{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
319 visninger | Oprettet:

Hvad var det der gik galt. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er jo fra den tid hvor børn ku være børn og vi ku klatre i træer, vi ku bygge huler, vi ku spille fodboldt, vi ku hinke, vi ku sjippe, vi ku lave håndarbejde, vi ku have job og vi ku cykle solen sort og vi ku også lege på byggelegepladser.
Men hvad var det der pludseligt skete, for pludseligt måtte børn ikke lege på en byggelegeplads, børn måtte ikke have job og mange ting måtte/må børn ikke længere, grundet at der ku være en risiko for at børn ku komme til skade og eksempelvis ku børn stikke sig på et søm (stivkrampe), klatre i træer (uha de ku falde ned og slå sig), job (uha børnearbejde og regelsæt), og ja en vippe bruges ikke længere (da børn jo kan få finger i klemme) og hvis der skal gynges (skal der både faldeunderlag + den som alt andet skal sikkerhedsgodkendes).
Og hvorfor må børn ikke selv være med til at lære hvad der er godt og hvad der ikke er godt.
Men selvføleligt politikerne og embedsmændene ved bedre og mon det klatrestativ på det indsatte billede vil være lovligt nu til dags.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad var det der gik galt.
  • #1   17. nov 2023 Jeg har pt. ingen kommentar, men en skidegodt oplæg Leon og forhåbentligt kommer jeg tilbage med et svar i morgen. smiley

  • #2   17. nov 2023 Jojo jeg håber at alt er vel hos dig smiley

  • #3   17. nov 2023 Leon, alt er vel.

    Jeg kender godt den der periode, men nutiden er nok blevet lidt anderledes.
    Her har vi Skov skole og her må børn klatre i træer, leje på sving og vipper, her er de på den lejeplads i en par måneder og det er en fornøjelse at se dem.

    Frost, regn og hvad ved jeg, så er de der i deres små kedeldragter, og deres ledere sidder under en presenning foran en lille brændeovn, og når de bliver kørt hjem med en bus sover de som en sten, og det er sådan det skal være.

    Men der er muligt forskel på hvor man bor. smiley


  • #4   17. nov 2023 Jojo her hvor jeg bor har vi byens mest besøgte legeplads og vi har en der bruger en masse tid på børn og det går lige fra fodboldt, rundboldt , langboldt, vikingespil og de kaster med små glaskugler og vi har også sommerfest, sankthansfest og jeg ser om jeg kan finde et billede frem.

    profilbillede
  • #5   17. nov 2023 Jojo jeg kan godt li at høre om skovskole smiley

    profilbillede
  • #6   17. nov 2023 Jojo jeg tager lige et til smiley

    profilbillede
  • #7   17. nov 2023 Jojo det sidste smiley

    profilbillede
  • #8   19. nov 2023 Vi bor i et meget børnerigt område, hvor området har et stort grønt område med skov, mose, boldbane og legeplads.
    Hvad der ikke ses på billedet jeg viser, er at beboerforeningen i år har udbygget legepladsen for 800.000 kr.
    Men men men, stort set ingen børn bruger området - jeg går gennem hver eneste dag med min hund, og det er yderst sjældent der er børn på hverken legeplads el. spiller bold, og i de 47 år vi har boet her, har jeg aldrig nogensinde set nogen børn kravle i træerne.
    Trist at børn i nutidens Danmark hellere vil sidde derhjemme med en skærm foran sig, end at komme ud og bruge kræfter med de muligheder som er stort set lige uden for døren.


    profilbillede
  • #9   19. nov 2023 Å.R. hvis der ikke er børn til at lege på legepladsen er de 800.000.kr da spildt og ku bruges bedre smiley

Kommentér på:
Hvad var det der gik galt.

Annonce