Reklame for et gratis strategispil! {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg er netop begyndt på at spille et rigtigt sjov strategispil på nettet, der hedder Travian. Det er skide skægt og koster ikke noget, Det er en kombination af civilization, settlers og så strategispil. Man spiller en af tre stammer (gallere, germaner eller romer). Som en del af spillet skal man opbygge sin startby og sine omkringliggende landområder således at man får resourcer til at starte hære, for derefter at udforske andre områder og tampe sine naboer. Det hele spilles i realtime (man producerer x antal resourcer på en time).
Jeg er gammel wargamer og synes sådan noget er sjovt. Jeg vidste bare ikke at sådan noget fandtes!
Hvis I får lyst til at prøve, så kan I kopiere nedenstående link ind i jeres browser.
http://www.travian.dk/?uc=dk1_9906
Hvis der er nogen der kender andre spil af samme slags hører jeg gerne fra jer.
Hilsen
Jesper
jun 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 43 Svar: 265
jan 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Er der nogen der kender andre lignende spil?
jun 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 43 Svar: 265
jan 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Der er et par stykker, som har skrevet il mig for at få et par gode råd til spillet. Istedet for at skrive det samme hver gang, så kommer de lige her til alle der har lyst.
Du skal være lidt tålmodig i starten af spillet og bruge lidt tid på at opbygge din by. I starten skal du koncentrere dig om to ting: dit gemmested og dine resourcer. Du skal bruge lidt tid og resourcer på at bygge dit gemmested op. Det beskytter dig mod plyndring fra dine naboer. Min erfaring er, at hvis folk plyndrer ens landsby men ingenting får med hjem, så holder de hurtigt op. Dit gemmested kan opgraderes og ved trin 10 kan du gemme 2000 af hver ressource. Så hvis du har opbygget dit gemmested får kan folk ikke plyndre dig for dine resourcer. Du skal dog være obs på at hvis germanere plyndrer, så gælder ens gemmesteder kun med 2/3 styrke.
Desuden skal du opgradere din resourcefelter i starten. En god hjælp er desuden at gå ind på Travian plus (venstre side af skærmen) og bruge nogle af dine 35 guld på at få dine resourcefelter til at producere 25% mere. Det holder en uge, så brug denne tid på at opgradere dine resourcefelter.
Når dine resourcefelter er oppe på en vis størrelse skal du begynde at bygge andre bygninger og hære. Men vent lidt med det i starten.
Held og lykke derinde.
Hilsen
Jesper
Reklame for et gratis strategispil!