Skal snart til Prag, hvad skal man se? {{forumTopicSubject}}
Hey Baboom.
Min skønne kæreste og jeg kør en uge til prag her i uge 30.
Dertil kunne vi godt tænke os at vide hvad der er godt at se, og hvad der bare er virkelig spild af tid selvom man skulle tro noget andet.
Det vi har indtil videre er : Det gule marked, en 6 etages skobutik og et ølmusseum.
Vi har tænkt på at gå en tur i den "gamle" bydel, men det er jo nok også et vidt begreb.
Og hvordan er priserne med mad, benzin osv. dernede?
Og sidst men ikke mindst gode råd til køreturen? Vi regner med at køre fra DK omkring 23-24 tiden, og så lige holde ind og købe lidt drikkevare ved græsen.
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 4.911
http://www.prag.dk/teater-laterna-magica
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 4.911
(link fjernet)
feb 2009
Følger: 1 Svar: 531
husk det ikke er nok bare at holde stille - ud og gå et par gange rundt om bilen.
hvis du kan så er power nap på 15 - 25 minutter en super ting - men det er ikke alle det virker for.
Kør ikke hurtiger end du må og lad være med at køre hurtigere end du plejer/må herhjemme selvom det er tilladt at fyre den af i tyskland.
vær obs på at slå videre stilling fra på jeres telefoner da det ellers kan give en lille overraskelse når næste regning kommer.
der er sikkert mere...
god tur
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 68
Ellers god tur lyder hyggeligt.
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 86 Svar: 665
http://www.kabaret.cz/
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 86 Svar: 665
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 124 Svar: 707
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 17 Fotoprofiler: 1 Emner: 29 Svar: 1.797
Metroen er super let at bruge, vi havde dog ikke lige tænkt på at have koruna med til det, så vi måtte lige få fundet ud af at skaffe nogen. Der er mange flotte bygninger og kirker (blandt andet det astronomiske ur) fra omkring centrum og til karlsbroen - en nem gå tur, især nu hvor det ikke er vinter.
Benzin var ikke synderligt billigt, men mad priser var meget rimelige.
Turen tog os ca. 10 timer her fra Århus af, som jeg husker det. Måske lidt mere, men vi kørte også meget økonomisk med ca. 110-115 km hele vejen, da bilen lå bedst der.
Skal snart til Prag, hvad skal man se?