011 jeg meldte mig ind for 3 måneder siden sammen emd min mor for lidt at få hende igang, og jeg bare så småt skulle begynde at træne, og gik død efter 3 gange,.

    hvis jeg ikke har nogen mål og "regler" at gå efter, så opgiver jeg på forhånd, så hvis jeg lægger et træningsprogram for mig selv, tror og håbe rjeg at det vil hjælpe mig, for så føler jeg pludselig at der er noget jeg SKAL og ikke bare gøre når det nu passer mig :))


  • Lenni  C
    Lenni C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 34
    #10   1. aug 2011 Ja okay, selvfølgelig skal du have at træningsprogram at følge:) Har du ikke fået det i dit center?

    Men ja en ide er at gøre det til en fast del af din dagligdag. En anden ting kunne være at melde sig til hold træning, så er du meldt til og har sværere ved at springe fra.

    Men ja det svære for mange er motivationen.


  • #11   1. aug 2011 niks intet træningsprogram.. og vil jeg have det, koster det 400.. derfor jeg vil bikse mit eget sammen med hjælp fra jer kloge gutter her :))

    og de hold man kan melde sig på skal man bare møde op til, så det giver ikke det vilde motivations kick smiley


  • #12   1. aug 2011 Det du ønsker er præcis det samme som alle andre, du kalder det bare noget andet. Du kalder det at stramme op, jeg kalder det muskel vækst.

    De fleste piger begår den fejl at sige "puha nej jeg skal ikke ha store muskler, jeg skal bare strammes lidt op", og derfor vælger de kun at lave nogle komplet ududelige maskiner med 8000 gentagelser, for ellers bliver de bare for store.

    News flash, man bliver ikke stor over en nat. Hvis målet er at blive strammet op = få opbygget muskel masse, så kan man lige så godt gøre det på den mest effektive måde = få resultater så hurtigt som muligt.

    Derfor skal man vælge nogle store flerleds øvelser, som giver "bang for the buck".

    Der er en masse gøgl i den her tråd, men kan du se bort fra det, er der også nogle super råd:

    http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=55291&st=0


  • Muddi .
    Muddi . Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 113
    #13   1. aug 2011 Mavebøjninger og armbøjninger ? Coooooome on drenge !!!!!

    Først, hvis du vil træne triceps, skal du også træne biceps. Hvis du træner ryg, skal du også træne bryst, ellers bliver din krop super skæv ! Det er ikke kun i udseendet, men du vil have en tendens til fx. at gå med rank ryg som en 80-årig, hvis du udelader det modsatte af hvad du træner.

    Hvis du gerne vil strammes op, og ikke ende som de der små anoreksi piger, så skal du have noget muskelmasse. Hvis du bare taber alt dit fedt, og du kun har en smule muskelmasse = tændstik.

    Omvendt, hvis du har ok med muskelmasse, men taber meget fedt = der er intet der dækker musklerne, som derfor vil fremstå tydelige. Dvs. runde baller, markerede mavemuskler osv.

    Så hvordan får man større muskler ? Ser du, så dropper man at lave 100 mavebøjninger om dagen. Musklerne vokser med belastning. Hvis du f.eks. lave squat til dine ben, så skal du kunne tage 3-4 sæt med 6-10 gentagelser. Når det er nemt, så smider du mere vægt på !

    Ligeså vigtigt er det med kosten og hvile. Du skal spise:

    Ligevægtsindtag + 300-500 kcal om dagen = dine muskler vokser.
    Ligevægsindtag - (300-500) kcal = du trimmer din krop for fedt, men beholder muskelmassen.

    Håber det hjalp smiley



  • #14   1. aug 2011 muddi - jo tak en smule hjalp det :))



  • Muddi .
    Muddi . Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 113
    #15   1. aug 2011 Det er samme princip som Blackic E fortæller om, i posten over mig smiley

    Så planlæg din rejse til drømme kroppen, og hvis du har spørgsmål, så spørger du bare smiley




  • #16   1. aug 2011 tak for hælpen, og der skal helt sikkert nok komme nogen flere spørgsmål :))

  • Lenni  C
    Lenni C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 34
    #17   1. aug 2011 Cardio og kost det er vejen frem for den lave bf. Jovist de øvelser hun tager ved siden af den eksisterende cardio, må gerne være tungere og som du siger ik nødvendigs med 25 gentagelser.

    Muddi, come on! Du vejleder som hun kun skal ud træne tungt med frie vægte 6 gange om ugen, ro på. Anyway postulatet med en skæv bygning er tåbelig i denne efterspørgsel på det program hun søger.

    Hun vil med en sund kost, et fint træningsprogram og cardio opnå de resultater hun søger.


  • #18   1. aug 2011 lenni - nu strækker du den udover min viden - what the hell betyder bf?? hahah :))

  • Muddi .
    Muddi . Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 113
    #19   1. aug 2011 Arh, fullbody tre gange om ugen er fint nok smiley

    Og håndvægte er at foretrække frem for maskiner, da man får trænet stabilisator musklerne også. Maskiner isolerer fuldstændigt musklerne, samt bevægelsen som jo kan medføre skader smiley

    Men variation er klart vejen frem smiley



  • Muddi .
    Muddi . Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 113
    #20   1. aug 2011 bf = bodyfat ;D

  • #21   1. aug 2011 Lenni > Muddi har rent faktisk ret. Ellers har du bevis byrden på din side. Pigen ønsker muskel vækst. Hvorfor råder du hende så til kalorie underskud og cardio?

  • #22   1. aug 2011 muddi - igen tak.. så kan jeg ligesom også være med hahah

  • Muddi .
    Muddi . Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 113
    #23   1. aug 2011 Haha, det lær du hen ad vejen smiley


  • #24   1. aug 2011 er inde i sæt og rep og alt det der, men bf tabte i mig sku smiley

  • Lenni  C
    Lenni C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 34
    #25   1. aug 2011 Af den simple årsag at det hun søger er ikke muskelvækst, men at tone sine muskler og blive strammet op. Desuden ville jeg aldrig råde en til at ligge i kalorie overskud medmindre det er SERIØS muskelopbygning og slet ikke til en pige som søger opstramning. Det er simpelthen for krævende og man kan næsten ikke gøre det lean og vil derfor tage extra bf på.

    Protein rig kost, lav kulhydrat lav fedt. Keep it simple.

    Men gir dig ret i træningen gerne må være hård, Men lad hende nu lige komme igang.

    Jeg lukker den her for mit vedkommende, jeg tror efterhånden vi forvirre mere end vi gavner. smiley Det er med træning at der er næsten lige så mange meninger som der er mennesker.

    go aften


  • #26   1. aug 2011 Kan du ikke lige kort ridse op hvordan man bliver strammet op uden muskel vækst?

    At blive strammet op er jo netop muskel vækst.


  • Muddi .
    Muddi . Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 113
    #27   2. aug 2011 "Af den simple årsag at det hun søger er ikke muskelvækst, men at tone sine muskler og blive strammet op"

    Når musklerne er for små, kan de ikke blive sådan rigtig "tonet". Dengang jeg gik i folkeskole, var der flere kammerater som havde six-pack, men de var på samme tid så tynde, at skolesygeplejersken var bekymret.

    Hvis du vil have en krop som andre beundrer, så er det hårdt arbejde (målet afgøre hvor hårdt). Selvfølgeligt vil hun tage lidt ekstra på i bodyfat, men det smider hun jo bare senere, og så kan man rigtigt blive glad for det der ligger inden under smiley

    Hehe, det er ligesom at grave en skattekiste op smiley


Kommentér på:
hjælp til træning

Annonce