Politiet nægter at gøre noget ved romalejr! {{forumTopicSubject}}
https://www.bt.dk/krimi/politiet-vil-ikke-rydde-romalejr-nu-maa-private-vagter-gaa-i-aktion
Politiet fejler her.
De véd udmærket godt at der ikke er tale om hjemløse, men omrejsende plattenslagere, hvor de fleste stjæler med arme og ben.
Hver eneste sommer kommer de, slår lejr rundt omkring i parker, og er meget aggressive hvis man kommer lidt for tæt på.
Politiet advarer endda mod dem, når disse sigøjnere forsøger sig med deres tricks for at stjæle ting, lægge asfalt m.v.
Når der så, som i overstående tilfælde, er tale om beboere som direkte føler sig truet, fx. ved at disse romaer som forsøger indbrud via altaner eller andet, så har politiet en pligt til at få det stoppet.
Det er muligt at politiet ikke vil indrømme at de ikke har ressourcerne, for deres argument holder ikke!
Hvad mener I der bør gøres?
feb 2017
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 233
1: en ulovlig lejr, som er kommunens sag
2: forsøg på indbrud og trusler, som er politiets sag
1: kommunen skal tage sit ansvar alvorlig og klare deres del af denne sag.
2: politiet skal selvfølgelig efterforske anmeldelser, i det omfang der er muligheder for efterforskning.
Længere er den historie vel ikke - eller hvad?
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 456 Svar: 10.051
feb 2017
Hvis de kommer fra EU-lande, så skal de ikke have opholdstilladelse. De kan frit opholde sig i DK indtil 3 måneder.
Hvis de vil blive her længere skal de blot søge et opholdsbevis, og det er sædvanligvis blot en formalitet.
Det er bagsiden af den humanitære indstilling til den frie bevægelighed i EU.
Københavns kommune har - som beskrevet i artiklen - gjort det lovligt for hjemløse at overnatte i parken, så der er intet umiddelbart ulovligt i det beskrevne forhold.
Derfor nægter politiet også at rydde lejren.
Måske skal politikerne i både kommuner, regioner og i staten tage nogle anderledes briller på, når de lovgiver.
Et formål, som det beskrevne, hvor hjemløse får lov til at overnatte i parken, lyder jo både humanitært og fornuftigt.
MEN - alt kan udnyttes, og alt bliver udnyttet. Og det her er én af bagsider ved, at man ikke får tænkt sig rigtigt godt om, når man forsøger at lovgive for at hjælpe en gruppe af svage borgere.
Pludselig udnytter andre grupper mulighederne, og så står man med et problem, som ingen rigtigt havde forudset.
Og lovlydige borgere i nærheden bliver igen de store tabere, når de møder en hverdag, som indeholder forskellige former for utryghed osv.
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 87 Emner: 526 Svar: 3.946
Pludselig udnytter andre grupper mulighederne, og så står man med et problem, som ingen rigtigt havde forudset. jvf. Peter
Det kunne politikkerne altså godt have forudset, eftersom det sker hver eneste sommer at disse individer kommer anmassede hertil.
Danske statsborgere som er hjemløse, og som det var tiltænkt at de kunne overnatte i en park, bliver fordrevet af disse sigøjnere.
Jeg har som bekendt lige boet et andet sted i et stykke tid. Her var også en park tæt på som jeg gik tur i, hvor der fx. var cementbunkere, hvor øst -europæere holdt til. De var skræmmende, og der var så fyldt af skrald rundt om at der også var mange rotter som man kunne se pile afsted, efter at ha' rodet i al skraldet.
feb 2017
Du beskriver selv en af kernerne i problemet:
Danske statsborgere som er hjemløse, og som det var tiltænkt at de kunne overnatte i en park, bliver fordrevet af disse sigøjnere.
Man må ifølge EU-lovgivning og diverse traktater ikke i denne sammenhæng gøre forskel på danske statsborgere og statsborgere fra andre EU-lande.
Myndighederne må ikke gå rundt og vække sovende i parken og spørge om deres statsborgerskab, for så at bortvise EU-borgere.
Man har lavet lovet ud fra "et godt hjerte" for at hjælpe nogle hjemløse, og pludselig bliver lovgivningen strukket alt, alt for langt af nogle skruppelløse fjolser.
Man skal selvfølgelig gøre det helt tydeligt, at overnatning ikke må have karakter af en lejr eller anden længere varende foranstaltning.
Disse regler skal være fuldstændig faste og meget "firkantede"/rigide.
Selvfølgelig velvidende at alle disse regler og deres formulering vil blive gjort til genstand for tolkning og udfordret af diverse jurister, som har et helt andet syn på sagen.
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 456 Svar: 10.051
Hvis de vil blive her længere skal de blot søge et opholdsbevis, og det er sædvanligvis blot en formalitet. Jfr Peter P
Ja, det ved jeg faktisk godt, men i daværende skriv var jeg bare lige oppe i det røde felt, og tænkte mig ikke godt nok om, den latterlige regel, EU giver tilladelse til, at de også begår kriminalitet, stjæler med arme og ben og en kæmpe belastning for vores samfund, jeg er aldeles udtryg ved deres tilstedeværelse, de sidder på diverse trapper ned til Metroen, er i S-togene og tigger og fylder godt op.
Jeg er utryg ved at tage alene hjem om aftenen i offentlige transportmidler, sådan har jeg ikke haft det før.
Og rigtigt, der er meget stor forskel på at overnatte på en bænk i en park og så ligefrem slå lejer.
Disse romaer, bliver de tjekket ind med dato for, når de betræder dansk jord, og hvordan tjekker de danske myndigheder, når de 3 måneder er udløbet.
Sådan en problematik er alt for meget EU, efter min mening. Der er desværre meget stor forskel på Øst og Vesteuropa, jeg mener stadig, at Østeuropa skulle være for sig selv.
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 87 Emner: 526 Svar: 3.946
Ikke mindst når politiet tilsidesætter problemet med en dum undskyldning.
Så burde man sammenkalde alle i ejendommen og gøre det sur for disse individer.
Politiet nægter at gøre noget ved romalejr!