{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
779 visninger | Oprettet:

Folkeskolen. {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige set endnu et problem i folkeskolen, jeg har følelsen af
vi er mange der tror vi ikke bor i Danmark mere.
Tænk at det vigtige er hjælp til krænkerne før de krænkede og voldsplagede andre.


Mangler der bare ikke noget respekt og opdragelse?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folkeskolen.
  • #1   20. feb Jo, der mangler i høj grad respekt og opdragelse.

    Men der mangler også lærere der kan sætte sig i respekt overfor eleverne. Og ikke bare finde sig dårlig adfærd fra elever.

    Der er også alt for mange unge vikarer, der ikke har pondus til at være skolelærere.

    Mange skoler tager ikke problemer alvorligt nok, og stopper det i optakten. Hvor de også burde kontakte forældrene om problemer med deres barns opførsel.

    De er konfliktsky, eller bruger 'misforstået hensyn'.

    Der vil altid være nogle konflikter mellem børn i skolen, men vold, våben, stoffer hører ingen steder hjemme.

    Forældre skal trygt kunne sende deres børn i skole, og stole på at lærerne tager ansvar for at de trives så godt som muligt.


  • #2   20. feb Lærerne er blevet frataget samtlige sanktionsmuligheder overfor uopdragne elever og det ved lømlerne godt så det er skruen uden ende.
    Moderne pædagogik har ødelagt folkeskolen og det ses tydeligt ved alle de nystartede privatskoler som netop har de sanktionsmuligheder forældre efterspørger.

    I den seneste Pisa undersøgelse er det gået tilbage i både matematik og læsning og vi ligger samlet set stadig under resten af de nordiske lande.
    https://skolemonitor.dk/nyheder/art9649431/Vi-har-behov-for-politiske-resultater


  • #3   21. feb Folkeskolen begyndte allerede at gå bag om dansen i midt 70'erne, hvor lærerne lod håret vokse, fodformet sko og for korte bukser, hvem kan have respekt for det bl.a., og så begyndte det overpædagogiske at tage overhånd.

    Jeg sagde på daværende tidspunkt, at skulle jeg få børn, som blev det ikke Folkeskolen de skulle gå i, men en privat skole, det har de så gået i siden Børnehaveklassen og til 10., det var en dyr omgang, men virkelig godt givet ud, de har lært en masse og fået en god opdragelse samtidig, så hjælper det altsammen.

    Og hvad vi hører nu om div skoleproblemer, vold og det, som er værre er helt forfærdeligt, det ville ikke være noget, jeg kunne godtage, det hjælper jo ikke ret meget at sige noget, det fortsætter bare, hvorfor smider de ikke de møgunger ud, bortvisning, nej, det sker ikke, vi skal først finde ud af årsagen, hold nu kæft ....., hvor slapt.


  • #5   22. feb Alis

    Lad nu være med at forsvare volds udøverne, Det er uhyggeligt hvor meget ofrer skal lægge både krop og nu ører.


  • #8   22. feb Og det kræver slet ikke noget af de inkompetente forældre, Alis, det er udelukkende samfundets skyld, at vi nu har voldelige elever i skolen.

    Man bør altså tøve lidt med domme og fordomme Jr Alis

    Er der en mulighed for, at du starter med dig selv ??


  • #10   23. feb #9 Alis

    Hvad mener du det skulle kræves af forældrene? I aftenshowet i aften var der et par damer, der arbejder med børn. De sagde ligesom jeg, at man må finde ud af, hvad årsagen er til at børn bliver voldelige.jvf. Alis

    Det frakender ikke forældre for deres ansvar, og deres måde eller mangel på måde at opdrage deres børn på.

    De børn der har denne grænseløse opførsel på skolen, skal fjernes og splittes ad til andre skoler. De skal ha' hjælp til at forstå at deres adfærd har konsekvenser og skal ændres. De skal forstå hvad deres opførsel gør ved andre, og hvordan de mon selv ville ha' det, hvis det var dem selv det gik ud over.

    Men det er ikke nok, for forældrene har også fejlet, og skal ligeså ha' hjælp til at ændre deres måde at opdrage deres børn på, holde mere øje med dem, og hvem de er sammen med.

    Børn skal ikke opdrages med vold og afstraffelser. jvf. Alis

    Igen igen skriver du dét vrøvleri, smiley , som jeg igen igen har skrevet til dig, at det er der heller ingen som mener på nogen måde.

    Men du kan åbenbart ikke skelne mellem en god og sund opdragelse, hvor børn skal oplæres i hvad der er rigtigt og forkert, for at det kan gå dem godt i samvær med andre, samt videre i deres liv.

    Det kan gøres på en kærlig og omsorgsfuld måde fra de er helt små.

    Vi to Alis, har haft denne diskussion mange gange igennem årene, helt tilbage til Mingler tiden.

    Som jeg skrev engang, så er børn som et blankt stykke papir, hvor det er forældrenes fornemmeste opgave at opdrage dem godt, hvilket IKKE indebærer vold og hårde afstraffelser.
    Det kan være med enkelte/lettere konsekvenser af deres handlinger alt efter deres alder.
    Hvilket du absolut ikke var enig i.

    Børn skal jo forberedes, have et fundament/ballast, på en verden hvor de ikke kan være små egoister, respektløse og uden indsigt i hvordan man omgås andre mennesker.

    Ellers får de svært ved at begå sig, får måske mindreværdsproblemer/angst fordi de har været vant til at få deres vilje uden modstand.














  • #11   23. feb #10 - jeg kan ikke skrive det bedre og være mere enig, men Alis sammenligner mig desværre med hendes Mor, det har hun altid gjort, frem for at læse, hvad jeg skriver, jeg har ikke snakket om tæsk og korporlig vold, det gør Alis helt på eget initiativ. Det eneste jeg har sagt, at de møgunger skal bortvises fra den skole, så de børn, der har været udsat for deres terror, vold og det, som er værre, kan få en god skolegang uden at være bange, det manglede vel bare.

    Jeg er meget træt af Alis lamme undskyldninger, tænk hun synes ikke, at "giften" skal fjernes, utroligt.


  • #12   23. feb #11 Jetset

    Selvfølgelig skal de børn væk fra skolen, så andre kan føle sig trygge ved at gå i skole, andet er da 'kugleskørt'. Ikke mindst skal forældrene være trygge ved at sende deres børn i skole.

    Alis anerkender ikke andres mening, eller medier, med mindre de er enige med hende.

    Jeg fortalte hende engang på Mingler at jeg havde haft en lykkelig og god barndom, hvilket hun ikke troede på, men at jeg dækkede over virkeligheden! Det var i en debat om netop børneopdragelse, hvor mange deltog. Alis mente at jeg var blevet opdraget, med kæft trit og retning.

    Grunden til at jeg husker det så tydeligt var, at jeg var rasende, og lige skulle sunde mig lidt over at blive mistroet.









  • #13   23. feb Ja, også her er jeg enig. Men Alis mener jo heller ikke, at børneopdragelse er forældrenes ansvar, det er samfundets ansvar, hvilket en forskruet tilgang at have til samfundet, lige meget med dem, som det går udover, herunder de stakkels elever, der har været udsat, for meningsløs vold smiley

  • #14   23. feb #13

    Helt sikkert skørt at det skulle være samfundets ansvar at opdrage børn!

    Hva' er det en russisk/kommunistisk tankegang så alle er ens, tænker ens? smiley

    Men jeg tror ikke at Alis oprigtig mener at det er samfundets ansvar at opdrage børn.

    For hvis det var det, ville hun ikke tage hensyn som hun gør, for den måde som fx. muslimer opdrager deres børn på.














  • #15   23. feb De opdrager med vold, men det gør ikke noget, alt hvad muslimer gør er rigtigt, det er det vi andre skal lære at forstå.

  • #16   24. feb Efter min mening er nedenstående grundlæggende opdragelse forældrenes pligt inden barnet starter i børnehave el. skole.

    Kærlighed, omsorg og anerkendelse er fundamentet i al opdragelse, men forudsætter også krav, ansvar og tydelige voksne, der viser, hvor deres egen grænse går. Og hvor børn lærer, at hvis vi skal leve sammen i familien eller institutionen, så må der være nogle spilleregler.
    Overholder barnet ikke spillereglerne bør der nødvendigvis være konsekvenser hvilket er nødvendigt hvis barnet skal kunne begå sig fremover.

    Når barnet starter i skolen må og skal forældrene acceptere at skolen ligeledes har ret til at sanktionere børns negative adfærd/opførsel så alle sikres en god skolegang, men på dette punkt svigter de fleste forældre desværre og i særdeleshed børn med muslimsk baggrund hvor forældrene i flere tilfælde ligefrem truer og er voldelige overfor lærerne hvis deres børn er blevet irettesat.

    Dette er, efter min opfattelse, den direkte årsag til at folkeskolen gennem tiden er blevet så upopulær for når en skole ikke formår at undervise og skabe et godt miljø så alle kan gå trygt i skole vil de automatisk blive fravalgt til fordel fra privatskoler smiley




  • #17   24. feb Jetset og Cris7 - prøv at se hvad Islaminfo.dk skriver i overskriften om islamisk børneopdragelse.

    “ Børneopdragelse i muslimske hjem

    Profeten Muhammad anbefalede, at opdragelsen foregår i 3 faser: I første fase forkæles barnet. Dette gælder særligt drengebørn og især det første drengebarn.” Citat slut

    I artiklen »Muslimske opdragelsesprincipper« giver Ellen Farr fra Globalskolen en oplagt forklaring: Pigerne i mellemøstlige indvandrermiljøer bliver opdraget med pligter og ansvar, fra de er små, mens drengene er bundforkælede yndlingsbørn.

    Det er nærliggende at se dette som en væsentlig årsag til, at især drenge med mellemøstlig baggrund reagerer negativt, når der stilles krav til dem i skolen eller andre steder, mens pigerne tager ansvaret på sig og løser opgaverne.

    De muslimske drenge er ikke vant til, at der bliver stillet krav til dem. De er små ’prinser’, der anser det for under deres værdighed at gøre de ting, de bliver bedt om – hvorefter omgivelserne reagerer negativt. Og så er den negative spiral i gang med de ulykkelige konsekvenser, vi alle kan se i form af lav uddannelse, lav beskæftigelse og mistilpasning.

    https://www.information.dk/debat/2015/03/opdrag-muslimske-prinser


  • #20   24. feb AlisC
    Hvad var det lige du ikke forstod i den artikel ?

    “De muslimske drenge er ikke vant til, at der bliver stillet krav til dem. De er små ’prinser’, der anser det for under deres værdighed at gøre de ting, de bliver bedt om – hvorefter omgivelserne reagerer negativt. Og så er den negative spiral i gang med de ulykkelige konsekvenser, vi alle kan se i form af lav uddannelse, lav beskæftigelse og mistilpasning.“

    “Det er derfor nærliggende at se dette som en væsentlig årsag til, at især drenge med mellemøstlig baggrund reagerer negativt, når der stilles krav til dem i skolen eller andre steder”

    Hvorfor er ovenstående udlægning forkert og hvorfor er din rigtig ?
    Muslimske knægte har gennem 40 år været den suverænt sværeste minoritetsgruppe at undervise hvilket alle statistikker entydigt viser og ikke kun i Danmark, men over hele Europa så med mindre du også vil anklage alle disse lande må du finde på en bedre forklaring.
    Selvfølgelig tror jeg på artiklen og statistikkerne, hvem gør ikke det ?


  • #22   24. feb Alis
    Kan vi ikke være enige om, at muslimer ikke forstår vores levevis.
    Så hvis nogen skal lære må det godt nok være muslimerne.


  • #23   25. feb #21 Alis

    Danskere har meget ringe forudsætninger for at forstå anderledes kulturer, og især anderledes religion. jvf. Alis

    Jaså! Så det vi oplever, og har oplevet i mange år, og som andre lande med muslimsk indvandring oplever, er bare hvad? Vores fantasi?

    Hvorfor er der problemer med muslimer overalt?
    Hvorfor ligger de højst på kriminalitets statistikken?
    Hvorfor bugner fængslerne med dem?

    Og, lad venligst vær med at sige at det er VORES skyld!

    Hvordan er det lige det ser ud i de muslimske lande?
    Hvor vold, overgreb, tvang, tvangsægteskaber er dagligdagen.

    Hvor unge piger ikke engang kan gå ud og handle dagligvarer ind alene, hvor brødre forventer at blive opvartet af søstre. Fordi drenge bliver opdraget som små prinser i Islams navn.

    Der er så meget forkert Alis, og det er på tide at du indser de problemer der er.









  • #24   25. feb #18 Alis

    Du skrev dette til Jetset.
    Jeg læser netop hvad du skriver, og du har de samme holdninger som min mor havde. Det gælder tilsyneladende alle jer, der ikke vil betale skat. Forældre skal opdrage deres børn, så de er nemme og lydige, og så samfundet ikke skal bruge penge på dem ud over hvad der er nødvendigt for at gøre dem til gode lønslaver.jvf. Alis

    Det gælder tilsyneladende alle jer, der ikke vil betale skat.

    Hvad i alverden betyder denne sætning?

    Ja, børn skal være opdragne inden de starter i skolen, ha' lært at have respekt for andre mennesker ikke mindst deres lærere. Det er ikke skolen/lærerne der skal bruge tid på det!
    Og slet ikke samfundet!

    Skolens opgave er at lære børn at læse/skrive/regne/sprog osv. Så de får viden, og forståelse for mangt og meget.

    De skal forberedes på hvilken vej de ønsker at gå med hensyn til uddannelse så de finder det arbejde som passer til dem.

    Det er sådan verden fungerer og skal fungerer på, hvis du ikke skulle vide dét.

    Alle har en pligt til at arbejde og forsørge sig selv, og senere sin familie. Det er IKKE samfundets ansvar at sørge for.



  • #25   26. feb I en tid, hvor penge ikke er en mangel vare, er det bare, at bruge penge på
    opdragelse, særligt på forældre med udenlands baggrund.


  • #26   26. feb Alis C #21

    Så når hele Europa har store problemer med muslimske knægte gennem mere end 30 år og forgæves brugt trillioner af kroner på integration er det alligevel alle disse landes skyld og det har intet med muslimernes religion og kultur at gøre smiley
    Man skal da mindst være muslim, konvertit eller hjerneforstyrret hvis man tror på den smiley


  • #27   26. feb Jeg gider ikke Alis, at blive ved med at diskutere dit forskruet syn på mine holdninger og at jeg ikke vil betale skat, hvor har jeg skrevet, at jeg ikke vil betale skat ??? - aldrig har jeg skrevet det nogen steder, det jeg har skrevet, at jeg betaler NOK i skat og det er noget helt andet.

    Og ja,jeg kalder de børn, der begår terror, vold, voldtægter og ødelægger dagligdagen for andre elever for gift, og de skal bortvises, der er slet ikke nogen diskussion, men du synes det er helt i orden, at der kan begåes nævnte voldsepisoder og de kan ødelægge andre skoleelevers dagligdag, du er utrolig, når du kan mene sådan, du er da lige så ond, som din mor var ved dig, jvfr alt det du har skrevet om din opvækst. Muslimske drenge må gerne alt, men din Mor, måtte ikke opdrage på dig. Du hænger ikke sammen på nogen måder.

    I dag står der på forsiden af Frederiksborg Amts Avis, at hver 3. lærer udsættes for vold, det skal på ingen måder godtages.


  • #28   27. feb Der er nok mange flere skoler der har de samme problemer end vi véd.

    Ingen lærere skal finde sig i at blive kaldt ukvemsord, blive fysisk overfaldet o. lign.

    Skoleledere er nødt til at gribe fat i problemer med det samme ellers vokser de, og ses som 'normalen'. 'Normalen' bliver udvidet, hvilket ingen er tjent med!

    Alis, du mener ikke at der er beviser for at dét som forældrene, rigtige mange forældre, har omtalt behøver at være sandt. Men der er jo beviser, politianmeldelser, samt bl.a. e-mails, som bare ikke er besvaret fra skoleledelsernes side, og dermed ikke indgår som beviser.

    Du har selv haft en del med den psykiatriske verden at gøre, hvor du har følt dig mistroet, og ikke været i stand til at trænge igennem, fordi 'overmagten' var for stor.

    Så, hvordan kan du mistro så mange forældres udsagn, der kun forsøger at gøre deres børns skolegang lettere?

    Dårligt opdragede børn, samt deres forældre skal hjælpes, for de skal ikke gøre det skidt for alle andre elever på en skole, vel?

    Det er meget svært at forstå din tankegang, Alis. For alt for meget hænger ikke sammen
























  • #32   27. feb Så har du også gjort dit bedste, det er jeg 100% sikker på, altså at give mig svar på tiltale.

  • #33   28. feb Alis C. #31

    Du startede med at skrive næsten det samme som mig, men så nåede vi til dette:

    “Var det arbejde blevet gjort ordentligt og så vidt muligt uden magtkampe og afstraffelser, så havde vi ikke idag haft krige alle vegne og det højeste antal af flygtningen nogen sinde, og vi havde ikke haft forurening af både jorden, havene og luften, og klimaproblemer, der forstærker de negative virkninger af alt det andet.”

    For det første kender jeg ikke nogen, inkl. os selv, der ikke har haft magtkampe med vores børn da de var teenagere.
    Dernæst går det helt op i hat og briller for hvad i himlens navn har krige, flygtninge, forurening og klimaproblemer med børneopdragelse at gøre smiley
    Sikker på at du ikke har røget en stråhat Alis smiley smiley


  • #35   29. feb Alis C

    Jeg starter lige nedefra - jeg angriber konstant din subjektive holdning fordi du aldrig underbygger dem med link der bakker dig op.
    Sådan en form for debat er sku nyttesløs hvis man bare kan påstå at jorden er flad uden at kunne bakke det op.
    De 2 verdensdele er slet ikke uenige om økonomien Alis det burde være mere end tydeligt eftersom Rusland har været kapitalistisk siden Sovjet tiden.
    Uenigheden drejer sig udelukkende om demokrati kontra despoti hvor demokratiet respekterer folkeretten, menneskerettigheder og ikke mindst national suverænitet.
    Despoti respekterer ingen af delene og når man som terroristen Putin tilmed lider af imperialistisk storhedsvanvid går det galt.
    Ganske få lande støtter op om Putin og det gør de kun fordi de enten selv er diktaturer eller fordi de hader Usa !


  • #36   3. mar Bølgerne går stadig højt i Borup efter sagen om sex overgreb:

    “ En "forældre" ved Borup Skole afslører lidt om mentaliteten i byen.

    Det åbenbart mere synd for børnene, at deres religion bliver kritiseret. End at de er fanget i Islams-lænker, pga af deres syge forældre og Islamo-Gauchister.”


  • #40   4. mar #38 Alis

    Iøvrigt er det ikke et bevis på at nogen har ret, at de finder en hjemmeside, hvor der står det samme. Det er bare en metode for at styre hvad brugere af forum skal læse.jvf. Alis

    Så hvor du din information fra?

    Du læser vel også forskellige sider her og der.

    Jeg vil gerne se nogle tekster, der fortæller hvad russerne selv mener.
    jvf. Alis


    Hvilket du véd ikke er muligt, at de oprigtig kan eller har lov til, eller bliver censureret, med følger til.

    Putin har lige holdt sin årlige tale til nationen, hvis du kan finde den, så vil jeg gerne se den.
    jvf Alis


    Så du kan juble over hans vise og 'sandfærdige ord?

    Glemmer du at Putin er opdraget i KGB, har myrdet og bedraget russere samt andre under den 'kolde krig'. At hans vej til FSB leder, ikke har været uden lig på vejen?

    At hans liv har bestået af bedrag, misinformation, m.m.

    Hvilket han har forsat som præsident. Alle bliver ryddet af vejen, som på den mindste måde er imod ham.

    Ekstremismeloven som bliver brugt i kilometermål, for at folk skal rette ind, ellers?

    Ups. Svarede på Alis's indlæg, og glemte at det er oplægget Folkeskolen.

    Undskyld, men nu har jeg skrevet det her.








Kommentér på:
Folkeskolen.

Annonce