{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
483 visninger | Oprettet:

Folkeskolen {{forumTopicSubject}}

Børne- og undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil (S) fjerner talentenhed på 65 millioner som gør at man kan fokuserer på særligt begavede børn - samtidigt får folkeskolen et løft på 1 milliard. giver det mening?

At man fjernet 65 millioner giver ingen mening men Pernille Rosenkrantz-Theil står fast på beslutningen. Deler man 65 millioner ud på antal af folkeskoler så svarer det til at alle folkeskole elever kan få en blyant uden viskelæder.

Men det giver tanken hen på at der ikke er plads i folkeskolen til kloge elever -

//citat
- Men forskning viser altså, at de højtbegavede børn også har brug for særlige indsatser ligesom de svagtbegavede, siger han til avisen.
//citat slut

Dermed sagt at man ikke vil hjælpe særligt begavede børn - for alle skal være lige dumme og senere på bistand. En rød tanke som stinker af helvede til. Rød elsker at gøre alle firkantet så de kan stables og senere som stemmekvæg, gå ned til sin egen slagtning ved valgtboksen.

Folkeskolen er som Afrika, et stort sort hul som æder milliarder uden man kan se nogen forskel. men igen skal man høre den gamle sang som nu kommer fra Pernille Rosenkrantz-Theil om at den trænger til et løft. Lur mig om man ikke om få år igen trænger til et løft - igen og igen og igen og igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folkeskolen
  • #1   22. dec 2019 Polysl kloge elever i min verden er alle kloge nogen mere end andre - men syntes nu også det er helt væk at spare på de iderige elever smiley

  • #2   26. dec 2019 Hurra for valgfriheden - Folkeskolen kan vælges fra og det synes jeg er eminent smiley

  • #3   26. dec 2019 Jetset

    Ja---vores familie har konsekvent fravalgt folkeskolen - og tilvalgt privatskole.


  • #4   26. dec 2019 Ja, jeg har også fravalgt Folkeskolen til mine 2, de har gået i privatskole fra 0. - 10. klasse, og det har jeg fået tak for, at jeg valgte det smiley

    Men jeg har selv gået i Folkeskole, og jeg synes ikke, den var svag på daværende tidspunkt, jeg ved ikke helt, hvad der skete i 70'erne, der begyndte den at blive lidt for pædagogisk og svag, den diciplin, jeg lærte, den blev lige så stille visket ud, det skulle de aldrig have gjort, jeg synes ikke, jeg har taget skade af den diciplin, jeg lærte, med lektielæsning osv..


  • #5   26. dec 2019 Mine forældre flyttede meget rundt så jeg har gået i en del folkeskoler, men skulle jeg vælge en så var Bred skole den bedste - den værste var Risingeskolen hvor de havde en sadistisk gymnastiklærer - som havde en trækugle i sit nøgleknippe som man fik et gok af når man ikke kunne klatre i tove.

    Jeg ventede på han i skolegården og så sparkede jeg ham over skinnebenet med min træsko så han haltede i en uge. Siden dengang rørte han mig ikke. Men generelt var der meget respekt for lærere dengang- til forskel fra i dag hvor man kan pisse dem op af ryggen uden de kan gøre noget.


  • #6   26. dec 2019 Ja, det er også det, som jeg mener med svag Folkeskole, der er ingen respekt ej heller diciplin - dumme forældre har den overordnede magt, deres børn går i stykker, hvis de skal noget, som de ikke vil smiley

  • #7   26. dec 2019 Jetset

    Jeg læste engang om en forældre som altid spurgte den lille pode på 6 år, for lige at høre hans mening. Det har ikke noget med opdragelse at gøre, men at som at spørge en ven.

    Børn i den alder aner ikke en disse og kan tage stilling til noget. Moderen skal bare sige: Nu går vi hjem, og så kan poden skrige og sparke som den lyster - på et tidspunkt så giver poden op fordi poden indser det ikke hjælper at skabe sig.

    Det samme ser vi i supermarked at poden bliver sur og ter sig på gulvet, imens moderen bare står og venter til poden er færdig med at skrige - se det giver respekt. Det her med at stå og fortælle barnet ikke kan få alting som det peger på hjælper ikke.

    Det er så nok en periode der skal overstået for at fortælle poden hvem der bestemmer. Det er det som mangler i dag - konsekvens.


  • #8   26. dec 2019 Ja, alt efter alderstrin. Men jeg kan nu godt forstå vuggestue og børnehavebørn er kropsumulige mellem 16-18. Tænk at blive hevet ud af sengen ved 05.30 tiden, midt i den dejligste søvn, smidt i daginstitution, hvor der absolut ikke er ro, men derimod høj aktivitetsniveau indtil de bliver hentet ved 16-18 tiden, og derefter er det ikke bare lige hjem, nej så skal der handles. Kan vi forestille os, hvordan det må være fra man-fredag. De børn prøver at fortælle noget, man magter det ikke på det alderstrin.

    Og så er det, at man smider sig ned på gulvet og råber om hjælp, fuld forståeligt, og disse oplevelser forsvinder ikke, bare fordi de har noget skolealderen.

    Synes, det skulle være forældrene, som skulle have konsekvens.


  • #10   26. dec 2019 Alis

    Skolen skal ikke opdrage i at være social, det burde poden allerede havde lært hjemmefra. Skolen skal ruste børn til at indtage lærdom.

    Det er ikke staten eller skolen eller politikere som jager børn over i privat skoler, det klare børn fint selv ved ikke at være opdraget - børn imellem skal føle sig tryg i folkeskolen - men ud fra flere episoder så er der ikke en kæft der tager sig af mistrivsel i skoler.

    Hvis statens tanke er at skubbe børn over i privat skoler - så er jeg ikke ked af det, for på privat skoler er niveauet højere end i folkeskolen. Børn som kommer i privat skoler er mere motiveret. Samtidig er jeg fløjtende ligeglad om man så skaber a og b hold, det må de som piver rette mod regeringen.

    Nu er det svært for en lærer at tilrettelægge undervisningen når der skal afses tid til over 28 elever - prøv selv at gange det ud med 50 min - samt at man lukkede special klasser og satte dem over i alm klasser - hvor de kræver mere fokus som tages fra alle de andre elever.


  • #13   29. dec 2019 Man kunne også udskrive højere skatter, men så hyler de velhavende. De skal jo bruge penge til at sende deres børn i privatskoler. Jr. Alis.

    Jamen, stop lige din næsvished. De giver netop til samfundet, ved ikke at belaste dem med Folkeskolen, de vælger at betale halvvejs selv, så er der lidt mere plads i Folkeskolen.


  • #14   29. dec 2019 ja og de er også så hensynsfulde at de heller ikke belaster sygehuse, men bruger privat hospitaler. De bruger heller ikke den offentlige transport, De gør heller ikke brug af det offentlige social kontor. De betaler også topskat så der er råd til velfærd. De rige hyler ikke over at skulle bruge penge til privat skoler - de er helt afklaret med, at børns trivsel er mere vigtig end lorte undervisning i folkeskoler.

    "Folkeskolen præsenterer lort som lagkage - og i folkeskolen har alle ret til pisse dårlig undervisning, men ikke hele tiden som der skrives på folkeskolen.dk - der står også at dårlig undervisning giver grobund til at gøre det bedre."

    Jeg vil da mene at med så meget dårlighed så kan det kun gå opad, så lad os se om de virkelig mener det de skriver.


  • #15   29. dec 2019 Ja jeg syntes jo i alle har ret i jeres meninger om folkeskolen dog syntes jeg som nogle af jer er inde på at forældrene er dem der skal opdrage og ikke skolen det orker den ikke smiley

  • #17   6. jan 2020 Alis.

    Ja, længe leve Karl Marx.

    Godnat fra mig af.


  • #18   6. jan 2020 Alis

    Jeg er enig i at folkeskolen skal kunne løfte opgaven, men alle de udmeldinger og flugt siger det modsatte. Selv MF - fravælger folkeskolen for deres børn.

    Med hensyn til brug af det offentlige system - så er størstedelen ikke virksomhedejere og spekulanter men ganske almindelige lønslaver med en høj løn - og de sidder ikke bare på deres flade og skovler penge ind - det er kloge ansvarlige flittige mennesker som vælger noget fra og noget til.

    Jeg må indrømme jeg har svært ved at se problemet i at nogle hellere vil privat hospitaler som jo gør plads for andre. Jeg ved godt du er bange for at der kommer den Amerikanske model - hvor alle skal være forsikret for at få hjælp - men bare rolig det sker ikke i Danmark - netop fordi en stort del fravælger den service til fordel for andre.


Kommentér på:
Folkeskolen

Annonce