{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.545 visninger | Oprettet:

Efter træning spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

Jeg er begyndt at træne tirsdag og torsdag.
(Det er der der er hold som jeg gider.)
Og det er osse pisse godt, men efter træningen er jeg mega smadret. Og 2 - 3 dage efter gør ca alle mine muskler ondt..

Findes der noget der får min krop til at restituere hurtigere?

Jeg er lige gået i gang med et længere koldt/køligt bad efter træningen. Lige som de gør i NFL og sådan. Men syntes ikke jeg kan mærke forskel. Mine muskler gør stadig ondt..

Er jeg blevet for gammel eller må jeg bare bide smerten i mig og vente til weekenden med at blive frisk inden tirsdag igen.

Og kan da lige tilføje at det er Kickboksning jeg går til hvis det skulle ha nogen forskel for svaret..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Efter træning spørgsmål.
  • #1   14. okt 2009 Du må bare bide smerten i dig. Det er kun i starten, du bliver så øm. Ellers så køb noget Kreatin. Det hjælper musklerne til at restituere hurtigere.

• #2   14. okt 2009 Du kan muligvis forebygge ømme muskler, ved at strække ud efter du har trænet

Og er du stadig øm på 2. dagen, så flyt træningen en dags tid.

• #3   14. okt 2009 Det er kun indtil du vænner kroppen til den fysiske udfoldelse.

Det samme sker hvis man har en kort træningspause, så kan man også godt blive meget øm, når man så presser kroppen igen.
    Det er helt normalt

• #4   14. okt 2009 Og nyd da ømheden smiley Det er et tegn på man stadig er i live smiley plus at det er resultatet af en effektiv træning

• #5   14. okt 2009 Jeg kan ikke flytte træningen en dag. for der er kun træning tirsdag og torsdag.
    Det er noget der hedder Kick'n'Burn. Træningen uden nærkontakt..

Men så¨vil jeg da "nyde" min smerte. Og håbe at min krop snart vænner sig til at jeg er begyndt at træne igen..

• #6   14. okt 2009 bare strække ud efter du har trænet, det hjælper på det mælkesyre der kommer i kroppen..

• #7   14. okt 2009 Udstrækning hjælper ikke, andet end at løsne evt. spændinger i kroppen.. Tror bare du må mærke at du overhovedet HAR muskler og så vente.. Dine muskler vænner sig også hurtigere til det hvis du laver lidt styrketræning hjemme eller løber en tur de dage du ikke er til træning..

• S N
    S N Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 35
    #8   14. okt 2009 Udstrækninger jeg hjælper ikke, haha nu må jeg le! Det hjælper da alt i hele verden, men nogle muskler er bare lidt svære at strække ud?

• Henriette B
    Henriette B Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Svar: 3
    #9   14. okt 2009 Det er gode tegn, når dine muskler er ømme efter træningen. Det betyder at du river musklerne over - når de er ømme er det fordi de er ved at hele igen og derfor kan være en smule "betændte" inden under huden. Men det betyder blot at dine muskler heler og bliver større end før! Forskning viser, at udstrækning kun hjælper nogle - det er genetisk bestemt! Men du kan ikke komme helt uden om smerten! Så se det som en positiv ting - at det i længden er sundt for din krop! Det er dog meget vigigt at du ikke træner, hvis dine muskler stadig er alt for ømme - så gør du mere skade end gavn! Så må du springe træningen over og så i stedet for løbe en lang tur i roligt tempo!

Men held og lykke!

• S N
    S N Tilmeldt:
    jul 2008

#10   14. okt 2009 Det forskningsresultat ville da være ret interessant at se... Kan virkelig ikke forestille mig at det ikke gavner bare på en eller anden måde at strække ud?! Seriøst river man musklerne over? Lyder som en bøhmand umiddelbart :-S Hvorfor får man så ikke ondt hvis formen er der?

• Henriette B
    Henriette B Tilmeldt:
    jul 2008

#11   14. okt 2009 Søren, nu ved jeg ikke hvad din beskæftigelse er siden du siger mig imod - men kan fortælle at jeg forstand på, hvad jeg udtaler mig om - ellers ville jeg holde min k.. da man ikke skal svare på et ?, hvis man kun antager noget, da det ikke hjælper personen med ?. Forskningen viser at udstrækning er en gammel skik og altså ikke holder i virkeligheden - det virker psykisk! MEN, man mener, at det dog har virkning på nogle.. Så ergo er det op til hver individuel at se, hvad der virker! Og ja, når man f.eks. styrketræner, så presser du musklerne så meget, at der sker nogle små overrivninger, som så gør, at musklerne kun vokser/heler sig større og stærkere. Det er også derfor at man ikke "bare" kan træne med samme vægt, hvis man ønsker muskelvækst, da man så kun vedligeholder formen og derfor ikke mærker smerten! Man skal hele tiden putte mere på sit program af den ene eller anden form. Eks. forskellige øvelser og forskellig vægt!

Mvh. Henriette

• S N
    S N Tilmeldt:
    jul 2008

#12   14. okt 2009 Intet med kroppen at gøre, men lidt sund fornuft? Vil sagtens acceptere at det kan være det ikke hjælper, sagde bare det kunne være rart at vide hvorfor det så hjælper på nogle? Okay overrivninger lyder altså bare super brutalt! Er det ikke mere at man "ødelægger" muskelvæv (har haft en mavemuskel skåret over, det gør ........ ondt!) Er helt med på at der jo nok er en grund til man har ondt, men bliver fibrene virkelig revet hårdt og brutalt over? Og hvis du er så klog som du siger, så kan du vel også verificere om ømhed ikke har noget med ivrighed at gøre? At man går for hurtigt frem? Altså jeg kan fx godt løbe en tur og få sygt ondt i lægmusklerne hvis jeg ikke har løbet et stykke tid, men har jeg løbet et par gange så er der ikke noget selvom jeg løber distancen hurtigere og hurtigere... Altså forstå mig nu ret, jeg er bare interesseret!

• Henriette B
    Henriette B Tilmeldt:
    jul 2008

#13   14. okt 2009 Hvis du ikke har løbet et stk. tid, skal du også helst have ondt i lårballerne, ellers har du ikke ydet nok! Selvf. skal man ikke være sengeliggende efterflgn. Stadig med sund fornuft! Det der sker er overrivning af nogle små kar, som fører til musklerne. Altså får man en større muskelmasse. Forstå mig ret, man skal træne fornuftigt, men vil man opnå fremskridt, kan man ikke undgå en smule smerte. Ellers holder man som før nævnt kun sin form ved lige. Der er selvf. også forskel på ømheden i benene. Det skal ikke være som ved en fiberspr. fordi man har sparket pludselig ud og lavet ekstraordinære bevægelser. Går ud fra at du varmer op og ikke bare sprinter af sted. Det er vigigt at man varmer "kredsløbet" op, inden man går igang med intervalløb og lign. Ellers kan man sagtens ende med en forkert "øm" følelse alla sure opstød, sidestik osv. Men som du skriver det, lyder det blot som om at du har holdt en løbepause og derfor fik ondt i benene, da du satte dem på arbejde igen!

God træning ;o)

• #15   15. okt 2009 Du kan starte med at optage nogle proteiner og kulhydrater lige efter træning.
    Max 30 min. Æd en dåse tun og en moden banan ude i omklædningsrummet?

Ellers køb noget protein pulver, og lav en shake.

Det burde hjælpe en hel del, men ellers er det tilvænning som de andre siger - Hvis du fortsæt træner de 2 gange i ugen, så burde det være meget bedre om 1 måned.

• #16   15. okt 2009 Udstrækning hjælper ikke på at mindske DOMS (delayed onset muscle soreness)!!!

Jo bedre form du er i, jo hurtigere er kroppen også til at restituere.
    Du nævner selv noget godt med et koldt bad efter træning, men derefter skal du have et varmt vand. de skifte laver du 3-4 gange (2 min koldt, 3 min varmt). det sætter gang i dit blodomløb, og er med til at give din krop den bedste restitution.

Kommentér på:
Efter træning spørgsmål.

Annonce