{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
252 visninger | Oprettet:

Hvilket land? {{forumTopicSubject}}

Hvad er jeres største ønske land at rejse til?

Mit er Japan - med en stolt kultur, renlighed, orden. styring. Jeg kunne godt tænke mig at komme ud i distrikter og ikke storbyer. Som jeg der har rejst flere steder i Mellemøsten, ved at man altid får den ægte "varer" i baglandet.

Det er ikke billigt, hvis man vil gå rundt i distrikterne. Så kan en tur let koste omkring 15.000 kr.

Men for mig er det et spændende land.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket land?
  • #1   29. apr 2022 Polysl hvis jeg var 20 -25.år unger og frisk var jeg taget til Sverige - Norge eller Findland og bygget mig en bjælkehytte og boet der resten af mit liv og selvom jeg bor i byen tænker jeg i natur - fred og ro samt leve fra hånd til mund - men nu er jeg gammel og kedelig - slap og slatten.

  • #2   29. apr 2022 Sjovt du siger det, tænkte nemlig også på japan.
    Der er flot natur når du ikke lige er i storbyerne.
    Japan har en spændene historie, jeg gerne vil gå mere i dybden med hvis jeg var der.
    Lækker mad, omend jeg ikke kan spise med pinde smiley .
    Og jeg kunne sagtens finde på mere smiley


  • CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 62
    #3   30. apr 2022 For nogle år siden var jeg på en tur til Sydkorea ifm. arbejde, og det var et virkeligt spændende land at besøge. Et land som er rig på traditioner, men samtidigt super moderne. Jeg prøvede bl.a. deres lyntog som kører over 300 km/t. Desværre havde jeg ikke meget tid til at opleve landet, da det var arbejdet der kom i første række på den tur, så jeg har siden da tænkt på at opleve landet som turist.

    Andre lande jeg gerne vil besøge er Japan, New Zealand, Australien og Schweiz. Der er også veje og baner som jeg rigtigt gerne vil prøve at køre, eks. Stelvio passet, Nurburgring og Spa-Francorchamps.


  • #4   30. apr 2022 Jeg kan huske tilbage til 1972 hvor Interrail netop blev lanceret, en Søndag hvor det regnede, så jeg pakkede min Orange kæmpe rygsæk og tog ind på banegården og købte en Interrail billet. Hvor jeg endte i Nordafrika, hvor der dengang ikke gik tog videre ud i ørkenen - og hvis der var nogle så ville min billet ikke gælde da det er udenfor Europa. Man kan stadig købe en Interrail billet.

    En spændende rejse rundt i lande, hvor man var fri for reservationer, i flere tilfælde samlede man sig i grupper med andre Interrailere af ren sikkerhed hvis man lige sover i det fri i soveposen.

    Jeg kan huske da jeg sent om aftenen kom til <Nordafrika og ind på et ydmygt sted som kostede 12 kr pr. nat. blev vækket og fik et stort krus kaffe og et stort stykke sandkage - nøj hvor smagte det godt.

    På det tidspunkt før Interrail var jeg kun vant til at se Tyskland så oplevelsen på egen hånd at opleve så meget igennem lande - det er noget folks skulle prøve. I dag er jeg for gammel til at gide det. Men dengang var jeg vist 15 år.


Kommentér på:
Hvilket land?

Annonce