{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
194 visninger | Oprettet:

Hvorfor lukkes der så mange butikker og andet ned. {{forumTopicSubject}}

Ja en genganger og hvorfor er der så mange butikker som lukker og hvorfor må systemet sparre over alt.
Og lad nu vær med at give Ukraine skylden.
butikkerne/forretningerne gang i hele Danmark har siden min barndom kun været gået en vej og ja det vil være nemt bare at give internettet skylden, men hvis jeg sådan hurtigt sku tage et tal på hvor mange slagter der lå i Slagelse i 1975 vil jeg uden at Google sætte et tal på 15 styks og bager vil mit gæt være 12, købmænd 20 og så kommer de små kiosker hvor man ku købe slik og i andre kiosker ku man købe tobak og så var der de små smug købmænd hvor de på det nærmeste levede af folk der kom og drak øl og røg smøger og var ved at glemme alle værtshusene og spillestederne der var mange og eksempelvis Rockklub/Romantica og Anlægspavillonen som lå op af hinanden ved anlægssøen og det blev brændt af for mange år siden, men i kan som jeg sætte spørgsmålet - hvorfor og hvor blev alle butikkerne af.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor lukkes der så mange butikker og andet ned.
  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 272 Svar: 2.109
    #1   29. sep 2023 Hvis du snakker om små butikker, så r det fordi store centrer har meget billige varer, og du skal kun eted for at købe alt.

  • #2   29. sep 2023 Brok S ja men som jeg har hørt det, kan der selv i stor centrer være tomme butikker.


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 272 Svar: 2.109
    #3   29. sep 2023 Ja men også Bilka m.m. så der er nok ikke hjælpepakker på vej.

  • #4   29. sep 2023 Brok S og hjælpepakker nej det tror jeg heller ikke og mange fortæller at Bilka er blevet dyr og jeg husker at jeg købte 2 pakker frost kylling lår og rygben, det var ikke til at lave og en af mine gode venner troede ikke på mig så han fik den anden pose også gav han mig ret og det er jo ikke den store raketvidenskab at lave kylling, så jeg køber aldrig kylling i Bilka.

  • #5   30. sep 2023 Huslejen er steget gevaldigt, især hvis man vil ha' en butik i et godt område, så man bliver set.

    Men helt rigtigt som Brok skriver, de store supermarkeder og centre har det hele, så man købe alt på een gang.

    Ikke mindst gør supermarkeder god brug af billig arbejdskraft, når Jobcentre sender folk i aktivering der.

    Hvor mange historier har det ikke været efterhånden, om at flere arbejder hårdt for at blive fastansat, men bliver fyret når deres aktiveringstid er udløbet.

    Som dig Leon, savner jeg også rigtig meget de små butikker som også var her overalt da jeg var barn/ung. smiley


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 272 Svar: 2.109
    #6   30. sep 2023 Må jeg høre, hvilke varer i ikke kunne få dengang i de gode gamle dage.

    Har i ikke glæde af alle varer på grønt hylderne som vi ikke kunne få dengang.
    Men hyggen med snakken over disken og en øl i baglokale.


    profilbillede
  • #7   30. sep 2023 Her kunne vi få alle de varer der var brug for. Her var rigtig mange butikker.

    Det var også rart at kunne købe i løssalg. Og ikke en stor pose, hvor man véd at man ikke kan nå at bruge frugten eller grøntsagerne før de ikke dur mere.


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 272 Svar: 2.109
    #8   30. sep 2023 Cris, jeg tror hukommelsen mere er de gode gamle dage, og ja hvis det med luksus ingen betydning havde så OK. hvem ønsker ikke toiletpapiret, det brune 00 hvor an blev hudløs og fingeren smuttede igennem. Og lokums spanden skulle graves ned i haven og der skulle spares på håndsæben inden man vejede sukkeret i poser fra en 50 kg sæk som lærlingen slæbte ind i baglokalet, og bydrengen slæbte en trækasse på 3die, hvor der var 50 stk, nostalgi når det er værst.

  • #9   30. sep 2023 Som barn hvor jeg sammen med min mor gik ind til slagteren og fik en rød pølse eller flæskesvær med på vejen ud eller når min mor fik lavet flæskestegen juleaftens dag og hvor man havde en kande med til skyen som sku bruges til sovsen og jeg ku løbe ned til købmanden på hjørnet og købe kartofler som kom i en brun papirpose eller hvis jeg sku hente fløde på apoteket for min mor og jeg nippet den trekantet fløde i kanten så jeg ku smage den på vejen hjem, jeg var vild med fløde som barn og hvem husker ikke et groft skåret rygbrød med fedt og groft salt, en Gude spise da jeg var barn smiley

  • #10   30. sep 2023 Brok S de unge mennesker vil have godt af sådan arbejde og jeg har nu ikke hørt om unge mennesker der har taget skade af et arbejde både i de gode gamle dage eller nu.

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 272 Svar: 2.109
    #11   30. sep 2023 Ja og alle børnesygdomme som i dag er udryddet på grund af såkaldt fremskridt.

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 272 Svar: 2.109
    #12   30. sep 2023 Leon Som 14 årig slæbte jeg en kasse øl op af trapperne, den var faktisk tungere end det jeg vejede o.s.v. Og hvem husker ikke da vi fyldte lorteøen op med affald, Jo det lignede noget som vi ser i TV fra slummen i Indiske storbyer.

  • #13   30. sep 2023 Brok S børnesygdommene og så siger jeg bare at du tænker på alle de børn der sidder hjemme foran en pc skærm og er det bedre.

  • #14   30. sep 2023 Brok S det må være dengang der var 30 i en kasse, men sådan var verden den gang lorteøen kender jeg ikke smiley

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 272 Svar: 2.109
    #15   30. sep 2023 Leon i en trækasse var der 50 øl og ja skærmen er bedre end børnelammelse, og hvis ikke du ved hvad og hvor lorteøen er for noget så glem København og affald. Så glem nu at alt var rosenrødt i de gode gamle dage, børnedødeligheden og alt andet, min mor der fødte 12 børn m.m. jo jo alt var sol sommer og glade dage, hvor en af mine klassekammerater ikke kom i skole når det var høst af korn, hakke roer opsamle kartofler men far til fire, og Morten Kock levede godt.

  • #16   30. sep 2023 Brok S ja men jeg er godt klarover at du er 20 - 30. år ældre end mig, dog husker jeg jo hvordan skraldemændene gik i baggården med deres læderbeskyttelse og tog skraldespandene på skulderen og gik ud til skraldevognen og tømte spanden og mælkemanden som kom og satte mælk uden for døren på anden sal og uanset hvad kan du og jeg jo godt finde gode som dårlige ting fra barndommen smiley

Kommentér på:
Hvorfor lukkes der så mange butikker og andet ned.

Annonce