{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
290 visninger | Oprettet:

Ørsted og den nye Dirktør. {{forumTopicSubject}}

Ja når jeg læser om Ørsted og den nye Dirktør og hvordan Ørsted og hvor Danmark ejer det halve i aktier og hvor aktien er faldet siden ankomsten af den nye Dirktør og her tales om rigtigt mange milliarder i tab grundet det aktiefald.
Og hvorfor kommer jeg til at tænke i aftalt spil og at der pludseligt kommer en aktie opkøber, der så kommer til at tjene kassen.
https://ekstrabladet.dk/penge/av-av-av-oersted-styrter-igen/9938312


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ørsted og den nye Dirktør.
  • #1   5. sep 2023 Leon
    Ørsteds aktie fald er en helt naturligt ting og faldet skete efter USA sløjfede en par projekter, eller fjernede støtten til de projekter.

    Dersom Ørsted har USA som største kunde rammer det hård, men der er bestemt ikke noget svindel der.

    Men til gengæld skulle en godt direktør have kunne forudse at det ikke er godt med kun en godt kunde

    Vestas bliver dog ikke så hård ramt dersom de er spredt ud over hele vores verden, men Ørsted aktie fald påvirkede generelt de fleste aktier


  • #2   5. sep 2023 Ørsted startede med at skaffe energi til de danske kødgryder via et gas net og er endt som stor entreprenør der levere energi til store dele af kloden.
    Ikke mindst satses der som bekendt kraftigt på hav vind møller som er en uhyre risiko betonet forretning at begive sig ind i, og noget man normalt ikke må gøre for skatteydernes penge.
    Det er rent lotteri der afgør om der tjenes penge eller det modsatte, og tror man at man kan rede verden via vindmøller vil man nok en dag finde ud af at det kan man ikke, slet ikke så længe man bygger møller uden backup.
    Og når den nye generation atomkraftværker køre vil vind eventyret sandsynligvis være slut, og kursen på Ørsted kan kun gå en vej og det er nedad.


  • #3   5. sep 2023 Ole
    Og når den nye generation atomkraftværker køre vil vind eventyret sandsynligvis være slut.


    Rigtigt, og en af de punkter i Ørsteds tab er netop at USA satser temmelig meget på atomkraftværker, ikke mindst fordi de har en hel del atomkraft dreven U båd og skib

    Krigen i Ukraine har skubbet en del til fremtidens investerings former, samtidigt er klimaet blevet til noget af en mere usikker faktor mht. til energi.

    Bare kig på Grækenland lige nu. smiley

    Når det er sagt så skulle Ørsted havde satsede på begge markeder


  • #4   5. sep 2023 Jojo enig i at Direktøren burde havde ku se skriften på væggen efter et tab på de første 100 milliarder og eventuelt gearret om eller spredt sin aktiviteter lidt og jeg mener at vindmøller, naturgas, biogas, solceller, atomkraft, vandenergi alle har deres gang på jorden endnu og først når verdens energiproblemer er afklaret ved man hvem der står tilbage.

  • #5   5. sep 2023 Ole S jeg tror du har ret, dog tager ting jo tid at lave, så imens ku alle de andre energier jo give verden det verden har brug for smiley

  • #6   5. sep 2023 Jo jo ja Krig for mange ting frem og fremskudt og når man høre om nogle af de ting der er kommet frem og nok har været fremme længe, tænker jeg i en magnetaccelerator som åbenbart giver en utroligt masse energi smiley

  • #7   6. sep 2023 Leon
    Vi kan nemt blænde ting sammen i denne debat

    Alle tiltag imod en overophedning af vores verden er godt og nogen er ekstra godt.

    Men om de tiltag er finansielt sundt er tvivlsomt, Ørsted er kun interesserede i penge og deres aktionærer, de tænker ikke på klimaet tror jeg.



  • #8   6. sep 2023 Jojo enig, men når aktien falder så meget taber aktionærerne jo penge, mange penge.

  • #9   7. sep 2023 Men om de tiltag er finansielt sundt er tvivlsomt, Ørsted er kun interesserede i penge og deres aktionærer, de tænker ikke på klimaet tror jeg.


    Glem ikke at den danske stat ejer 50%.


  • #10   7. sep 2023 Ole
    Glem ikke at den danske stat ejer 50%.


    Den Danske stat har aldrig vist sundt fornuft i deres investeringer, og her kan vi bare tænke tilbage til Dong fiaskoen smiley


  • #11   7. sep 2023 Ørsteds lange vej fra gas til vind er kritisabel for at sige et mildt.
    Det står hen hvordan det kunne lade sig gøre for samfundets penge endda uden at overholde sædvanlig praksis når man bruger samfundets midler.


  • #12   7. sep 2023 Ole
    Ørsted er stadigvæk stort på deres gas afdeling, og de har lige indgået en stort aftale med Norsk gas for fremtidige leverancer til Danmark


  • #13   8. sep 2023 At levere gas var jo den oprindelige opgave, så det kan man jo ikke klandre dem for at de gør.

  • #14   8. sep 2023 Ole S det har du ret i smiley

Kommentér på:
Ørsted og den nye Dirktør.

Annonce