{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.379 visninger | Oprettet:

Løbe råd? {{forumTopicSubject}}

Hej baboom...
Jeg er begyndt på at løbe træne, har aldrig dyrket det vilde motion... Jeg ville starte roligt ud og downloadede en begynder app fra 0-5 km (5k runner) hvor det er skiftevis gå og løbe... Jeg har løbet 5 gange nu, Men jeg får ondt i mine skinneben, mit spørgsmål er hvor meget af det der er almindelig ømhed ved opstart? Da jeg er bange for at ende med skinnebenssår betændelse? Nogle som har erfaringer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løbe råd?
  • Ano n
    Ano n Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 234
    #1   4. jun 2014 Lyt til din krop. Du kan ende med mange forskellige skader, hvis du presser den for meget i starten. Så starter ud med at "power-walke" nogle lange ture.

• #3   4. jun 2014 Dine sko kan betyde rigtig meget for dig og dine led. Er du eventuelt overvægtig, kan det tage lang tid før dine led og knogle begynder at bygge sig stærkere og dermed også vil kunne modstå de hårde stød.

Som de andre siger, er det bedste du kan gøre, at lytte til din krop. Skader er måske ikke noget du ser så hårdt på, før du har haft en skade, men når den kommer, fortryder du det inderligt! smiley

Et godt råd, vil være at starte med nogle sko, som passer til dig. Der er forskellige sko, som er beregnet til forskellige typer mennesker.. Nogle sko buer ind ad, andre buer ud ad. Ta ned til en dygtig sportsbutik. De fleste vil kunne måle og bestemme hvilke sko der vil passe bedst til dig.

Dertil kommer træningen.. Opvarmning er en rigtig god idé. Som nybegynder, vil jeg anbefale du bruger mindst 20 minutter på din opvarmning, og sørg for at få varmet rigtig godt op, der hvor du kan mærke dine smerter.. Hvis smerterne kommer hurtigere og hurtigere, så tag en pause fra dit løb et par uger, måske mere. Dermed undgår du at belaste dine led yderligere.

Pøjpøj med det smiley

• Anders T
    Anders T Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 473
    #4   6. jun 2014 ordentlige sko og meget MEGET langsom opstart...

3 km i meget langsomt tempo de første 1-2 uger hvis du løber hver 3 dag...derefter kan du enten øge til 4 km eller sætte en smule mere tempo men ikke øge for meget, løb et par uger eller 3 til med 4 km....deretter forsætter du på 4 km men øger tempoet en smule.....2-3 uger efter kan du igen øge lidt men mantraet, små forøgelser og tag den med ro. Når du er nået til at løbe 5 km i godt march tempo kan du lege lidt med at variere, f.eks. løbe 7 km én dag i langsommere tempo for at mæke hvordan dine ben reagerer på distancen

• Kasper  H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 27
    #5   8. jun 2014 Så snart det gør ondt, skal du stoppe op og tænke hvorfor kroppen giver dig disse signaler.. Det er fordi du ikke er klar til, at gå så hurtig til værks. Husk, at holde en hviledag også kaldet restitution.

En ting er sikkert, og det er at hvis du fortsætte sådan vil ham der løber en gang i ugen overhale dig snarest.

Alternativ er, at du løber i skoven hvor asfalten bliver udskiftet til skovbund. Skinnebenbetændelse er noget lort og specielt ved så korte løb som du skriver.

" behandling af skinnebensbetændelse "
    1. Smør din skinneben ind i tigerbalsam "
    2. Rul husholdningsfilm om dit skinneben
    3. Find et par varme lange sokker og tag disse på.
    4. Find en kompakt pude og placer dine ben, med fødderne på puden så din fødder er hævet over din overkrop.
    5. Sov i denne stilling hele natten.
    6. Betændelsen vil komme ned i maveregionen og bliver opløst der.

Kommentér på:
Løbe råd?

Annonce