{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.514 visninger | Oprettet:

kontaktlinser på min lillebror. {{forumTopicSubject}}

min lillebror er begyndt at bruge kontaktlinser. her til aften skal han tage dem ud, men i det ene øjen kan han ikke få den ud. han prøver og prøver men kan ikke få noget ud. Hvis han havde en kontaktlinse i, ville man så ikke kunne se en form for kant, eller ville den gå i et med øjet, evt. nogen råd til hvordan han kan få den ud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kontaktlinser på min lillebror.
  • #1   11. jun 2009 fsig til ham at han skal kigge nedad, og så tage fat øverst på kontaktlinsen.


  • #2   11. jun 2009 jo man kan godt ane en kant hvis den er i, men den kan godt være røget ud eller den kan være kørt rundt om øjet, hvis den er det kan det være den kan hives ud imorgen, ellers så sker der ikke noget så tager han bare linser i som normalt

    men jeg har også prøvet flere gange at der ikke har været noget jeg kunne tage ud


  • #3   11. jun 2009 som Maria siger, ja og det er skide ubehageligt hvis man ikk kan finde den :S

  • #4   11. jun 2009 altså, jeg fik ham til at lave sig selv slikøjet, og der var intet at se, ingen form for kant, min mor valgte at lyse ham ind i øjet med en lampe, hahahah, og der kunne heller ingen ting ses :D.

  • #7   11. jun 2009 Nej den kan desværre sagtens komme om på bagsiden af øjet. Da jeg for en del år siden fik linser, skete det også. Det endte med at jeg faldt i søvn, og næste morgen var den kommet ud af sig selv.

    Så længe øjet er irriteret , så får i den næppe frem. Lad den være, og så skal den nok komme frem.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 390
    #8   11. jun 2009 Hvis han forsigtigt rør ved hans pupil og han mærke smerte er der ingen linse men hvis ikke det gør ond så er der en.... En nem måde og finde ud af det på smiley

  • #9   11. jun 2009 præcis, jeg vågner altid om morgenen, fordi han sidder og råber over de skide kontaktlinser der ikke gider at sidde ordentligt.

  • #10   11. jun 2009 Er han skker på at de overhovedet passer? Hvis de ikke passer til øjet, kan de skøjte rundt eller sidde så stramt at de ikke er til at få ud.

    Havde selv kontaktlinser i flere år, der sad forkert. Troede dengang kun der var et mål. Men er da blevet klogere. Har ikke de problemer mere, efter jeg fik nogen som passede.

    Vil dog mene at han burde ku mærke hvis de manglede - om ikk andet, så se det vel... Så er synes jo sløret, hvis den er væk fra pupillen...


  • #11   11. jun 2009 altså, optikkeren har sagt at det skulle passe, så hvorfor skulle de ikke det?

  • #12   11. jun 2009 louis nielsen, kan det ikke passe det hedder det?:D.

  • #14   11. jun 2009 han skred i seng, han gad ikke mere smiley

  • #15   11. jun 2009 Den kan sagtens sidde omme bagved øjet... Den skal nok komme frem igen... Der sker ikke noget ved at han sover med den i en enkelt nat...

    Men hvis han har svært ved at tage dem ud og sætte dem i, så gør som mig, jeg har månedslinser, de skal skiftes en gang om måneden... dem må jeg sove med! Så er jeg fri for et bøvl med at sætte dem i om morgenen, og tage dem ud om aftenen... smiley


  • #16   11. jun 2009 Lykke A> Ro på... Det sker da kun hvis man sover med dem i ALTID, og de ikke er beregnet til det... en enkelt nat sker der ikke noget ved...

  • #17   11. jun 2009 Der kan skam sagtens ske noget på en enkelt nat. Jeg fik en hornhindeafrivning af at sove med linser på. Var ved et uheld faldet i søvn og om natten gnedet mig i øjet. Problemet er at der er øjet tørt og jo, en hornhindeafrivning er lige så smertefuldt som det lyder!!! Det er sidste gang jeg sov med linser på, det er helt sikkert!!!!!

  • #18   11. jun 2009 Jeg ville få tjekket hos en anden optiker. Det var Synoptik, der gav mig de forkerte linser første gang. Det blev aldrig opdaget, før jeg kom hos en anden optiker, der kunne fortælle at jeg havde brugt nogen, der var for stramme.


  • #19   11. jun 2009 Maria> Så har du satme da os været uheldig! Men der burde ikke kunne ske noget ved at sove med dem en nat... det kan jo sammenlignes med, at man falder i søvn på sofaen en aften..

  • #21   11. jun 2009 Det har noget at gøre med at øjnene jo tørrer ud, når man sover. Det er jo også derfor øjnene er lukkede...

    Har du ikke også prøvet at falde i søvn og når du vågner, skal man lige vente lidt med at rykke til linserne, fordi de sidder fast indtil øjnene lige har fået væddet sig selv igen... Rykker du hårdt nok til linser, river du hul på hornhinden. Der gik en uge før jeg kunne ha linser i igen - øjet gør sindsygt ondt, man får jag i det hele tiden og det bliver YDERST lysfølsomt...


  • Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.263
    #22   12. jun 2009 Jeg vil lige smide et par kommentarer med.
    Jeg har haft linser nu i 20 år, så jeg mener da, at jeg re rimelig rutineret.

    Der er nogle simple grundregler, som ALTID skal følges.
    Den første er renlighed. Hænderne skal ALTID være nyvaskede, når man roder med linserne.
    Den anden er, at linserne skal UD, hvis der er irritation.

    Linser kan ikke komme om bag øjet, men de kan rulle sig sammen/folde sig, så de ikke er til at finde. Kig ned, for den manglende linse sidder næsten altid i toppen af øjet.

    Alle har en bestemt teknik til at sætte dem i, så brug den der passer dig bedst.
    Det kan være meget svært, at få linserne ud, hvis man lige har været i bad, så vent lidt, eller tør dig grundigt lige omkring øjet.

    Jeg har i alle 20 år, været kunde hos Synoptik.
    Jeg har i mange år brugt OneDay AcuVue og nu deres eget mærke iWear Basic.
    AcuVue er de suverænt bedste (men dyreste) jeg har brugt.

    Jeg har forsøgt mig med andre linser, og andre forhandlere, men der har ikke været andre, som virkede for mig. Dermed ikke være sagt, at Synoptik har de bedste linser, men at de har de eneste som passer til mig. Jeg forsøgte mig sidste år, med flere modeller, men fandt ikke nogen andre som virkede. Derfor, hvis du ikke er 100 % tilfreds med dine linser, så bliv ved med at lede, til du finder dem der passer. Når du har de rigtige linser, er brugen af dem ikke noget du lægger mærke til, og sådan skal det være!



  • #23   12. jun 2009 Bare lige så vi er enige så kan linsen altså godt komme om "bag øjet". Det er rigtigt at der ikke er tale om at den bevæger sig 180grader, men den kan sagtens flytte sig ud af det område du med fingrene kan få adgang til.

    Der er relativt meget plads rundt om øjet, og linsen kan hvis den feks folder godt komme til at ligge sådan et sted.



  • #24   12. jun 2009 Det er et definitations spørgsmål. Linsen KAN forsvinde væk fra det område du kan få fat i. Jeg har selv i et døgn haft en linse jeg ikke kunne se, eller få fat i. Morgenen efter var den kommet ud i løbet af natten. Så jo, det kan altså godt ske.

    Som du kan se skriver de at den kan "forskubbe sig". Men hvor er det så lige den forskubbe sig hen, hvis ikke det er bag øjet? Naturligvis er det bag øjet, det er bare ikke 180 grader den flytter sig, men som jeg skrev, uden for det område man kan se, eller få fat i. Det kan feks være bag øjenlåget (altså op af)


Kommentér på:
kontaktlinser på min lillebror.

Annonce