{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.082 visninger | Oprettet:

Skal snart til Prag, hvad skal man se? {{forumTopicSubject}}

Hey Baboom.

Min skønne kæreste og jeg kør en uge til prag her i uge 30.

Dertil kunne vi godt tænke os at vide hvad der er godt at se, og hvad der bare er virkelig spild af tid selvom man skulle tro noget andet.

Det vi har indtil videre er : Det gule marked, en 6 etages skobutik og et ølmusseum.

Vi har tænkt på at gå en tur i den "gamle" bydel, men det er jo nok også et vidt begreb.

Og hvordan er priserne med mad, benzin osv. dernede?

Og sidst men ikke mindst gode råd til køreturen? Vi regner med at køre fra DK omkring 23-24 tiden, og så lige holde ind og købe lidt drikkevare ved græsen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal snart til Prag, hvad skal man se?
  • #1   28. jun 2014 Laterna magica er ret fedt.

http://www.prag.dk/teater-laterna-magica

• #2   28. jun 2014 Den her kirkegård er også ret blæret, fordi den er så speciel. Der er så mange lag af døde folk, at gravstenene skråner fordi der var så mange der krydsede af for nogle århundreder siden..

(link fjernet)

• Cantarel's Skygge
    Cantarel's Skygge Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Svar: 531
    #3   28. jun 2014 sørg for at sove inden du skal bag rattet og hold pause lidt før du bliver træt i hoved af at køre.
    husk det ikke er nok bare at holde stille - ud og gå et par gange rundt om bilen.
    hvis du kan så er power nap på 15 - 25 minutter en super ting - men det er ikke alle det virker for.
    Kør ikke hurtiger end du må og lad være med at køre hurtigere end du plejer/må herhjemme selvom det er tilladt at fyre den af i tyskland.
    vær obs på at slå videre stilling fra på jeres telefoner da det ellers kan give en lille overraskelse når næste regning kommer.

der er sikkert mere...

god tur smiley

• #4   28. jun 2014 Nu har jeg ikke lige Iphone men kender en der har og han fik sig en grim oplevelse da han kom hjem fordi alle hans apps havde opdateret og det blev så lige en regning på 13.000. kender ikke lige forholdende for hans mobil selskab men det viser bare at man nok lige skal tjekke inden man køre.

Ellers god tur lyder hyggeligt.

• #6   29. jun 2014 Glem nu ikke den go'e gamle :

http://www.kabaret.cz/

• #7   29. jun 2014 Koncentrationslejren Theresienstadt som ligger 45 min væk fra prag er bestemt også værd at se på

• #8   1. jul 2014 Jeg takker for svarende, vi regner med at skiftes til at køre i et par timer af gangen, så det burde ikke blive noget problem smiley

• #9   7. jul 2014 Vi var der i februar i forbindelse med noget arrangement, hvor vi dog lige fik en eftermiddag i Prag.
    Metroen er super let at bruge, vi havde dog ikke lige tænkt på at have koruna med til det, så vi måtte lige få fundet ud af at skaffe nogen. Der er mange flotte bygninger og kirker (blandt andet det astronomiske ur) fra omkring centrum og til karlsbroen - en nem gå tur, især nu hvor det ikke er vinter.

Benzin var ikke synderligt billigt, men mad priser var meget rimelige.

Turen tog os ca. 10 timer her fra Århus af, som jeg husker det. Måske lidt mere, men vi kørte også meget økonomisk med ca. 110-115 km hele vejen, da bilen lå bedst der.

Kommentér på:
Skal snart til Prag, hvad skal man se?

Annonce