{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan man rejse på kontanthjælp
  • #2   15. jun 2011 Det eneste jeg ved er at man ikke må. Min mor skulle til bornholm og pga det skulle hun igenne, sverige. Selv det skulle hun sige til kommunen og få lov til.

Kunne forstille mig at de fratager dig din kontanthjælp hvis de finder ud af det. Men er ikke sikker

• the n
    the n Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 19 Svar: 49
    #3   15. jun 2011 så kommer du ikke langt smiley Tror som sådan ikke at der sker noget. Det er jo en ydelse kommunen giver. Dog skal du nok møde op til deres vældig fantastiske jobsøgningskurser.. så arranger din ferie udenom dem smiley

• #4   15. jun 2011 men kig i linket som lolwut har sat ind. Eftersom det er det samme du spørger om der og får svar smiley smiley

• the n
    the n Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 19 Svar: 49
    #5   15. jun 2011 okay.. så tog jeg nok fejl.. sorry folkens

• #6   15. jun 2011 det hva der ka ske smiley

• #7   15. jun 2011 Kan se i det link der er oplyst til, at der står noget om ferie, og du har ikke krav på ferie når man er på kontanthjælp.

• #8   15. jun 2011 "Hvad sker der vis man rejser på kontanthjælp"

Så er man da som udgangspunkt en klaphat

I mit lille hoved skal man før man kan rejse have SPARET OP og ikke som mange fejlagtigt gør låne til ferien, hvilket man vel kan sige du gør på kontanthjælp.

• #9   15. jun 2011 det kan jo være han evt købte ferien da han havde arbejde eller måske er blevet inviteret af familie osv. men det kan godt lade sig gøre ring til din sagsbehandler. det er det eneste du kan gøre. du kan selvfølgeligt osse bare tage chancen men det ville jeg ik anbefale

• #10   15. jun 2011 Hvis jeg var på kontakt hjælp, tror jeg også jeg havde valgt at bruge min tid på noget andet end at rejse!

• #11   15. jun 2011 man må godt rejse når man er på kontanthjælp. man ska bare huske at melde det. og så mener jeg at de trækker i ens kontanthjælp, da man ikke står til rådighed på arbejdsmarkedet

• #12   15. jun 2011 Kasper j, korrekt!

• #13   15. jun 2011 på kontant hjælp må du ikke rejse. Du er som kontant hjælp´s modtagere i Danmark forpligtede til at stå til rådighed for det danske arbejdsmarkede.

Hvis du rejser og bliver stoppet, så stopper din kontant hjælp fra den dag du rejste ud, (skat kan tjekke bank oplysninger m.m)

Du kan melde du holder ferie i f.eks uge 32. Og så vil du ikke blive lønnet for. Ganske ligesom et alm. arbejde. Du bliver jo betalt af staten for at være til rådighed.

Jeg ved at der mange steder i ferie perioderne er sat ekstra ind for netop at fange disse snydere. De koster jo den danske stats en del penge. Her er der især ting på folk der rejser f.eks til deres hjemland i 3mrd, og imens modtager "løn"

Det er jo osse helt fair man ikke bare kan rejse for "DK´pengepung"

• #14   15. jun 2011 ja det er da helt fair ingen tvivl om det. det jo kun meningen man ska ha det fordi man er på røven. det ska jo ik være en decideret forsørgelse

• #15   15. jun 2011 troll .

Lige præcis endelig en anden der også har fattet det, det er jo kun fordi man på godt dansk er på røven og intet har, nogle tror kraftedeme der skal være råd til ny mobil, bærbar og bil hvert halve år.

• #16   15. jun 2011 Du må gerne rejse på kontanthjælp, men du skal ha' været aktiv i 6 måneder mener jeg.
    Desuden, så kan du bare melde dig "syg" på jobbet i en uges tid eller hvor lang tid du skal på ferie, og så er det bare det smiley

• #17   15. jun 2011 6 eller 11 måneder, kan ikke rigtigt huske det. *

• K V
    K V Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 298
    #18   15. jun 2011 (link fjernet)

"Ferie

Du kan ikke holde ferie, når du modtager kontanthjælp. Du skal stå til rådighed, så du med dags varsel kan tiltræde et job eller modtage et tilbud om aktivering. Der er dog mulighed for, at du kan opholde dig andre steder i Danmark end på din bopæl, når det er klart aftalt, hvor kommunen kan kontakte dig, og du kan tiltræde med dags varsel.
    Aktiveringstilbud

Hvis du er i et aktiveringstilbud og har været det uafbrudt i mindst 12 mdr., så har du ret til at holde en måned fri med udbetalt kontanthjælp. Er du i jobtræning efter aktivlovens regler, gælder ferieloven. I begge tilfælde skal ferien aftales med kommunen i god tid."

(link fjernet)

• #19   15. jun 2011 Man kan godt rejse når man er på kontant hjælp!!
    Har en kammerat som var en uge i egypten, han meddelte det bare på jobcenteret, og så trak de ham i kontanthjælp for en uge..

Ved godt der er love, og regelsæt som er gældende i hele landet -
    men tror der er lidt "forskel" på hvordan de tager det i de forskellige kommuner..

• Ivalo S
    Ivalo S Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 38
    #20   16. jun 2011 For et halvt år sden var jeg 3 uger på ferie, mens jeg fik kontanthjælp. Havde slet ikke tænkt over at jeg skulle sige det. Ups..

• #21   19. jun 2011 Ja jeg har bare sagt til dem at de bare kan stoppe min hjælp for jeg gider ikke deres cirkus mere for de tro at de kan bestemme over en og det gider jeg bare ikke...

• #22   30. jun 2011 Jeg har fudet ud af at hvis du har været på kontathjælp i over 1 år så får du 5 ugers ferie hvor du kan (hvis du spørger om lov) få lov til at tage til udlandet i de 5 uger smiley for du har ferie og skal derved IKKE stå til rådighed for arbejdsmarkede smiley

Kommentér på:
Kan man rejse på kontanthjælp

Annonce