Danmark og Grønland; Stop Trump! {{forumTopicSubject}}
https://www.bt.dk/udland/bts-udlandsredaktoer-decideret-uhyggelig-laesning
Den danske/grønlandske regering er nødt til at være fast og med meget tydelige ord, sørge for at Trump forstår at han IKKE kan eller må overtage Grønland.
Det er jo helt skørt!
Trump bruger ordet 'særlig udsending' om den nyudnævnte, på samme vis som Putin kalder krigen mod Ukraine en 'særlig militær operation'!
Vil Trump pludselig også kalde det en 'særlig militær operation', eftersom han ikke har afvist at bruge militæret mod Grønland for at få sin vilje?
Verdens største ø tilhører Danmark og det Grønlandske folk, ingen andre.
https://www.tjekdet.dk/indsigt/derfor-er-donald-trump-saa-opslugt-af-groenland
Trump har tidligere sagt, at når han får Grønland, så skal øen gøres til et skattefrit område for milliardærer, hvor luksus resorter skal bygges, osv. osv.
Den lille lystløgner af en mandsling, med storhedsvanvid som en diktator, og som tilsidesætter alt hvad der hedder demokrati, menneskerettigheder, respekt for suverænitet af et lands grænser, skal stoppes.
Hvad mener I at Danmark skal/bør gøre?
feb 2017
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 228
Jeg tror dog, at han er så presset på forskellige måder, at dette udbrud om Grønland er et forsøg på at flytte fokus fra hans rolle i Epstein-sagen.
Han har ikke leveret på sine valgløfter om lavere forbrugerpriser, fred i Ukraine, osv. Så har er nødt til at komme med en større succes for at kunne vise sine vælgere, at han trods alt kan levere på noget.
Amerikanere i almindelighed har en fuldstændig overbevisning om, at USA er Jordens bedste land, og at alle andre vil gøre næsten alt, for at blive amerikanske statsborgere.
Jeg tror, at de er overbeviste om, at de relativt let kan overbevise grønlænderne om, at de vil få en fantastisk fremtid med rigdom og utrolige muligheder, hvis de bare vil bestemme sig for at blive en del af USA.
Faren er selvfølgelig, at en tilstrækkelig stor del af grønlænderne lader sig lokke af sleske ord og billige løfter.
Det vil ingen kunne forhindre. Og hvis det sker, så vil det jo udadtil være grønlændernes eget valg.
Men det vil også blive grønlændernes svanesang som et eget folk. De vil havne på samme måde som de oprindelige folk i Amerika. Tror jeg
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 88 Emner: 509 Svar: 3.906
Dog tror jeg ikke at han er så presset som han burde være. Tror også at man, ifald der er graverende ting omkring Epstein sagen, vil de forblive skjult, eller kaldet 'fake news' og heksejagt.
Trump bruger alt for meget tid på at 'ophøje' sig selv, og nedgøre alle andre der ved det mindste pip mod ham, får hans vrede at føle. Bare se de bygninger hvor navnet er ændret, de famøse plader under malerier af tidligere præsidenter som bliver nedgjort.
Han opfører sig som en stor baby der VIL ha' sin vilje, koste hvad det vil.
Jeg tror ikke grønlænderne vil sige ja til Trump, men hvis det skete som du skriver, ja så er det ude med grønlænderne, for de vil blive kørt over af en armeret jernslæde.
Danmark og Grønland; Stop Trump!