{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
495 visninger | Oprettet:

Nu må krigen mellem Israel og Hamas stoppe! {{forumTopicSubject}}

https://www.bt.dk/udland/mindst-117-mennesker-blev-draebt-under-noedhjaelpslevering-totalt-uacceptabelt

Det er frygteligt at se den lidelse som palæstinenserne lever under. De har ganske enkelt ingen muligheder for at bevæge sig noget sted hen.

Alt bliver sønderbombet, alle risikerer at blive skudt.

Mere end 30.000 er døde, og så er der alle dem som er lemlæstet, eller døde af sult oveni.

Nødhjælp er svært begrænset, fordi Israel ikke tillader ret meget. Sikkert helst intet, men er nødt til det.

Politikkere, samt andre, bliver ved med deres konstante mantra, 'Israel har lov til at forsvare sig'!

Men hvor var de selvsamme, da Israel blev ved med, på helt ulovlig vis at udvide deres territorie med de ulovlige bosættelser, og med magt fordrive palæstinensere fra deres hjem, og landområder?

Jo da, de fik en pegefinger om at det måtte de ikke, det var ulovligt iflg. alle regler, men ingen gjorde noget effektivt for at stoppe det, så det fortsatte.

Palæstinenserne blev ved med at få indskrænket deres område, boliger, mulighed for at få afgrøde som de havde besiddet i mange år.

Hamas er en terrororganisation, ingen tvivl om det.

Det var så nemt for Hamas at få 'vind i sejlene', grundet den måde som Israel har ageret på i alt for mange år, og få flere tilhængere.

Det var et frygteligt og grusomt angreb der skete d. 7 okt. 2023, men muligvis også eet der kunne have været helt undgået.

Der bør oprettes en to-statsløsning, trods det nok er for sent.

Hvordan ser I konflikten/krigen ?

Skal der være en to-statsløsning?



















Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu må krigen mellem Israel og Hamas stoppe!
  • #1   2. mar En 2-statsløsning holder ikke krige tilbage. Der er noget der er helt galt her, som jeg ser det, hvorfor er der ikke nogen, som hjælper Israel i at bekæmpe Hamas, der er absolut ingen, ingen gang palæstinenserne kunne drømme om at hjælpe, ej heller de palæstinenser, der i DK, de kan kun råbe op om, hvad DK burde gøre. Rejs hjem og hjælp jeres landsmænd.

    Jeg har fuld forståelse for, at Israel har lov til at forsvare sig, det er Hamas, der har startet denne her krig, og de vil blive ved med at starte krige.

    Israel gjorde opmærksom på og anbefalede, at palæstinenserne skulle flygte syd på, det var Hamas, der var målet, de havde fået et valg, palæstinenserne valgte selv at blive.

    Og det sidste vi har hørt om den sidste nødlevering, kan jeg ikke tage stilling til, for der er ingen, som rigtig ved noget, det er kun formodninger, jeg tror ikke på, at Israel skyder løs på kvinder og børn, der står med en madskål fremme, det er jo et kaos af forfærdelige hændelser og nogen bliver også kørt over, det kan ikke være mere rædselsfuldt.

    Men jeg kan ikke forstå, at der ikke er flere lande, der bakker op om at få udryddet Hamas, jo flere der står sammen om at bekæmpe Hamas jo bedre, så længe de er tilstede, uanset hvad der bliver af stater på området, vil der opstå krig.


  • #3   2. mar Det er ubegribeligt at Israel, i egen interesse, ikke standser de satans bosættere så der kan blive fred for Hizbollah ved den nordlige grænse.
    Hvad Gazastriben angår skal Hamas fjernes hvis der skal være en chance for varig fred og det ved resten af verden udemærket.
    Det er virkelig tragisk at så mange civile må lade livet i denne krig, men det er sku også tragisk at venstrefløjen og medierne ensidigt fordømmer Israel når de udemærket ved at Hamas måler sin egen succes i antal døde palæstinensere.
    De bekæmper ikke Israel fra tomme tunneler eller ruiner - nej de bekæmper fortsat Israel bag civile på hospitaler, flygtninge lejre og tilmed fra lastbiler med nødhjælp der er omringet af civile.
    Der er kort og godt ikke en kæft blandt venstrefløjen og medierne der løfter en anklagende finger mod Hamas og det er sku hykleri så det basker !


  • #5   2. mar Godt at Israel fik ram på over 50 sultende børn i går, de ville alle sammen blive til terrorrister som børn typisk bliver til smiley

  • #6   2. mar Jeg glæder mig til den dag medierne retter deres kameraer mod Hamas, men det er nok at forlange for meget af vores venstreorienterede medier smiley

  • #7   2. mar De er pisse farligt alle sammen og bare se hvad han har i hans lomme
    Men godt at Israel fik ram på dem i går

    https://images.csmonitor.com/csm/2012/12/hamaspal.jpg?alias=50p


  • #8   3. mar Hvor er der plads til en løsning, det er skruen uden ende.
    Ingen vil give plads til de mange der gemmer sig bag religionen.

    Men der er mange helte


    profilbillede
  • #9   3. mar Som før nævnt åbner Flygtningenævnet op for at modtage palæstinensiske flygtninge grundet omfattende interne voldsudøvelser i Gazastriben.
    Ingen i hele den arabiske verden vil modtage palæstinensere så hvorfor i alverden skulle Danmark bare fordi de slås indbyrdes ?
    Ud af de palæstinensere der kom til Danmark i 92 og stadig var her i 2019 er 75,5% af dem blevet dømt mindst en gang !
    Hvor er røde halvmåne (røde kors) henne i denne sag og hvorfor har de ikke for længst forlangt adgang til de Israelske gidsler som Hamas holder skjult ??
    Hvorfor skriver medierne ikke om dette ? Der er virkelig noget mærkeligt i denne sag !
    Se lige krimi statistikken herunder og læg mærke til at Libanesere også inkluderer statsløse palæstinensere så nej tak til flere af den slags.




    profilbillede
  • #10   3. mar Nej, ingen hjælp fra den arabiske verden, det de gerne vil hjælpe med er at få tilintet gjort Israel. Og nej tak til flere af de kriminelle, tak for det link, et klart overblik og slet ikke overraskende, vi har mere end nok i DK, palæstinensere der fylder gaderne op i Kbh og råber op om, hvad de vil have og mener, DK skal gøre, ikke noget med de andre arabiske lande skal gøre, FØJ !!!

    Alle de dræbte i denne her krig, står Hamas for, de er så feje, at de gemmer sig blandt civilbefolkningen.

    Men hvorfor flygter de ikke til Jordan, er det ikke der palæstinenserne hører til.


  • #12   4. mar #1 Jetset

    Og det sidste vi har hørt om den sidste nødlevering, kan jeg ikke tage stilling til, for der er ingen, som rigtig ved noget, det er kun formodninger, jeg tror ikke på, at Israel skyder løs på kvinder og børn, der står med en madskål fremme, det er jo et kaos af forfærdelige hændelser og nogen bliver også kørt over, det kan ikke være mere rædselsfuldt. jfv Jetset

    Ærligt, så tror jeg at det er tilfældet. Desværre. For flere blev bragt på hospital med skudsår, så der har ikke bare være skudt over nogens hoveder. Men man vil ikke indrømme det.

    Israel tillader jo nærmest ingen nødhjælp at komme igennem, og det er en svinestreg, og der er intet at sige til at folk er desperate for mad og vand.

    De ulovlige bosættelser forsætter også med at udvide territoriet, hvor palæstinensere har opdyrket jord og boet i flere generationer, men bliver fordrevet eller slået ihjel.

    Det er ikke i orden som Netanyahu opfører sig, og forsøger at fastholde magten på, med alt for mange menneskeliv på sin samvittighed. Hvis han har en samvittighed!



  • #13   5. mar Ærligt, så tror jeg at det er tilfældet. Desværre. For flere blev bragt på hospital med skudsår, så der har ikke bare være skudt over nogens hoveder. Men man vil ikke indrømme det. Jr. Cris

    Jeg synes ikke, at det var muligt at se, hvad der egentlig foregik, og hvorfor kørte chaufføren nogle mennesker over, hvis det er sandt, den episode er for flydende for mig.

    Israel tillader jo nærmest ingen nødhjælp at komme igennem, og det er en svinestreg, og der er intet at sige til at folk er desperate for mad og vand.


    Ja, det er forfærdeligt, men den sætning burde sendes til Hamas og deres fanger, er det ikke noget med 140 israelske gidsler, mon de får mad og drikke, ikke en kæft bekymrer sig om dem, hvorfor ikke ?? - hvis de blev løsladt, så ville der prompte være våbenhvile.

    De ulovlige bosættelser forsætter også med at udvide territoriet, hvor palæstinensere har opdyrket jord og boet i flere generationer, men bliver fordrevet eller slået ihjel.

    Så kan vi så sige, palæstinenserne er kommet rejsende og bosat sig der, det er jo ikke et land, men blot et område, som jeg har forstået historien, de kommer fra Jordan, men de har så mere ret til at bosætte sig på Vestbredden end israelerne har, fordi de kom først. Jeg ville have respekt, hvis området var et selvstændigt land, men det er det ikke. Jøderne har også været fordrevet og slået ihjel i hele min levetid og nok også mange flere år.

    Det er ikke i orden som Netanyahu opfører sig, og forsøger at fastholde magten på, med alt for mange menneskeliv på sin samvittighed. Hvis han har en samvittighed!


    Mener du, at Netanyahu og Hamas er et og samme stykke ?? - Det er ikke Netanyahu der har startet denne her krig, det er Hamas, Hamas gnider sig nok i hænderne over alle de faldne palæstinenser, men der er ikke nogen i den arabiske verden der støtter op om Netanyahu og hjælper med at få den grusomme Hamas tilintetgjort, så ville der blive fred, men det er nok fordi Israel er jødisk, og de er hadet i hele den arabiske verden og andre steder, selv i DK smiley




  • #14   5. mar Mon ikke alle der er involveret er mere eller mindre fulde af løgn.

  • #15   6. mar Her er den usminkede sandhed om Israel og Palæstina fortalt af en araber.

    https://x.com/Incognito_qfs/status/1713786449537986695?s=20


  • #16   6. mar #13 Jetset

    Mener du, at Netanyahu og Hamas er et og samme stykke ??jvf. Jetset

    Nej nej, slet ikke.

    https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-25-tusindvis-af-demonstranter-i-israelske-byer-blev-spulet-med-vandkanoner

    Protester er rettet mod Netanyahu
    Et stigende antal israelere beskylder Netanyahu for at styre landet dårligt både før og efter angrebet fra den væbnede palæstinensiske gruppe Hamas 7. oktober.

    Kritikerne beskylder premierministeren for at bruge krigen mod Hamas til egen politisk vinding, når han skal træffe vigtige beslutninger.


    https://globalis.dk/konflikter/israel-palaestina

    Jeg er ikke enig i at jøderne/israelitterne bare kan fordrive et folkefærd med vold og magt, ikke mindst drab, og overtage og udbygge som de har gjort.








  • #17   7. mar Hele verden opfører sig som om krig er som et spil, ingen har skrupler.


  • #18   7. mar Jeg er ikke enig i at jøderne/israelitterne bare kan fordrive et folkefærd med vold og magt, ikke mindst drab, og overtage og udbygge som de har gjort. Jr. Cris

    De er heller ikke enige. Israel bosætter sig også, og hvorfor skulle palæstinenserne have mere ret til et område, jeg kunne forstå, hvis det var deres land, men det er jo ikke tilfældet. De bliver aldrig enige. I krige, går det altid udover de forkerte, men palæstinenserne gør jo intet, for at stoppe det, hvorfor er der ikke nogen, som støtte op om at få udryddet Hamas, det burde være palæstinenserne som de første og sørger for, at de israelske 140 gidsler bliver løsladt, mon ikke der så i det mindste ville blive våbenhvile.

    Godt link globalis.dk - læst med interesse smiley





  • #19   7. mar Hele verden opfører sig som om krig er som et spil, ingen har skrupler. Jr Brok

    Hele Mellemøsten elsker dette spil, det vil ingen ende tage, de kommer ind på en flot 1. plads efterfulgt af nutidens skønne Putin, som godt kunne ønske sig, at hele EU også blev russisk.


Kommentér på:
Nu må krigen mellem Israel og Hamas stoppe!

Annonce