{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
254 visninger | Oprettet:

cris7
cris7
Online Tilmeldt:
16. dec 2014
Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330

Mænd der hader kvinder! 2 {{forumTopicSubject}}

https://www.dr.dk/nyheder/udland/iran-genindfoerer-moralpoliti-hijab-er-liv-eller-doed-styret

Det er ikke kun Taliban i Afghanistan der hader kvinder, det gør det Iranske styre også.

Det forhadte moralpoliti vil igen med hård hånd slå ned på de stakkels kvinder der ikke er iført hijab, har for stramt tøj på, eller viser lidt bare arme.

Det iranske regime har blandt andet indført digital masseovervågning af de iranske kvinder ved at overvåge dem ved hæveautomater og lukke deres bankkonti, hvis ikke de bar hovedtørklæde. jvf. Dr.dk

Efter den store opstandelse og demonstrationer begyndte storbyer i Iran ellers at ligne mere europæiske byer. Kvinder og piger havde pludselig fået livglæden igen, hvor spontan sang og dans kunne ses i gaderne.

Men det var kun en stakket frist.

Størstedelen af kvinderne siger: Hvis jeg skal leve under det her system, så vil jeg hellere dø. jvf. dr.dk

Hvilket er en forståelig udtalelse.

Men kvinderne siger også, at de er for mange nu der er imod den form for tvang. Ikke mindst er der også mænd, fædre, brødre, der støtter kvinderne mod den galskab som styret udøver.

Selv om det er med livet som indsats, så lad os håbe at styret kan blive væltet, og mindre hadefulde mænd kan komme til.

Tror I at en ny opstandelse kan ændre på noget?

Vil styret ligefrem slå folk ihjel i gaderne i større skala end før?

Vil flere kvinder/piger blive henrettet igen?




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mænd der hader kvinder! 2
  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #2   18. jul 2023 Ingen tvivl om at Præstestyret vil tabe på et tidspunkt, men hvor mange mennesker, ikke mindst kvinder, vil miste livet på den vej.







  • #3   18. jul 2023 Ja hvad var årsagen til

    https://da.wikipedia.org/wiki/Den_iranske_revolution

    Præstestyret var alternativet til magt og penge,

    og i 79 blev det hilst velkommen.


  • #4   18. jul 2023 Ja jeg læste godt om det forleden dag og moralpoliti er en falliterklæring af rang smiley

  • #6   19. jul 2023 Ja vi kan jo også se, hvor dygtige vi var md hjælp til Afghanske kvinder,
    så vi skal måske vælge vore kampe med mere forståelse i det land vi vil hjælpe.

    Tænk vi var i Afghanistan over 20 år uden, at vi lærte noget om landets egen befolkning.

    Lige nu spiller vi igen bedrevidende i flere lande, som ikke vil hjælpes.

    Se dog på de mange arabiske lande, de lever helt deres eget liv fordi de havde olien, og dermed penge og magt.

    Jeg tror faktisk de muslimske lande er farligere end Rusland, for de køber sig til magten i
    mange landes både bank og forretningsverden.

    Bare se på England, hvor sporten snart er på muslimske hænder.

    Så verden forandre sig da penge er magt, snart bliver vi som DSB, vi opdager først sneen når toget ikke kan køre.


  • #7   19. jul 2023 De mænd der hader kvinder, dem hader jeg også, de skulle hænges alle sammen på Torvet i en vis del.

    Jeg hader arabiske mænd.

    Da vi var i Afghanistan, gik piger/kvinder i skole og lærte en masse, så noget godt, blev der gennemført, nu er alle disse pige/kvinde skoler borte med lede Taleban.


  • #8   19. jul 2023 Ja jetset vi svigtede også der.


  • #9   19. jul 2023 Lovede de ikke, at piger/kvinder skulle fortsætte med at gå i skole, de er også fulde af løgn. Men vi kan selvfølgelig ikke blive i Afghanistan i al evighed og tydeligt var også, at det ville blive et farligt sted at opholde sig.

  • #10   19. jul 2023 Jetset, problemet er, at vi dummer os gang på gang, sendte 10 soldater til Mali, og der fik de besked på, at rejse hjem, da de ikke var velkommen.

  • #11   19. jul 2023 Mali, jeg husker ikke denne episode ??

Kommentér på:
Mænd der hader kvinder! 2

Annonce