{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
269 visninger | Oprettet:

Kommunisme {{forumTopicSubject}}

Jeg ser for tiden ordet Kommunisme og socioøkonomisk orden blive brugt uden at jeg kan definere om de ord stadigvæk kan bruges i verdens samfund.

Det vrimles med stenrige Kinesere, og det er endnu være in Rusland og de burde der bestemt ikke være mener jeg.

Eneste land hvor alle er nogenlunde ens er Cuba, jeg ved at nogen er bedre af end andre, men her bliver man ikke betragtede fattigt så meget.

Hvordan hænger det sammen at de gamle idealer og ordsprog bruges når de ikke findes længere.

Er gør de. ?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kommunisme
  • #1   8. jan Kommunisme er en forfærdelig ideologi, som har kostet millioner af mennesker livet, og stadig gør visse steder.









  • #2   8. jan Cris
    Kommunisme er en forfærdelig ideologi, som har kostet millioner af mennesker livet, og stadig gør visse steder.


    De samme kan siges om Religion og Penge, og mange tror på begge, men er der stadigvæk mennesker som tror på og støtter Kommunisme smiley


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 272 Svar: 2.109
    #3   9. jan Kald det hvad i vil, men for mig er det bare en gang fanatisme, det samme mener jeg
    om liberalisme.


  • #5   9. jan Alis
    Du ved mere om kommunisme end jeg gør, og du ved også mere om kapitalisme end jeg gør.

    Jeg kommer fra et kapitalistisk land, Canada, men jeg skammer mig ikke, aldrig før har jeg boet et sted hvor alle kunne være dem de ønskede, de skulle bare arbejde, og dette gjorde jeg.

    Det er noget forfærdeligt i din verden, men jeg kunne godt lide den tilgang.

    Jeg hæfter mig ved at mange unge ønsker at forlade Rusland, og det er fordi de ikke kan lide systemet, og det er USA som får skylden skriver du.
    Er jeg forkert på den.


  • #7   9. jan Alis
    Jojo - Der er mange forskellige grunde til at nogle mennesker ikke kan arbejde. Helbred - evner - uddannelse - familieforpligtelser og meget mere. De mennesker har også ret til et liv, de har det godt med.


    Alis
    Det har du ret ind.

    Med to svært handicappede broder i kørestol og være ved jeg lidt om det.
    I de kapitalistiske lande jeg har boet ind har de en godt liv.

    In Rusland har de det muligt Rigtigt godt, men jeg ved det ikke.

    Jeg arbejder frivilligt her dagligt med handikappede, og ved at i det kapitalistiske Danmark har de en godt liv


  • #8   10. jan Ja og ihh hvor gik det godt for DKP. smiley

    Ole Sohn og hans proselytter var nøjagtig lige så kapitalistiske som alle andre.



  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 272 Svar: 2.109
    #9   10. jan Uanset hvilken politik du ønsker, så skal der bruges penge

  • #10   10. jan #9 Brok

    Helt rigtigt Brok.

    Det handler så også om måden man bruger dem på.


    Alis, det er ikke kun noget man påstår, at kommunisme er et diktatur, for det er det!



  • #13   10. jan Alis
    Det er muligt, og det er godt hvis de handicappede du kender, de har det godt, men prøv at åbne øjnene og se på resten af samfundet.


    Alis
    Du har helt ret, der findes grupper og mennesker med sygdommer som er overset, og jeg ved bestemt ikke alt som forgår.

    Og en ting som altid irriterer mig er dem som er ungt, på fortids pension og de kan alt.

    Jeg kender ikke til dem som du skriver om, men det vil ikke undre mig at de findes, og muligt alt for mange, som inklusive din egen sygdom falder lidt udenfor rampelyset.
    Min kone som har fibromy allergi var faktisk en af dem som faldt udenfor kategorier, og mest fordi hun så, ((og er stadigvæk)) letbenet, godt udseende og slank med blond hår.

    Og så kan man vel ikke være syg vel smiley

    Som frivillige møder man mange, men nok ikke alle, og jeg nævner med vilje frivillige fordi en antal af dem som falder udenfor vores rammer er ofte fantastiske frivillige arbejdere.

    Jeg kender ikke din situation, men en del af dem jeg kender arbejder frivilligt for rød Kors, min kone gør og jeg gør, og det gir mening med livet.
    Jeg er glad for at du ikke har opgivet og glad for du har kontakt udenfor din kreds, kommunen har jeg ikke meget til overs for, de er for firkantet udenfor pædagogisk rækkeviden og fantasi

    Hendrik Dam Christensen var lidt anderledes, villigt til at være menneskeligt, men han var alene uden slagkraft politisk.


  • #15   10. jan Det forekommer mig at du er et stærk person Alis. smiley

Kommentér på:
Kommunisme

Annonce