{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
183 visninger | Oprettet:

En verden i klimakaos. {{forumTopicSubject}}

ja jeg fandt dette link og hvis du tør læse det, det omhandler som jeg læser det, det meste af de ting der er sket klimamæssigt det sidste årstid.
https://www.information.dk/udland/2023/07/saadan-rammer-klimaforandringerne-verden-usas-vaerste-naturbrand-100-aar-tysk-lufthavn-vand


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En verden i klimakaos.
  • #1   25. aug 2023 Ja, det er trist som vi mennesker har ødelagt jorden, samt det omkring- liggende himmelrum!

    Det er jo ikke fordi der ikke har været masser af advarsler igennem dekader.

    Vi er vores egen værste fjende!



  • #2   25. aug 2023 Cris7 jaaaa men mon ikke vi stadigt vil ku entre det klimaforandringskaos og skal vores børn og børnebørn ikke ku leve et godt liv.

  • #3   25. aug 2023 Nej, det kan ikke ændres, det er alt for sent.

    Selv nu, hvor alle kan se alvoren, sker der ikke ret meget. Rigdom, og udnyttelse af jordens resoursser har ikke ændret sig.

    De lande som sviner mest, har aldrig haft i sinde at ændre noget.





  • #4   25. aug 2023 Så er det spild af tid og resoursser alt det vi gør, sorterer affald, genbrug mig her og der, etablerer vindmøller, afmonterer gamle brændeovne, nedlægger oliefyr og får installeret energivenlige varmekilder og hvad ved jeg, solcellemarker og meget mere.

    Så gider jeg ikke, det koster altså også en del, og kræver ligeledes en del på energikontoen.


  • #5   25. aug 2023 Cris7 jeg må lige bruge den ekstreme og tage tiden under Corona hvor der ikke var fly på himlen og hvor luften blev så meget renere af folk rundt omkring i verden pludselig ku se ting de aldrig havde ku se før og hvis verden havde bare en bilfri Søndag om måned vil der være 1/30 del mindre bilos i verden og få ting kan gøre en stor forskel smiley

  • #6   25. aug 2023 Jetset vindmøllemarker er noget lort det fylder for meget, der sku de heller sætte solceller på alverdens hustage og bruge jorden med fornuft og jeg ku jo nævne Atomkraft den er blevet renere og mere sikker og jaaaaaa lad os da bruge vores bioaffald i egne have, frem for at brænde energi af grundet det skal køres væk smiley

  • #7   27. aug 2023 Ja klimaforandringerne er vist tydelige for enhver, men hvad klimadebatten mangler er realitetssans for hele den industrialiserede verden er udviklet på baggrund af fossilt materiale i undergrunden og det er komplet idiotisk hvis man tror at al produktion kan gøres grøn på 50+ år.
    Hver enkelt af os og ikke mindst de mest hardcore klimaaktivister synder i kampen for klimaet hver eneste dag for vi kan simpelthen ikke overleve uden at forbruge af co2 synderegisteret hver eneste dag.
    Ex. har luftfarten lige sat nye rekorder så ikke engang på dette område hvor langt størstedelen af menneskeheden med lethed kunne vælge flyvning fra er det gået modsat for når den enkelte skal ofre sig sker der ikke en skid og jeg vil vædde en stråhat på at der var mange klimaaktivister blandt flypassagererne !
    Jeg ryster på hovedet hver gang Danmark udråber sig selv til klimaduks med det ene utopiske klimamål efter det andet for sandheden er den at hvis du tager et enkelt sandkorn op af en fyldt kop symboliserer det klima værdien på verdensplan og hvad bilder vi os ind når vi sidder på vores klima piedestal og brokker os over de store landes forurening vel vidende at vores biler, køleskabe, elektronik og alt det andet shit vi er blevet afhængige af netop produceres i disse lande smiley
    Realitetssans er desværre en mangelvare hos de fleste klima entusiaster og i særdeleshed hos aktivisterne smiley


  • #8   27. aug 2023 Cody N jeg er helt enig, men eksempelvis en bilfri dag om måned ku tage 1/30 del af bilernes lange synderregister og går vi længere og bliver ekstreme ku et tv pr bolig også sætte sit præ og smiler bare ved at tænke på de små ting der ku give en smule mere luft, men ja at stoppe klimaforandringerne tager tid.

Kommentér på:
En verden i klimakaos.

Annonce