{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
559 visninger | Oprettet:

Stop nu gamling {{forumTopicSubject}}

Nu skulle vi lige læse om Vagn som tjente for meget og skulle betale en del af sin folkepension tilbage. Han havde fået en meddelelse fra Udbetaling Danmark om forholdet. Og når han gik ind på siden hvor han kunne betale så kunne siden ikke vises.

Det skulle så lige i EB, for at vise problemet som i grunden var en fejl40 altså den som sidder 40 cm fra skærmen. Han ringede så til Udbetaling Danmark om problemet - hvor han fik at vide at hans browser måske var forældet. DVS. en som er vant til pc.

Hvis det er Win10 så bliver alle installerede browsere automatisk opdateret - så fornemmelsen er at han har en XP, og dermed ikke en opdateret browser.

Man kan måske sige at så burde siden sige at hans browser er forældet som jeg ville undre mig over hvis den ikke gjorde. Da han ringede sagde de at de godt vidste at siden var nede i den sidste måned- men virker på alle opdaterede browsere. Så udbetaling Danmark har ikke et problem som EB gerne ville give udtryk for. Sensation som ikke er der. For mig er det lorte journalistisk makværk.

Som jeg kender ældre som jeg i en kort periode har undervist - hænger fast i deres styresystem - fordi nu har de det fulde overblik og ønsker ikke at lære et nyt.

De har svært ved at se at forandringen skulle være sværere, faktisk skal de bare på forsiden trykke på deres nye opdaterede browser og tage den derfra. Ja - tingene ser anderledes ud end med xp som jo af naturlige grunde fordi man nu bruger opdaterede Orakel, Java, eller html5 eller 6. og nye finesser i API'EN.

Men problemet er ikke så stort da han jo bare kan gå ned på borgerservice og klare den vej - hvis han ikke kan betale via sin netbank.

Hvis al den teknik bliver for meget så kan man frasige sig - at få al digital meddelser - men det gør det hele meget dyrere og svær for borger.

Nu skal man ikke banke de ældre i hovedet fordi de ikke forstår den nye teknik - de kan jo ikke gøre for det. Men hvis de er medlem af ældresagen så er der meget hjælp at hente, samt at kommuner nogle steder har gratis undervisning i brug af nye typer pc - så de kan bruge de simple ting som E-BOKS, NETBANK, osv...Det er så kun til gavn for dem som kender til ældre systemer som win98 og XP. Resten må så benytte sig af breve, telefoni, posthus, banker.

Løsningen er også at overdrage retten til et familie medlem som fungerer som værge.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stop nu gamling
  • #1   25. nov 2020 Polysl jeg er også lidt at en mongol når vi snakker om pc-viden smiley

  • #2   25. nov 2020 Leon

    gør nu dig ikke værre end det er, du kan da bruge baboom, så du bruger også netbank og e-boks osv....som bruger er det ikke sværere end at få et nyt tv - selvom det godt kan være en udfordring. Selv med en XP kan man komme på på stort set overalt, lige på nær e-boks, netbank.

    Jeg kan godt huske dengang jeg fik mit smart tv, hvor jeg rodede rundt så intet virkede og alt var sort. Nå tilbage til fabrik indstilling - så virkede det. 6 mdr efter. havde jeg en dag hvor jeg ikke havde noget som helst at lave - så her fik jeg alle programmer samlet så de ikke var spredt som den åbenbart gør ved auto find progams. Men fedt at kunne bruge sin smart tv som skærm og bruge den på samme måde som en ekstra skærm til den bærbare - optage osv.....

    Nu bruges den så kun til at se dr og youtube og andre steder jeg kan fuske mig til, for jeg har jo ikke en tv pakke.


  • #3   25. nov 2020 Polysl ja de ting kan jeg og jeg har tv pakken endog den store og da jeg er ved at blive en ældresag skal jeg jo side og taste løs på min fjernbetjening og se film og jeg bruger mere tid på at se film her på mine gamle dage og især fra 9 til 24 og måske længere da det jo tit er de gode film der sendes klokken lort om natten.

Kommentér på:
Stop nu gamling

Annonce