{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.742 visninger | Oprettet:

Thailand i 4 uger, hvad skal man have med? :) {{forumTopicSubject}}

Skal til Thailand 4 uger i sommerferien, sammen med min kæreste og hans familie.Er virkelig meget i tvivl om hvad pokker jeg skal pakke med.

Vi skal ikke bo på hotel, men i eget hus (hvordan forholdende præcis er, ved jeg ikke helt).

Har ikke rigtig været ude at rejse før, og slet ikke i så lang tid.

Så hjælp, alt i nu kan komme i tanke om i vil tage med, og gerne hvor meget smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Thailand i 4 uger, hvad skal man have med? :)
  • Christian A
    Christian A Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 280
    #1   8. maj 2013 En tandbørste og tandpasta , 2 sæt tøj , og i skal være der 4 uger, hmm og så 20-25000kr , så skal du nok have det godt dernede!
    køb hvad du ellers har brug for dernede! smiley


  • Ducky
    Ducky Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 83
    #3   8. maj 2013 Tøjet du køber dernede krymper somregel fordi det er noget lorte kvalitet smiley
    Men de sælger ''mærkevare'' som selvfølgelig er fake (det er jo thailand, haha)

    Der hvor jeg var, der var der op til 2-3 apoteker på hver dage (gaderne var 150 meter) så hvis du skulle få dårlig mave så har de døgnåben smiley

    Men ting som skraber (hvis du skal fjerne din behåring) det kan du købe i en 7eleven. Du kan købe rigtig meget i en 7eleven dernede lige fra deodoranter, mad toast og meget andet.


    25.000 til 28 dage? så skal man have et højt forbrug hvis pengene ikke også skal inkludere hotellet

    Gang beløbet med ca 5, så får du 125.000 baht.
    Og du ville kunne leve for 1000 baht om dagen (når hotel er dækket ind) uden problemer men der er selvfølgelig ikke inkluderet bådture og meget andet som gør ferien til en fed ferie.

    så 125.000 divideret med 28 = 4464 baht om dagen. Det skal sku nok blive en fed ferie hvis du medbringer så meget smiley


  • Ducky
    Ducky Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 83
    #5   8. maj 2013 Jeg havde t-shirt, lange bukser, sokker, parfume og bokseshorts med, og selvfølgelig ting som bælte, tandpasta, shampoo, tandbørste, pas, kamera..... you name it.

  • #7   8. maj 2013 Vi skal til en mindre landsby ca 300 km nordøst for Bangkok (kan ikke lige stave til byens navn). Med hensyn til penge skal vi ikke have så meget med, da mad og diverse udflugter bliver betalt af svigerfamilien smiley men tak for alle de gode ting indtil videre - kom gerne med flere smiley

  • Ducky
    Ducky Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 83
    #8   8. maj 2013 Uha, væk fra al den turist halløj. Bliver da lækkert hvis i skal ud i det rigtige og smukke Thailand smiley

  • #9   8. maj 2013 Enig med Ducky.. Så får man set det Rigtige Thailand, men også den langt mere fattige del.

    Husk at smage på Sang Som rom smiley


  • Ducky
    Ducky Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 83
    #10   8. maj 2013 Cartona

    Da hellere det grønne og naturrige Thailand fremfor Patong Beach, Pattaya osv..


  • #11   8. maj 2013 Kunne ikke være mere enig! Og man får langt mere ud af en tur oppe i det nordlige - hvis man er mere til naturen smiley


  • Ducky
    Ducky Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 83
    #12   8. maj 2013 Man skal alligevel passe lidt på. Burma vil jeg ikke til smiley

  • #13   9. maj 2013 Det er rigtigt, meen, man kan komme langt nordøst på for 300km, uden at ramme Burma smiley

  • #14   9. maj 2013 Og Burma ligger Vest på, men man skal heller ikke for langt mod øst, for at ramme Cambodja smiley


  • #15   9. maj 2013 Her skal vi til: Amphoe Nang Rong, Buriram smiley ved ikke om nogen af jer kender det?


  • #16   9. maj 2013 Er der nogen steder man bare SKAL se når man er dernede? Vi skal ind til Bangkok, og Pattaya. Ud og ride på elefanter og bøfler. Min kæreste skal ned og være munk, så den festlighed deltager vi også i smiley Vi har bil dernede, ved dog ikke om det har noget at sige i forhold til det man kan nå og se.

  • Ducky
    Ducky Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 83
    #17   9. maj 2013 Hus at det koster penge at køre på motorveje dernede smiley
    Men der kommer betalingsbumme dernede som i skal igennem, og det plejer ikke at koste særlig meget smiley

    Bil er super, for uden bil så kunne i ikke køre på motorvej.


  • Christian A
    Christian A Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 280
    #18   10. maj 2013 Ducky der er noget der hedder en taxi eller en tuktuk! smiley

  • #19   11. maj 2013 Munk....... Tjo selvfølgelig skal han da det... Hvem ville ikke gerne det smiley

    Drop pattaya ( med mindre munken skal have noget ladyboy eller børne sex ;-))

    Bangkok og området nord er super ( og uden klamme sex turister... Næsten)

    Selv om alt er billigt, er det let at bruge 400,-/dg på andet end mad. Meget let smiley


  • Ducky
    Ducky Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 83
    #20   11. maj 2013 Christian

    Hvis du tager en taxa fra Bangkok lufthavn og til........ ja et andet sted i Bangkok, så vil der altid blive fortalt at der skal betales for at køre på motorvejen, og at man i dette tilfælde selv må punge de penge ud.. Så uanset hvad så punger du selv ud for at køre på motorvej med taxa. Medmindre det er i bus selvfølgelig.


  • Christian A
    Christian A Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 280
    #21   11. maj 2013 Det er vel fair nok man skal betale for at køre der smiley


  • #22   12. maj 2013 Min kæreste gider heller ikke til Pattaya, men det er ikke os der har bestemt det..

Kommentér på:
Thailand i 4 uger, hvad skal man have med? :)

Annonce