{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor er ældresagen?
  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #1   7. dec 2023 https://www.aeldresagen.dk/bliv-medlem

    Se her hvis man skulle gætte var det mere en reklame for et rejseselskab..

    Og tænk der snart er 1 million medlemmer.


  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #2   7. dec 2023 https://www.aeldresagen.dk/bliv-medlem

    Se her hvis man skulle gætte var det mere en reklame for et rejseselskab..

    Og tænk der snart er 1 million medlemmer.


  • #3   7. dec 2023 Ældresagen i vores by er et meget aktivt fortagende.
    Nu synes der skulle være flere end 1 million, men det er nu ikke så vigtigt.

    Som helt naturligt er jeg også medlem, det skal man næsten per automatik når man er gammelt, og jeg/vi har også meldt os ind i frivillige korpset, det ville være for let bare at brokke sig, vi skal også yde noget.

    Brok. ældre sagen er ikke et rejse selskab, men de organiserer mange udflugter for de ældre, men den afdeling spinger vi over dersom vi selv stadigvæk er godt kørende.

    Så er der møde stedet for dem som gerne vil drikke kop kaffe og måske spille lidt kort
    Her kan man også købe billetter til diverse ting for en stærk reduceret pris.

    Der er hvert uge organiserede gå turer

    Der er besøgsven ordning, hvor dem som har meldt sig til besøger en eller flere gange en bestemt, eller flere personer som sidder hjemme alene hele dagen
    Der er telefon ordning, hvor en del frivillige ringer en antal gange om ugen til en antal mennesker som sidder alene, og der er rigtigt mange som er en del, eller frivillige her.

    Der er handimand ordning for dem som har en let opgave i huset som de selv ikke kan klare.
    Samme med en kørsels ordning når man bor for langt væk fra en service man har brug for, du bliver hentet og afleveret på din dørtrin.

    Der er tilknyttet advokat hjælp for dem som mangler det, bestemte dage kan man spørge om hjælp til tekniske ting som mobil eller tablet.

    Der er også den politiske afdeling hvor det er mest bestyrelse som mødes med kommunen for at promovere ting og sager

    Tja, artiklen er muligt ikke så godt, men ældre sagen er et stort fortagende med mange funktioner, og alle kan bedrage med noget.

    Og nu håber jeg at du er medlem Brok smiley


  • #4   7. dec 2023 Jeg vidste ikke at de ydede så mange måder at hjælpe på.

    Men de bør gå mere til 'bidet' når det handler om pensionister/førtidspensionister for det er ikke rimeligt at en naturlig forhøjelse sker 2 år bagudrettet.

    Beløbet bør også forhøjes for dem som ikke har en personlig pensionsordning oveni. for alt er steget, og flere har svært ved at betale deres regninger.



  • #5   7. dec 2023 JoJo meget enig i det du skriver og jeg ser ikke noget fordækt i ældre sagens hjemmeside.
    Vi er også medlem, men ikke så aktive må jeg indrømme.

    Brok hvordan mener du at ældresagen skulle være en magtfaktor politisk ?
    Ældresagen er en interesse organisation sat i verden for at servicere og støtte ældre og som sådan helt upolitisk.
    Som ex. behøver du blot at se hvor politisk uenige vi gamle er her på Baboom smiley
    Jeg har svært ved at forestille mig hvilket parti vi kunne blive enige om at støtte, men kom bare med nogle forslag så kan vi debattere for og imod smiley
    Til din info kan jeg oplyse at jeg ser DF som det mest ældre venlige parti smiley

    Cris7 Jeg så lige at vores indlæg kom samtidig, men jeg er skam enig i det du skriver at der er plads til forbedring.
    Man skal blot huske på at ex. førtidspension grundlæggende ikke har med ældresagen at gøre smiley


  • #6   7. dec 2023 "Brok hvordan mener du at ældresagen skulle være en magtfaktor politisk ?"

    Ældresagen kan aldrig blive en magtfaktor, for de må ikke engagere politisk - det eneste de må er, at anbefale hvad de mener der bør gøres.
    Jeg har selv været mildest talt tosset over at ældresagen ikke "forlanger"
    Min fætter sidder i hovedbestyrelsen og har forklaret mig lidt af hvert.
    I dag er vi kun medlem af ældresagen, fordi vi får fine rabatter på mange ting, f.eks forsikringer (billig hundesygeforsikring) - 15% på undervognsbehandling af dytten samt mange andre ting - det overstiger langt langt det et medlemsskab koster årligt.
    Alle deres rejser giver jeg ikke meget for, dem kan man finde betydeligt bedre og billigere selv.


  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #7   7. dec 2023 Selvfølgelig kunne ældre blive en magtfaktor også politisk, bare jeg tænker på demokrati
    at direktøren har siddet på den givtige post siden foreningen blev startet.

    Jeg har selv været besøgsven så der er kun en politisk opgave til aktive politisk mulighed.


  • #8   7. dec 2023 Brok
    Jeg har selv været besøgsven så der er kun en politisk opgave til aktive politisk mulighed.


    Jamen, så er du jo medlem, og yder til ældre sagen og får besked om deres politiske tiltag.


  • #9   7. dec 2023 Brok S.

    Jeg har svært ved at se hvordan ældresagen kan gøre noget anderledes.

    https://www.aeldresagen.dk/maerkesager-og-resultater/viden-og-tal/oevrige/2022-velkomstbreve-nye-ministre-161222


  • #10   7. dec 2023 Cody
    Her i byen gør ældre sagen meget ud af at opføre sig efter bogen, altså politisk korrekt.
    Dvs, ikke sige at det forholder sig sådan der hvor Vrok bor


  • #11   7. dec 2023 Man skal ikke skue hunden på hårene.
    Jeg har snakket med flere ældre der enten går med aviser el. samler flasker og 4 ud af seks gør det ikke af nød, men fordi de ikke gider sidde hjemme og glo så ganske ofte er forklaringen en anden end man umiddelbart skulle tro smiley


  • #14   8. dec 2023 AlisC

    Synd du er så forudindtaget og du glemmer vist at det var DF der indførte ældrechecken.
    Du burde rette skytset mod Socialdemokratiet der gennem årene bestemt ikke har været god mod pensionisterne og det har pensionisterne straffet som du kan se her.

    https://fagligsenior.dk/2023/04/30/socialdemokratiet-styrtbloeder-vaelgere-hos-seniorer/

    https://piopio.dk/svirp-til-messerschmidt-forhoejelse-af-aeldrechecken-og-besoeg-hos-ebert

    Radikale venstre er bestemt heller ikke ældrevenlig !


Kommentér på:
Hvor er ældresagen?

Annonce